tort

1. Data: 2003-10-07 10:32:04

Temat: tort
Od: "Marta" <m...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie!

Mam do Was prośbę: podrzućcie mi prosze jakies fajne przepisy na tort
urodzinowy. Chcialam zrobic tiramisu ale troche drogo wychodzi

Czekam z utesknieniem na wasze propozycje (byle nie torty czekoladowe bo nie
przepadam :))
Z góry dziekuje i pozdrawiam!

1. Data: 2003-10-07 10:43:41

Temat: Re: tort
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> urodzinowy. Chcialam zrobic tiramisu ale troche drogo wychodzi
>
> Czekam z utesknieniem na wasze propozycje (byle nie torty czekoladowe bo

A orzechowy może być?
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzech
owy.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-10-07 20:35:56

Od: "iska" <i...@n...stofanet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@u...to.interia.pl> wrote in message
> [...]
> urodzinowy. Chcialam zrobic tiramisu ale troche drogo wychodzi
>
> Czekam z utesknieniem na wasze propozycje (byle nie torty czekoladowe bo

Tiramisu nie wychodzi najgorzej jesli zastapisz mascarpone zwyklym serkiem
waniliowym...
Ja robie tak:
2 paczki biszkoptow pokruszyc ale nie za drobno. Wsypujesz czesc (1/3) do
miski albo okraglej blachy na ciasto. Zaparzasz bardzo mocna kawe, mniej
wiecej szklanke. Ocdedzic. Dodac amaretto (jesli lubisz bardzo slodkie
ciasta) lyb kahlue (jesli wolisz mocny smak kawy). tak okolo 1/3 szklanki
powinno wystraczyc. Skrapiasz tm biszkopty. Nakladasz warstwe serka
waniliowego (moze byc zwykly homogenizowany jesli nie chcesz zeby bylo za
slodkie). Na to warstwe bitej smietany. To posypujesz starta mleczna
czekolada. Powtarzasz warstwy jeszcze dwa razy (raz na upartego tez
wystarczy :). Najlepiej wstawic na noc do lodowki, na drugi dzien bedzie
lepsze i latwiej da sie wyjac z blachy. Z miska jest zawsze klopot dlatego
mozna to przygotowac w miseczkach ...
Przepraszam ze ci nie podaje ile czego kupic ale pisze z pamieci. Mysle ze
trzy serki i 2 pojemniki bietj smietany powinny wystarczyc :)

pozdrawiam
iska

1. Data: 2003-10-08 07:33:37

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iska" <i...@n...stofanet.pl> napisał w wiadomości
.

> Tiramisu nie wychodzi najgorzej jesli zastapisz mascarpone zwyklym serkiem
> waniliowym...

<ciach>

No tak, deser fajny, ale to juz nie jest tiramisu! Moze mnie zaraz pare osob
znielubi, ale bede sie upierac, ze nalezy sie trzymac zasad: potrawa ma
prawo nosic swoja nazwe tylko jezeli jest przyrzadzona scisle wg
oryginalnego przepisu. Cos w rodzaju kulinarnej ortodoksji ;o)) Dzieki
takiemu podmienianiu skladnikow mielismy czekolade czekoladopodobna. Dlatego
proponuje dla Twojego deseru uzyc nazwy " deser z serka waniliowego", a
nazwe tiramisu zarezerwowac dla wyrobu opartego na mascarpone.

Agata Solon, naturalna prowokatorka

1. Data: 2003-10-08 12:19:44

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> proponuje dla Twojego deseru uzyc nazwy " deser z serka waniliowego", a
> nazwe tiramisu zarezerwowac dla wyrobu opartego na mascarpone.

Ośmielam się zgodzić. Hmm... głównie dlatego, że chodzi o tiramisu.

--
Joanna, co to się nigdy nie stosuje ortogonalnie do przepisów.
http://jduszczynska.republika.pl

BTW najlepsze tiramisu w Warszawie jest w kawiarni u Włocha na
Bronikowskiego 1 na Kabatach... Kiedyś pisali o nich w "Gazecie Wybiórczej",
ze są przyjaźni dzieciom... ale oni są w ogóle przyjaźni :-)

1. Data: 2003-10-08 17:16:06

Od: "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> proponuje dla Twojego deseru uzyc nazwy " deser z serka waniliowego", a
> nazwe tiramisu zarezerwowac dla wyrobu opartego na mascarpone.

Hm, ja znam tiramisu (ze smaku) tylko z mascarpone. Nie robię, bo specjalnie
nie lubię tego deseru - wolę makowiec - mniam. Ale słyszałam, że prawdziwe
rdzenne tiramisu było z ricottą, dopiero potem wyparło go mascarpone. Ta
więc poniekąt tiramisu z mascarpone nie jest przyrządzane wg oryginalnej
receptury tylko jest wariacją na temat, hehe.
--
Pozdrawiam serdecznie,
Akulka

o¤°`°¤o,¸¸¸,o¤°`°¤o
Dwóch ludzi patrzyło przez te same kraty. Jeden ujrzał kałużę, a drugi
gwiazdy.

1. Data: 2003-10-08 20:18:42

Od: "iska" <i...@n...stofanet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> osob
> Dlatego
> Ośmielam się zgodzić. Hmm... głównie dlatego, że chodzi o tiramisu.

A niech wam bedzie ze nie tiramisu: Ale jak nie tiramisu to niech bedzie
waniliowy deser iski :)
pozdrawiam
serdecznie
iska

1. Data: 2003-10-09 09:45:58

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> więc poniekąt tiramisu z mascarpone nie jest przyrządzane wg oryginalnej
> receptury tylko jest wariacją na temat, hehe.

Ciekawa informacja, ale z Twoim wnioskiem pozwole sobie sie nie zgodzic
(docencie ten Wersalski ton, a co, kurtularni ludzie my som).
Otoz ricotte na mascarpone zmienili Wlosi, a oni jako narod dzierzacy prawa
autorskie mieli do tego prawo. Jezeli dzisiejsi wloscy mistrzowie kuchni
nazywaja mianem "tiramisu" deser oparty na mascarpone, to znaczy ze tak ma
byc i to jest aktualna oryginalna receptura. ;o))

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-10-10 09:16:30

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> A niech wam bedzie ze nie tiramisu: Ale jak nie tiramisu to niech bedzie
> waniliowy deser iski :)

Zdecydowania lepsza nazwa!
Moje potrawy nazywają się przeważnie "... a la Asia"
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Bigos/kapusta z grochem
Do wrocławian - gofry pod Arkadami na chandrę itp.
Bigos
hibernacja zurawiny?
Re: ile kardamonu do kawy?