Re: Deska Merbau - kilka pytan

Data: 2006-10-23 10:53:29
Temat: Re: Deska Merbau - kilka pytan
Od: tgorniak <t...@p...onet.pl>

wojtas wrote:
> Witam
>
> Przymierzam sie do zakupu podlog drewnianych do sypialni i salonu (nowe
> mieszkanie), wybralem wykonczone deski merbau. Cena wydaje sie dosc
> atrakcyjna (120,- netto), opinie o drewnie tez pochlebne, mam jednak
> pare pytan.
> Firma sprzedajaca deski oferuje montaz w cenie 25,- /m2 oraz materialy
> 25,- /m2, niby nie jest to cena szczegolnie wygorowana, ale
> przegladajac oferty parkieciarzy trafialem na oferty kladzenia parkietu
> (kilkukrotne cyklinowanie, lakierowanie) w cenie 40,-. Wydaje sie ze
> [...]

Od kiedy mam deski w mieszkaniu jestem ich wielkim przeciwnikiem, nie
ma to jak prawdziwy parkiet. Byle duperel spadający na podłogę zostawia
wgniecenia. Po dwóch latach użytkownia podłoga z deski berlineckiej
wygląda gorzej niż 16 letni parkiet w domu moich rodziców. Nie wiem jak
przedstawia się twardość desck innych firm ale nie przypuszczam aby było
lepiej wielu moich znajomych, którzy mają deski też narzeka na to, że są
mało odporne na wgniecenia.

A co do montażu, to jest on dziecinie prosty jeśli tylko masz czym
przyciąć deski i taśmy spinające. Z drugiej strony nie wiem czy
znajdziesz fachowców, którzy by to zrobili taniej. Nikomu się nie bedzie
chciało iśc na robotę za parę groszy :(. Materiały 25PLN za m2 to chyba
dużo, zwykle pod deskę kładzie się folie izolacyjną + podkład i tu masz
do wyboru tekturę falowaną albo płytę pilśniową (są jeszcze pianki - ale
je się kładzie raczej pod panele "sztuczme"), warto sprawdzić jaki jest
realny koszt tych materiałów.