Re: Dieta optymalna- kilka pytan

From: "Jadarek" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dieta optymalna- kilka pytan
Date: Fri, 6 Jun 2003 08:53:53 +0200

> 1. Czy tygodniowy "test" diety optymalnej to wystarczająca ilość czasu,
> aby zauważyć "poprawę" w stanie zdrowia, samopoczuciu itd?

Trochę krótko ale to też zależy jak jadłeś "przed"...

> 2. Korzystając z "dietetyka" na stronie dot. diety optymalnej
> wyliczyłem, że potrzebuję ok 100g białka, od 190-250g tłuszczu i ok 60g
> cukru. Czy te parametry są OK, czy może zmniejszyć ilość poszczególnych
> składniów?

Cośik jakby dużo białka ((169-100) x 1g ) = 69 g białka, chyba , ze program
uwzględnia wiek i aktywność fizyczną

> 4. Ile wazy jajko? :-) Ew. samo żółtko lub samo białko? (aż tak
zdesperowany
> nie jestem, żeby kupować wagę). Tu skorzystałem z tabeli...

Bez dobrej wagi siem po prostu nie da !

Kiedy kupowałem jajka "fermowe" miały po ok 50 g (30g cześci białej, i 20 g
żółtka , +/- 2g) błąd obliczeń był niewielki. Ale jak przeszedłem na
skupowane po wsiach konieczne było każdorazowe ważenie żółtek - są tak różne
w wielkości i "gęstości"

> porządku". Czy dla osoby bez problemu z nadwagą IG danego pokarmu ma aż
> takie znaczenie?

Ma mniejsze niż osób chorych np. na cukrzycę.

> 6. Zaczynam od jutra (ooops, jutro już w zasadzie nastało i zaczynam od
> dziś :-)), przełknę te tony tłuszczu? To będzie radykalna zmiana nawyków
^^^^
.... bez przesady :-)))

> żywieniowych. Mogą wystąpić jakieś "przejściowe" skutki uboczne? Czy DO
> może w jakiś sposób pomóc tłustej, skłonnej do trądziku cerze?

Są opisane w książkach Kwaśniewskiego

> 7. Słyszałem gdzieś (ale nie powiem gdzie, bo nie pamiętam), że DO jest
> ogólnie bardzo dobra, tylko siada po niej wątroba. To pewnie ploty, jako
> że w trawieniu tłuszczów wątroba nie bierze udziału, no ale licho nie
> śpi. Miał ktoś z was optymalnych problemy z wątrobą?

Ja nie spotkałem od ponad trzech lat a wręcz przeciwnie znam przypadki np.
wyleczenia marskości wątroby.

> 8. Fundamentalne chyba pytanko: Rozumiem pojęcie "dieta optymalna"
> niewątpliwie coś takiego istnieje,
> ale... skąd lekarz wojskowy z Ciechocinka
> wie/jak do tego doszedł/na podstawie
> jakich przesłanek, jak powinny wyglądać proporcje tłuszczu, białka i
> cukrów? Skąd wiadomo, że człowiekowi potrzeba akurat tyle i tyle białka
> a tyle cukru???

Trochę badań przeprowadził na szczurach potem na ludziach... (pacjentach
kilniki kardiologicznej).

> Zaznaczam, nie czytałem "Diety Optymalnej", opieram się jedynie na
> informacjach z Internetu, więc jeżeli odpowiedź na jakieś znajduje się w
> książcę, i tak proszę o nią na grupę. Książkę i tak sobie sprawię
> zapewne, jeżeli DO mi się spodoba.

Trzeba czytać...

> Dziękuję za odpowiedzi i oczekuję rzeczowych argumentów, nie jestem

Proszę bardzo !

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral