Dania do zamrażania

1. Data: 2007-06-20 13:35:22

Temat: Dania do zamrażania
Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów,
wróciłam niedawno z wakacyjnych podróży, a że zostało mi jeszcze kilka dni
urlopu, to postanowilam je "twórczo" wykorzystać i zapełnić zamrażalnik
jakimiś fajnymi potrawami dla TŻ, na czas kiedy jestem w pracy na
popołudniowe zmiany.
Generalnie chodzi mi o potrawy jednogarnkowe, niekoniecznie mięsa - bo
schabowe, czy udka, to można zawsze rano przygotować.
Póki co to raczej bez szaleństw - zrobilam fasolkę po bretońsku i dwa
rodzaje bigosu - tradycyjny i z młodej kapusty.
Znacie jakieś inne ciekawe przepisy??
Pozdrawiam serdecznie:
agas

2. Data: 2007-06-20 18:00:08

Temat: Re: Dania do zamrażania
Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Agnieszka*. Seriously?. Seriously.

> Znacie jakieś inne ciekawe przepisy??

Wołowina po burgundzku, do wygooglania w archiwum.
Chilli con carne.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

3. Data: 2007-06-20 19:17:16

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Znacie jakieś inne ciekawe przepisy??

Wieprzowina na slodko-kwasno

2 kg wieprzowiny
1/2 szklanki maki
2-3 lyzki oliwy
1 duza cebula
1 szklanka wody

Mieso pokroic w kostke mniej wiecej 2x2x2 cm odrzucajac tluszcz i wlokna
Umiescic mieso w worku plastykowym, dodac make i potrzasac, az bedzie
rowno pokryte maka. Usmazyc na patelni na oliwie, az przybrazowione.
Przelozyc do naczynia do zapiekania. Pokroic cebule w plastry, dodac
lyzke oliwy do patelni i smazyc, az jasno zlota, dodac do miesa. Zalac
patelnie woda, zeskrobac i dodac do sosu ponizej.

Rozgrzac piec do 180C.

W malym garnku polaczyc:
sos z patelni
sok i ananasy z jednej puszki (okolo 0.5 l)
250 ml ketchupu
125 ml brazowego cukru
4 lyzki octu (lub do smaku)
2 lyzki sosu sojowego
1 lyzka skruszonego pieprzu
1 lyzeczka soli
Doprowadzic sos do wrzenia, sprobowac, czy nie za kwasny, dodac
odpowiednio cukru lub octu, zalac sosem mieso, przykryc i wstawic do
pieca na poltorej godziny.

Doskonale sie przechowuje zamrozone w malych porcjach. W zeszle Swieta
moi dorosli synowie dostali jako jeden z prezentow "pelen zamrazalnik
pysznosci", i obok pierogow, bigosu, skrzydelek, itp. rowniez to danie w
malych pojemnikach.

Magdalena Bassett

4. Data: 2007-06-20 19:28:40

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

Ja bym nie obtaczał tych kawałków mięsa w mące, tylko obsmażył mięso na
gorącym oleju i dopiero pod koniec smażenia oprószył mąką lekko ją
zasmażając i dopiero rozprowadził sosem/zalewą.

5. Data: 2007-06-20 20:12:55

Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chilli con carne.

nad tym się własnie zastanawiałam, bo nigdy nie mroziłam ryżu i obawiam sie,
ze po rozmrożeniu będzie z nigo papka...

6. Data: 2007-06-20 20:13:46

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Agnieszka*. Seriously?. Seriously.

> nad tym się własnie zastanawiałam, bo nigdy nie mroziłam ryżu i obawiam sie,
> ze po rozmrożeniu będzie z nigo papka...

Mrozisz sos. Ryz mąz sobie moze ugotowac sam na biezaco :)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

Smak Warszawy
jak przyrządzacie mule?
ZABLOKOWAŁA TELEFONY....
Mycie piekarnika