Dieta niskotluszczowa - co jesc

11. Data: 2013-11-18 12:45:58

Temat: Re: Dieta niskotluszczowa - co jesc
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@o...pl> napisał >

> Ja się poddaję :) Nie będę się kopał z .......... jak to powiedział kiedyś
> chyba Kołodko, czy inna Belka

Masz racje, chcialem Ci to samo poradzic ale zasugerowalem to bardziej
delikatnie.

--
Tomasz

12. Data: 2013-11-18 22:12:45

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-14 09:37, Tomasz pisze:
> Bialko - 84 g dziennie
> Tluszcz - 34 g dziennie
(...)

> Dobierajac odpowiednie produkty da sie to zrealizowac i od pewnego czasu
> stosuje ta diete. Problem jest w tym ze niewiele produktow bialkowych,
> ktore znam nadaje sie do tego. W kazdym produkcie bialkowym jest tyle
> tluszczu ze trudno nie przekroczyc mojego ograniczenie na tluszcze.

Chciałbym skupić się na aspekcie białka i tłuszczu. Wspomniane 34g w/g
dietetyków faktycznie wystarczy człowiekowi i również faktem jest, że
trudno będzie się trzymać tak małej jego ilości. Mimo iż nie jestem
biegły w tematyce, to chciałbym powtórzyć co zasłyszałem jako materiał
do dyskusji, która mnie i Ciebie może zainteresować. Moje pytanie brzmi:

Czy przypadkiem węglowodany nie zatykają żył skuteczniej niż same
tłuszcze? Węglowodany wywołują skok glikemiczny, który jest uważany za
główny powód otłusczania organizmu. Czy zatem warto na siłę unikać
tłuszczu? Może właściwiej jest stosować te lepsze z pożytkiem dla organizmu?

Druga sprawa: owszem, można pozyskiwać niskotłuszczowe białko choćby z
piersi kurczaka, i niskotłuszczowych twarożków (skrajnie 0% - co jest
porażką). Prawdopodobnie w odpowiednio przetworzonych rybach też coś
znajdziesz. Możesz też kupić sobie białko jako suplement sportowy. Tylko
ile można wytrzymać na takiej diecie? Ponadto witaminy w czymś się
rozpuszczać muszą.

Mam też pytanie o te 84g białka. W jaki sposób ilościowo wciśniesz go aż
tyle w siebie? Mi by się to przydało z racji uprawianego sportu ale bez
suplementacji jest to niemożliwe. Z moich obliczeń wynika, że 84g białka
= ok 400g piersi kurczaka dziennie. Aby to przetrawić i się nie zatkać
trzeba zjeść górę warzyw. Dasz radę? Bo ja nie...

Marek

13. Data: 2013-11-19 12:06:56

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał

> [...]
> ok 400g piersi kurczaka dziennie. Aby to przetrawić i się nie zatkać
> trzeba zjeść górę warzyw. Dasz radę? Bo ja nie...

Faktycznie jest to trudne ze wzgledu na zawartosc tluszu w bialkowych
produktach, ale ja to osiagam bez problemu, przykladowo:
chleb zytni 100 g - bialka 5,6
filet z indyka 100 g - bialka 15.9
ryz bialy 100 g - bialka 6.7
filet z dorsza 200 g - bialka 33.0
mleko 3.2 - 250 g - bialka 8.3
2 zoltka z jajek 70 g - bialka 11.4
piwo 500 ml - bialka 2.5

Tylko to co napisalem zawiera 83.4 g bialka, 39 g tluszczu i 162 g
weglowodanow
razem tylko 1300 kcal.
Nie wliczylem tu jeszcze zadnych warzyw, ktore tez cos zawieraja ale dla
celow tego posta sa to wartosci pomijalne.

Nie widze w czym Ty widzisz swoj problem.

--
Tomasz

14. Data: 2013-11-19 16:36:33

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-19 12:06, Tomasz pisze:-

> Faktycznie jest to trudne ze wzgledu na zawartosc tluszu w bialkowych
> produktach, ale ja to osiagam bez problemu, przykladowo:
> chleb zytni 100 g - bialka 5,6

Z ciekawości spytam - tylko tyle? Gdy sprawdzałem zawartość białka w
mące żytniej 720, to wychodziło mi przeważnie 9-12g, a wody nie jest aż
tak dużo w chlebie.

