De volaville - jak

1. Data: 2003-10-07 13:05:44

Temat: Re: De volaville - jak
Od: "anton" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W oryginalnym przepisie zdaje się nie być sera( natka +masło)...i w/g mnie
dzisiejsze wytwory z pseudo karczm to wariacje. Nie mniej sam czasem upchnę
trochę sera do środka.
Najlepszym środkiem jest ścisłe zapięcie całości dwiema wykałaczkami.
Powiino pomóc.

1. Data: 2003-10-07 13:36:49

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

piotr <p...@g...pl> wrote:

> Podpowidzcie jak należy zrobić poowyższe aby ser ze środka nie wyp"yną" i
> by"y takie jak trzeba, najlepiej ca"y przepis, tzn celem jest wylewające się
> mase"ko po rozkrojeniu kotlecika

Jaki ser?

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-07 16:52:27

Od: "mikw" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisal w wiadomosci

> Jaki ser?
>
> Wladyslaw

Ja robie kieszen w która wkladam kawalek masla i starannie panieruje, maslo
nie wyplywa.

mikw

1. Data: 2003-10-07 18:07:30

Od: "mk" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

W prawdziwym de ... cos tam... (jakkolwiek sie to odmienia..) nie ma sera!
Jest tylko maselko.. duuuuuzzzzoooo maselka..
Pozatym trzeba dobrze rozbic miesko, a pozniej dokladnie zawinac po
przekatnej tak mniej wiecej jakby sie robilo rolade (tak aby nie bylo
dziur). Uklepac dobrze i KONIECZNIE 2 RAZY PANIEROWAC najpierw maka, jajko,
bulka tarta.

pozdrawiam i zyce smacznego :-)
mk

1. Data: 2003-10-07 19:01:11

Od: "Konrad Mąkosa" <k...@n...apple.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotr" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
> były takie jak trzeba, najlepiej cały przepis, tzn celem jest wylewające

cienkie plastry piersi,
maslo zamiast sera,
podwojna panierka,
zadnych wykalaczek,
i dobrze rozgrzany gleboki olej.

smacznego :)

1. Data: 2003-10-07 20:04:52

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"anton" <p...@o...pl> a écrit dans le message de
> [...]
upchnę
> trochę sera do środka.
> Najlepszym środkiem jest ścisłe zapięcie całości dwiema wykałaczkami.

Maslo czy ser ?

Z maslem to rzeczywiscie "de volaille".
Z serem to raczej "cordon bleu".. i nawet nie jest to pewne....

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-10-07 20:44:45

Temat: Odp: De volaville - jak
Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotr <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:blud3e$dm3$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> były takie jak trzeba, najlepiej cały przepis, tzn celem jest wylewające

Witam serdecznie

Wystarczy bardzo cienko sklepać brzegi, dobrze spanierowac i od razu wrzucac
na tluszcz, a po za tym trenowac trenowac trenowac

pozdrawiam busek

1. Data: 2003-10-07 22:11:49

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

mk <m...@N...pl> wrote:

> [...]
> przekatnej tak mniej wiecej jakby sie robilo rolade (tak aby nie bylo
> dziur). Uklepac dobrze i KONIECZNIE 2 RAZY PANIEROWAC najpierw maka, jajko,

Z tymi kotletami de volaille jest dosc tajemnicza sprawa. Nazwa
wskazywalaby na ich francuskie pochodzenie, ale nigdzie w kuchni
francuskiej z taka potrawa sie nie spotkalem. W Polsce wystepuja one
pod ta nazwa za komuny w "lepszych" restauracjach, np. orbisowskich.
(Pamietacie Osieckej "Okularnikow": "I nie dla nich de volaje i Paryze i
Szanghaje"? Byly one, obok bryzolu symbolem "luksusowego" jedzenia.
Przedtem byly wlasciwie chyba nieznane. Chociaz Monatowa podaje przepis
na nie pod nazwa "kotlety bite z pulard". Monatowa kaze wyciac piersi
zostawiajac przy kazdej z nich kostke od skrzydelka. Po zwinieciu maily
wiec z jednego konca wystajaca kostke. Takie wlasnie "de volaje"
pamietam z wizyt w restauracjach z rodzicami za wczesnego Gierka.
Kuchnia rosyjska zna takie kotlety pod nazwa "kotlety kijowskie".
Uwazane sa za danie typowo rosyjskie. Niewykluczone wiec, ze pojaily
sie w polskiej gastronomii za komuny jako imopr z zaprzyjaznionego
kraju. Tylko skad ta francuska nazwa?

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-07 23:07:55

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Oct 2003 20:07:30 +0200, "mk"
<m...@N...pl> wrote:

> [...]
>przekatnej tak mniej wiecej jakby sie robilo rolade (tak aby nie bylo
>dziur). Uklepac dobrze i KONIECZNIE 2 RAZY PANIEROWAC najpierw maka, jajko,

Ponadto:

Maslo powinno byc mocno zmrozone, od zawiniecia i panierowania do
smazenia powinno minac jak najmniej czasu (zeby maslo nie rozmieklo),
smazyc nalezy w glebokim tluszczu, mocno cieplym - cala sztuka polega
na tym zeby na poczatku zaskorupic panierke zanim maslo zdazy sie w
srodku roztopic - wowczas nie bedzie mialo ktoredy wyplynac. Dalsze
smazenie mozna juz prowadzic spokojniej.

--
Darek

JAK WYRZUCANO MNIE "Z HUKIEM" Z NASZEJ KUCHNI cz.3
tort
Bigos/kapusta z grochem
Do wrocławian - gofry pod Arkadami na chandrę itp.
Bigos