Re: tort

From: "iska" <i...@n...stofanet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: tort
Date: Tue, 7 Oct 2003 22:35:56 +0200

"Marta" <m...@u...to.interia.pl> wrote in message
news:blu45v$6sl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam wszystkich serdecznie!
>
> Mam do Was prośbę: podrzućcie mi prosze jakies fajne przepisy na tort
> urodzinowy. Chcialam zrobic tiramisu ale troche drogo wychodzi
>
> Czekam z utesknieniem na wasze propozycje (byle nie torty czekoladowe bo
nie
> przepadam :))

Tiramisu nie wychodzi najgorzej jesli zastapisz mascarpone zwyklym serkiem
waniliowym...
Ja robie tak:
2 paczki biszkoptow pokruszyc ale nie za drobno. Wsypujesz czesc (1/3) do
miski albo okraglej blachy na ciasto. Zaparzasz bardzo mocna kawe, mniej
wiecej szklanke. Ocdedzic. Dodac amaretto (jesli lubisz bardzo slodkie
ciasta) lyb kahlue (jesli wolisz mocny smak kawy). tak okolo 1/3 szklanki
powinno wystraczyc. Skrapiasz tm biszkopty. Nakladasz warstwe serka
waniliowego (moze byc zwykly homogenizowany jesli nie chcesz zeby bylo za
slodkie). Na to warstwe bitej smietany. To posypujesz starta mleczna
czekolada. Powtarzasz warstwy jeszcze dwa razy (raz na upartego tez
wystarczy :). Najlepiej wstawic na noc do lodowki, na drugi dzien bedzie
lepsze i latwiej da sie wyjac z blachy. Z miska jest zawsze klopot dlatego
mozna to przygotowac w miseczkach ...
Przepraszam ze ci nie podaje ile czego kupic ale pisze z pamieci. Mysle ze
trzy serki i 2 pojemniki bietj smietany powinny wystarczyc :)

pozdrawiam
iska