Dania nadajace sie na mrozenie

71. Data: 2009-07-20 16:46:29

Temat: Re: Dania nadajace sie na mrozenie - OT
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Jul., 17:40, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> Sądząc po potwierdzeniu jest to Indianka ze Szkieletczyzny.

Nooo.... Wnuczka synnego "Boja sie nawet jego koni".
Nazywaja ja "Boja sie odezwac albowiem ich oniesmiela" ;-)

Stalker, co taszunko za nim sapa

72. Data: 2009-07-20 17:40:23

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał:

> Nooo.... Wnuczka synnego "Boja sie nawet jego koni".
> Nazywaja ja "Boja sie odezwac albowiem ich oniesmiela" ;-)

:D

> Stalker, co taszunko za nim sapa

:) A na czym wódz się znać?

--
Pozdrawiam - Aicha (nie chwaląc się, podpowiadałam kolegom w czasie
dyktand od początku edukacji i żałuję, że teraz nie uczą rosyjskiego

73. Data: 2009-07-20 17:41:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :D

> :) A na czym wódz się znać?

Na Struganiu na picknikach...

74. Data: 2009-07-20 17:46:13

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Jul., 19:40, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> :D

> :) A na czym wódz się znać?

Dzisiaj będę straszny, opowiem wam dowcip...

Stalker :-)

75. Data: 2009-07-20 23:20:58

Temat: Re: Dania nadajace sie na mrozenie
Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> Pytanie tylko, JAKI jest ten jej ojczysty...?

Wietnamski???

Bo jak rosyjski - to różnicę między polskim "h" a "ch" powinien tym
bardziej kojarzyć...

--
Darek

76. Data: 2009-07-21 06:30:25

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Stalker <t...@i...pl> tak oto plecie:

> Dzisiaj będę straszny, opowiem wam dowcip...

Znowuż?

Qra, Ty straszliwie straszny jesteś ostatnio

77. Data: 2009-07-21 19:26:21

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje biedne niepisate kochanie - ja i moja polska!!! (i częściowo czeska)
> rodzina od pokoleń mieszkamy niemal w samych Kielcach (8 km od nich i
> wokół) ....
Widać, że nigdzie dalej, niż te 8 km od centrum się nie ruszasz,
bo byś widziała więcej.

78. Data: 2009-07-21 19:40:47

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozdźwięk między Tobą a Stokrotką polega na tym, że Ty (jak i miliony
> naszych rodaków) nauczyłaś się, zapamiętałaś i stosujesz zasady,
> natomiast Stokrotka neguje zasady
Tak, bo zasada to nie fakt, to nie obiektywna prawda.
Zasada , w ortografi, to zwyczaj, nawyk.
Prawdy, faktu nie można negować.
Ikselka neguje zaś prawdę pisząc o innej wymowie rz i ż, lub ó i u.

>Stokrotka - za podstawę swoich przekonań i wiedzy przyjmując opublikowane w
>książce rozważania tych naukowców.
To nie są rozważania.
Rozważania pewnie były gdy ktoś tę książkę pisał.
Cytaty z tej książki określają stan faktyczny około roku 1950.

Ja zaś swoje pszekonania opieram na obserwacji,
słownik jest tu dla mnie tylko podkładką.
Najpierw był test kilkuletniego dziecka
(napisz "Trzeba wyjąć lody z lodówki"),
dzieciak napisał : "tszeba" i to mnie bardzo zaskoczyło,
myślałam, że napisze "tżeba".
W następstwie tego zmiana zasady:
nie zamieniamy rz->ż, zamieniamy trz-> tsz, analogicznie ksz, psz,
po jakimś czasie doszło hsz (hszan),
a w końcu doczytałam się w słowniku.

Wiem, można było od razu się doczytać w słowniku,
ale nie wiadomo, czy wtedy sama nie pomyliłabym
histori języka z zasadami ortograficznymi.

79. Data: 2009-07-21 20:18:59

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Stokrotka <o...@a...pl> tak oto plecie:

> [...]
> Najpierw był test kilkuletniego dziecka
> (napisz "Trzeba wyjąć lody z lodówki"),
> dzieciak napisał : "tszeba" i to mnie bardzo zaskoczyło,

Bo dzieciak napisał, jak słyszy. Fonetycznie.

Qra

80. Data: 2009-07-21 20:35:37

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W Usenecie Stokrotka <o...@a...pl> tak oto plecie:

> Bo dzieciak napisał, jak słyszy. Fonetycznie.
No właśnie, ale ja sobie wtedy z tego nie zdawałam sprawy,
z tego, że tam jest słyszane "sz".

Kasza gryczana - probowal ktos gotowac w rice cookerze?
Miód wzięty!
lody z malinami na cieplo
o sobie
Obiad przednówkowy 2