Dieta Optymalna

1. Data: 2002-02-23 16:56:12

Temat: Dieta Optymalna
Od: "wera" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnostwo ludzi tu o niej pisze... Czy ktos moglby krociutko napisac o co tak
w ogole chodzi...?
wera

2. Data: 2002-02-23 17:31:36

Temat: Re: Dieta Optymalna
Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wera" <v...@w...pl> wrote in message
> Mnostwo ludzi tu o niej pisze... Czy ktos moglby krociutko napisac o co
tak
> w ogole chodzi...?

1. bialko: tyle ile trzeba , im lepiej przyswajalne tym lepiej
w zaleznosci od zaawansowania 40-80 gr / dobe (zoltka jaj, troche serow
troche mieska jak kto woli)

2. weglowodany: nie wiecej niz potrzebuje organizm 50-100 gr / dobe,
najlepiej skrobia z warzyw
(choc ja jem troche chlebka razowego a inni czesto ziemniaczki)

3. tluszcz: zgodnie z zapotrzebowaniem energetycznym organizmu 100 - 250 gr
/ dobe
najlepiej twarde tluszcze zwierzece (w praktyce maslo, smalec, tluste
miecha, mozna troche oliwki np. do warzyw, a takze smietana jako desery lub
do kawy)

ponadto
do 10 gr alkoholu na dobe
0 gr slodyczy !
jak najmniej bialka roslinego i tluszczy roslinnych
a zwlaszcza tych w margarynach i olejach
blonnik niekonieczzny (niektorzy twierdza ze wrecz niezdrowy)
jedyny rozsadny rodzaj deseru to placki ze smietana lub bita smietana z
orzechami

jak widac z ilosci je sie malo ale tresciwie - praktycznie znika uczucie
glodu
na jedzenie przychodzi najwyzej ochota ale nie glod - nawet po calym dniu
bez zarcia

dieta kontrowersyjna ale skuteczna - nie tylko na odchudzanie ale przede
wszystkim
jako sposob na zdrowe odzywianie. problem polega na tym ze wiekszosci sie w
glowie nie
moze zmiescic ze tluszcz moze byc zdrowy - watpliwosci znikaja w pierwszym
miesiacu stosowania
(w zaleznosci od stanu organizmu - mi zniknely po 7 dniach)

PS.

3. Data: 2002-02-24 02:05:20

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wera" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mnostwo ludzi tu o niej pisze... Czy ktos moglby krociutko napisac o co
tak
> w ogole chodzi...?
> wera

rodzaj głodówki opartej na nie do końca zweryfikowanych podstawach, do tego
wprowadzającej do organizmu tony wolnych rodników. I tłuuuuste..be

tomek

4. Data: 2002-02-24 06:10:07

Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek Wilicki" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]

tego
> wprowadzającej do organizmu tony wolnych rodników. I tłuuuuste..be

Jak to jest wszystko co wiesz to gratuluje...Myslalem, ze dyskutujac
tak zawziecie przynajmniej odrobine zapoznasz sie z przedmiotem....

PS. i jeszcze wcinasz sie nie pytany

5. Data: 2002-02-24 10:03:14

Od: "druid" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak z ciekawości dlaczego błonnik jest nie wskazany ?Co z jelitem gróbym w
którym wchłania się całe jedzenie .
Użytkownik alf <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a58jc6$aa1$...@n...tpi.pl...

6. Data: 2002-02-24 10:10:39

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnostwo ludzi tu o niej pisze... Czy ktos moglby krociutko napisac o co tak
> w ogole chodzi...?
> wera

To nie jest dieta nie daj sie omamic:)
To jest bardziej sekciarski swiatopoglad, który pod przykrywka "atrakcyjnej
diety" słuzy wyciagnieciu kasy od zagubionych ludzi.
wydaje mi sie ze optymalni poiwinni sie udzielac na grupie pl.soc.religia,gdyz
tam jest miejsce dla "swiatopogladowych oszołomów".
Z grupy pl.sci.medycyna byli juz przeganiani.
Dyskusja z nimi na temat diety schodzi na tematy ideologiczne i nie ma nic
wspolmnego z dyskusja to tak jak ze swiadkami jehowyy hehhe jak to juz tu ktoś
ladnie napisał.
Jeśli poczytasz posty to zauwazysz ze optymalni maja gotowa odpowiedz na kazde
pytanie i nigdy nie maja watpliwosci.
poczytaj sobie o minusach diety optymalnej o których napisali optymalni polecam
ci posty Krystyny, ktora w sposób bardzo krytyczny podeszła do diety

7. Data: 2002-02-24 10:31:12

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesiacu stosowania
> (w zaleznosci od stanu organizmu - mi zniknely po 7 dniach)

Polecam jeszcze do diety Xenical w dawce wiekszej niz dawka zalecana przez
producenta to po to aby szybciej zblizyc sie do PRAWDY!!!!
SKUTECZNOSC POTWIERDZONA KLINICZNIE TAK JAK CAŁA DIETA OPTYMALNA:))))
Nie wierz tym co mówia ,ze to bzdura to nie ludzie to spiskowcy na usługach
koncernów medycznych i spozywczych.
uwierz to działa!!!!!1 jak napisał kolega watpliwosci znikna po pierwszym
miesiacu.

8. Data: 2002-02-24 10:42:06

Od: "wera" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koncernów medycznych i spozywczych.
> uwierz to działa!!!!!1 jak napisał kolega watpliwosci znikna po pierwszym

wystarczy ze poczytalam posty o minusach...
juz mi chyba starczy tej wiedzy....

moze zalozymy sekte AntyOpty ;)

wera

9. Data: 2002-02-24 10:47:34

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
tego
> wprowadzającej do organizmu tony wolnych rodników.

No, Tomek. Tego się po Tobie nie spodziewałem. :-(

Trzy idiotyzmy w jednym zdaniu, to nawet ten na B nie potrafi.

Po pierwsze nie jest to rodzaj głodówki, tylko dostarczanie człowiekowi
akurat tego co potrzebuje, ani za dużo, ani za mało. Właściwie, to tę
informację należało by zakwalifikować nie jako idiotyzm, chociaż nim jest,
ale jako świadome kłamstwo rozpowszechniane publicznie. Czy ktoś wie jakie
można by wyciągnąć konsekwencje prawne w stosunku do Tomka?

Po drugie, to taki sposób odżywiania był weryfikowany przez parę milionów
lat ewolucji człowieka.
Poczytać można sobie na ten temat np. w "Świecie Nauki" lipiec 1994 "East
Side Story: początki rodzaju ludzkiego", lub "ŚN" Grudzień 1992
"Padlinożerstwo, a ewolucja człowieka", albo też "Problemy" 2/1984
"Szczęśliwi łowcy i zbieracze epoki paleolitu".

Jako, że jesteś wegetarianinem, to zacytuję Ci fragment z ostatniego
artykułu:
"Wkraczająca rewolucja rolnicza nie wszędzie znalazła swoich
entuzjastycznych zwolenników.Zapewniała wprawdzie stabilizację osadniczą i
ograniczała ów hazard życiowy typowy dla łowców i zbieraczy, ale w zamian
żądała już nie 15 godzin pracy tygodniowo, ale 40 godzin. Do jej przyjęcia
zostali zmuszeni Ci, którzy choć na chwilę jej zawierzyli, ci, którzy
zwiedzeni znacznym i ciągłym przypływom żywności jaką gwarantuje uprawa
ziemii stracili kontrolę nad głównym czynnikiem równowagi ekologicznej -
przestali panować nad przyrostem naturalnym."

Po trzecie dieta optymalna właśnie zapobiega tworzeniu się nadmiernej ilości
wolnych rodników w organiźmie. Na żadnej diecie nie powstaje tak mało
wolnych rodników jak na optymalnej.
Jest w tym Twoim zdaniu jeszcze czwarty idiotyzm, który mówi o
"wprowadzaniu" wolnych rodników do organizmu. Wolny rodnik jest cząsteczką
wysoce reaktywną i jej czas życia jest bardzo krótki, rzędu mikro, czy
milisekund. Nie jest więc możliwe spożywanie wolnych rodników.

I tłuuuuste..be

Tłuste be, ale cztery idiotyzmy w jednym zdaniu potrafisz...

Pozdrawiam
Leszek

10. Data: 2002-02-24 11:39:25

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "druid" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Tak z ciekawości dlaczego błonnik jest nie wskazany ?

Nadmiar błonnika nie jest wskazany.
Ile to nadmiar? Ano tyle kiedy jesz dla samego błonnika, bo coś go ma.
Badania wykonane przez naukowców z Harvard Uniwersyty wykonywane przez 16
lat na grupie 88 tysięcy pielęgniarek wykazały niewielką korelację dodatnią
między spożywaniem błonnika, a zachorowalnością na raka jelita grubego.
Znaczy to, że większy był procent zachorowalności wśród osób, które
spożywały błonnika więcej.
http://www.gazeta.pl/alfa/artykul.jsp?xx=62448&dzial
=02060902

Co z jelitem gróbym w
> którym wchłania się całe jedzenie .

Jelito grube u człowieka ma tylko około 1m - 1,5 m długości. Prawie już nic
w nim się nie wchłania oprócz wody. Zdecydowana większość składników
pokarmowych wchłaniana jest w jelicie cienkim.
Problem z błonnikiem jest taki, że jako część niestrawialna jest balastem,
który organizm musi przepchać przez przewód pokarmowy tracąc na to energię.
Błonnik też działa drażniąco na ścianki jelita, jest więc jak każda
substancja drażniąca kancerogenem. Ponadto błonnik w jelicie grubym (są tam
bakterie gnilne) zaczyna gnić wydzielając substancje toksyczne. Organizm
więc chcąc się go szybciej pozbyć przyspiesza perystaltykę jelit skracając
czas wchłaniania substancji odżywczych w jelicie cienkim. Ludzki przewód
pokarmowy jest bardzo krótki, ma około 6 m długości. Dla porównania przewód
pokarmowy porównywalnej wagowo owcy ma 40 m długości. W ludzkim przewodzie
pokarmowym pożywienie przesuwać musi się więc wolno, aby wszystko to co
potrzebne zostało wchłonięte.

Pozdrawiam
Leszek

Pomiar tłuszczu?
Czy to moze byc sposob???
Cambridge
Mam 12 lat i chcę schudnąć do końca kwietnia
jakie papu jest dobre na lepsza przemiane materii