> filet z indyka 100 g - bialka 15.9
> ryz bialy 100 g - bialka 6.7

Po takiej porcji ze 4h nie mógłbym jeść.

> filet z dorsza 200 g - bialka 33.0

200g to mega-porcja. Za jednym zamachem to zjadasz?
Załóżmy, że ta ryba + jakieś warzywo to 1 danie. Tu kolejne 4h wypadłoby
mi na trawienie. Trochę trudno jest się zmieścić w 1 dniu i to przy
ograniczeniu się do 3 posiłków: 9, 13, 17. Ponadto nie można jeść samego
białka - co całą resztą i z kalorycznością? (patrz niżej)

> mleko 3.2 - 250 g - bialka 8.3

A czy to nie kazeina? Kazeina budzi kontrowersje.

> 2 zoltka z jajek 70 g - bialka 11.4
> piwo 500 ml - bialka 2.5

Ta ostatnia pozycja mi odpowiada :-D Nie wiem czemu dietetycy się tak
czepiają ;-)

> Tylko to co napisalem zawiera 83.4 g bialka, 39 g tluszczu i 162 g
> weglowodanow
> razem tylko 1300 kcal.
>
> Nie widze w czym Ty widzisz swoj problem.

No więc właśnie w tym co piszesz. Kiedyś jechałem na takiej diecie (bez
piwa). Ciekawe doświadczenie. Po kilku dniach miałem efekty kompletnego
wyczerpania. Nawet za biurkiem pracować nie mogłem pomimo odstawienia
sportu w tym czasie. Efekt był taki jakby wszystko toczyło się obok
mnie. Zero koncentracji. Minimum dla mnie to 1.8 - 2k kcal. Jeśli
uzupełniłbym powyższą dietę o kalorie tworząc w miarę zbilansowaną
dietę, to powstałaby z tego 2x większa góra żarcia.

Marek

15. Data: 2013-11-19 22:00:38

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Minimum dla mnie to 1.8 - 2k kcal. Jeśli uzupełniłbym powyższą dietę o
> kalorie tworząc w miarę zbilansowaną dietę, to powstałaby z tego 2x

Przeciez ja tez nie jade na 1300 kcal, to co Ci napisalem to tylko przyklad
ze daje sie zjesc 84 g bialka. Jem oczywiscie jeszcze inne produkty
(przewaznie weglowodanowe) tak ze w sumie wychodzi mi ok 2000 kcal.

--
Tomasz

16. Data: 2013-11-19 23:02:10

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-19 22:00, Tomasz pisze:

> [...]
> przyklad ze daje sie zjesc 84 g bialka. Jem oczywiscie jeszcze inne
> produkty (przewaznie weglowodanowe) tak ze w sumie wychodzi mi ok 2000

No to podziwiam zdolności metaboliczne. :-) Jeśli dorzucisz do tego co
napisałeś 700kcal w innych składnikach, to wychodzi mi z tego góra
jedzenia. Dlatego napisałem, że nie bardzo sobie wyobrażam jak można
zjeść te 80g białka w ciągu doby zakładając, że nie tylko białko jemy.
Osobiście też muszę ok 2000kcal spożywać - jak wspominałem. Musiałem
sobie odpuścić z białkiem na rzecz syntetycznego (suplement) gdyż nie
strawiłbym takich ilości w ciągu doby - a już w szczególności z mięsa.

Ponadto jest jeszcze jeden aspekt (który mnie nie dotyczy). W przypadku
osób pracujących poza miejscem zamieszkania, nie bardzo widzę
przygotowywanie sobie posiłków w takiej ilości białkowej. Tak więc
zaskoczyły mnie Tomasza wyliczenia co do diety i stąd moje wątpliwości.
Nie potrafiłbym tak się odżywiać (i to w sposób praktyczny) i nie
pochorować.

Marek

17. Data: 2013-11-20 10:27:24

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z białkiem na rzecz syntetycznego (suplement) gdyż nie strawiłbym takich
> ilości w ciągu doby - a już w szczególności z mięsa.

Ludzie ktorzy nie stosuja zadnej diety na ogol zjadaja duzo wiecej bialka
niz podalem.
Poza tym nie wyjasnilem w szczegolach zasad tej diety i te 80 g bialko to
nie jest obowiazkowe. Mozna bialka zwierzecego jesc duzo mniej ale wtedy
kalorie trzeba pokryc weglowodanami a w produktach weglowodanowych jest
pelno bialka, w sumie i tak z bialkiem przekroczysz te 80g.

Przy omawianej przeze mnie diecie nalezy zachowac proporcje miedzy bialkiem
tluszczem i weglowoganami : na 1 g bialka nie wiecej niz 0.4 g tluszczu i
nie mniej niz 4g weglowodanow.

--
Tomasz

18. Data: 2013-11-20 11:27:19

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-20 10:27, Tomasz pisze:

> Ludzie ktorzy nie stosuja zadnej diety na ogol zjadaja duzo wiecej
> bialka niz podalem.

U mnie problem jest odwrotny. W sporcie jaki uprawiam, zbilansowana
dieta z naciskiem na sporą ilość białka to podstawa. No i przyznam Ci
się, że z białkiem kompletnie sobie nie radzę. W naturalny sposób jestem
zjeść połowę tego co mi potrzebne. Powinienem ok 120g a nawet niektórzy
twierdzą, że 160. Ja nie daję rady 80ciu. Suplementy też mi nie
wystarczają gdyż nie powinno przekraczać się 30%. Nie wiem jak to inni
robią, że nie mają z tym problemu.

> Przy omawianej przeze mnie diecie nalezy zachowac proporcje miedzy
> bialkiem tluszczem i weglowoganami : na 1 g bialka nie wiecej niz 0.4 g
> tluszczu i nie mniej niz 4g weglowodanow.

To też zależy od predyspozycji organizmu, rodzaju węglowodanów itp. Np.
wypraktykowałem, że mnie tuczą węglowodany a dużo mniej tłuszcz.
Jednakże po treningu muszę stosować węglowodany bo inaczej brak jest efektów

Marek

19. Data: 2013-11-20 21:21:25

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
>W dniu 2013-11-19 12:06, Tomasz pisze:-
>

> 200g to mega-porcja. Za jednym zamachem to zjadasz?

Pływam na dorsze i sam je filetuję i mrożę porcje po 800-900 gram.
Na obiadek ja zjadam połowę, a rodzinka resztę :)
Nie widzę problemu, żeby zjeść więcej, a idzie mi siódmy krzyżyk i trawienie
już nie to co za młodu :(
Co Wy młodzi macie za żołądki i trzustki? Żeby dyskutować o paru gramach
rybki? Coś tu jest chore.
Gdzieś czytałem (dawno), że Argentyńczyk zjada na raz dwukilowego wołowego
steka i woła o dokładkę.

Pozdrawiam
Leszek

20. Data: 2013-11-20 21:50:18

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-20 21:21, Leszek Serdyński pisze:

> Co Wy młodzi macie za żołądki i trzustki? Żeby dyskutować o paru gramach
> rybki? Coś tu jest chore.

Hmmm... wygląda na to, że jestem jakiś "inny" i nie potrafię takich
ilości przyswoić. Oczywiście nie samej ryby lecz z dodatkami: ryż,
warzywa. :-)
Wolę mało i częściej, choć wiem, że powinienem więcej i też często.
Jednakże musiałbym sobie rozepchać żołądek chyba.

Mała dygresja. Kiedyś biegałem do dietetyczki (szczupła, wysportowana
kobieta). Babka powiedziała mi, że 100g ryżu + warzywa i 200g ryby to
sama wciągnie bez problemu. Poprosiłem o dowody i zaprosiłem ją na
obiad. Zjadła połowę :-D

Marek

Przyswajanie kalorii...
Czy spalacze tłuszczu działają w ogóle?
Gdzie w Krakowie kupię coconut oil
Dieta + wódka - dziwne !!!
Czy postępowanie zgodnie z naturą jest zdrowe?