Dieta trzustkowa?

1. Data: 2010-01-13 15:02:08

Temat: Dieta trzustkowa?
Od: Bozena <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Proszę , interesuje mnie dieta trzustkowa -lekkie zapalenie trzustki
pozdrawiam Bożia

2. Data: 2010-01-13 15:23:10

Temat: Re: Dieta trzustkowa?
Od: "Piotrek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> Proszę , interesuje mnie dieta trzustkowa -lekkie zapalenie trzustki
> pozdrawiam Bożia

ograniczyć definitywnie spożycie alkoholu

--
Piotrek

3. Data: 2010-01-13 15:53:49

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*Bozena*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

> Proszę , interesuje mnie dieta trzustkowa -lekkie zapalenie trzustki

Podobna jak przy kamicy żółciowej - czyli lekkostrawna.
Mam w domu rozpiskę co wolno a czego nie wolno jeść przy obydwu
dolegliwościach - jutro rozpiszę dokładnie.
Generalnie ma być chude, gotowane mięso i ryby, chude wędliny (najlepiej
drobiowe), ryż i drobny makaron z semoliny, gotowane warzywa, pieczywo
pszenne (najlepiej czerstwe), chudy biały ser, białko jajka, mleko, lekka
herbata ew. z cytryną albo herbata owocowa, woda, pomidory bez skórki,
sałata, dżemy bezpestkowe.
Należy unikać tłustych, smażonych/grilowanych mies i ryb, tłustych wędlin,
żółtego i pleśniowego sera, żółtek, tłustego mleka i śmietany, pieczywa
żytniego, surowych warzyw, kawy.

Ja podczas stanów zapalnych i w pierwszych dniach po zabiegu żyłam na bułce
z masłem roślinnym, wędliną drobiową lub dżemem i gotowanej piersi z
kurczaka / indyka, ryżu i sałacie zamiennie z gotowaną marchewką.

Magda *gdaMa*

4. Data: 2010-01-13 16:36:19

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.edytor4.republika.pl/

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4767
(20100113) __________

5. Data: 2010-01-13 16:47:28

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pszenne (najlepiej czerstwe), chudy biały ser, białko jajka, mleko, lekka
> herbata ew. z cytryną albo herbata owocowa, woda, pomidory bez skórki,
[...]

Wydaje mi się, że niechcący połączyłaś dwie diety :)
Ogólnie wszystko zgoda, z kilkoma wyjątkami:
- mleko, chudy ser, białko jajka (bez żółtek) to w kamicy. Chora trzustka
nie lubi mleka, nawet chudego. Dopuszcza się przetwory mleczne (poza
mlekiem), gdy domaga się tego również chory żołądek. Oczywiście w
ograniczonej ilości i przyjmując jednoczesnie odpowiednie leki. Całe jajko
gotowane, albo smażone bez tłuszczu, można od czasu do czasu zjeść.
- dżemy, cukry i inne słodycze - bardzo ostrożnie, bo mogą być
nietolerowane. W stanie zapalnym trzustka bywa upośledzona w przyswajaniu
cukrów złożonych. (Ale jeśli wystąpi biegunka, to kawałek prawdziwej
_gorzkiej_ czekolady może poprawić samopoczucie:) ).
- poza gotowaniem, mięso można piec lub smażyć, byle bez tłuszczu.

Ogólnie - przede wszystkim leki, a lekkie zapalenie powinno szybko ustąpić.
A potem tylko rozsądek, by lekkie nie przeszło w chroniczne.

JBP

6. Data: 2010-01-13 19:05:36

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał

> http://www.edytor4.republika.pl/

Co zrobić, żeby tam były litery zamiast krzaczków?
Pozdr.
A.

7. Data: 2010-01-13 19:12:30

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał

> Co zrobić, żeby tam były litery zamiast krzaczków?
> Pozdr.
> A.

Używać normalnego kodowania w swojej przeglądarce.
Omawiana strona jest jak najbardziej poprawnie napisana, z polskim
kodowaniem.
Oby jak najwięcej takich w polskim internecie.

Feah

8. Data: 2010-01-13 19:17:03

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał

> Używać normalnego kodowania w swojej przeglądarce.
> Omawiana strona jest jak najbardziej poprawnie napisana, z polskim
> kodowaniem.
> Oby jak najwięcej takich w polskim internecie.

http://www.edytor4.republika.pl/serce3.htm

A wejdź głębiej, czy tu też dobrze widzisz? Bo ja mam krzaczki.
Pozdr.
A.

9. Data: 2010-01-13 22:10:20

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
>>

> http://www.edytor4.republika.pl/serce3.htm
>
> A wejdź głębiej, czy tu też dobrze widzisz? Bo ja mam krzaczki.

Tu niestety masz rację; krzaczki. I nie wiem dlaczego.
I nie będę chwalił dnia przed zachodem...

Feah

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4768
(20100113) __________

10. Data: 2010-01-14 22:46:03

Od: "lamer" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Tu niestety masz rację; krzaczki. I nie wiem dlaczego.
> I nie będę chwalił dnia przed zachodem...

Kodowanie jest ostro zwalone na tej stronie. Generalnie zamiast przekodowac
ktos przerobil na encje unikodowe.
Macie w normalnej wersji:

Serce, miażdżyca i cholesterol ...

Miażdżyce, postrach XX wieku, wiekszośa ludzi kojarzy z zapominaniem.
Tymczasem zapominanie to przede wszystkim objaw przemeczenia komórek
mózgowych spowodowany nadmierną pracą umysłową, stresem bąd1
przepracowaniem, a miażdżyca to choroba dużych oraz średnich tetnic i tak
naprawde z zapominaniem ma niewiele wspólnego.

Polega ona na odkładaniu sie w ścianach tetnic złogów lipidowych zwanych
kaszakami. Złogi te powodują, że zaatakowane tetnice stają sie sztywnymi,
mało elastycznymi rurami, a uwypuklające sie do światła tetnic kaszaki
zmniejszają przekrój naczyn powodując ograniczenie ilości przepływającej
przez nie krwi i powstawanie ognisk zapalnych. W miejscach tych osadzają sie
nastepnie niektóre składniki krwi (trombocyty, lipidy, sole wapnia i inne)
tworząc zakrzepy, które jeszcze bardziej utrudniają przepływ krwi i mogą
spowodowaa nawet całkowite zamkniecie tetnicy. Nastepstwem tych zmian jest
niedotlenienie tkanek i narządów, które są zaopatrywane w krew przez objete
procesem chorobowym tetnice - np. serca, mózgu lub mieśni. Dopóki zmiany te
są małe chory nie odczuwa prawie żadnych dolegliwości. Choroba jednak nadal
sie rozwija. Zmiany stają sie coraz wieksze, a dolegliwości coraz bardziej
dokuczliwe. W koncu, gdy zmiany miażdżycowe zajmą prawie 3/4 światła
tetnicy, dolegliwości są tak duże, że szukamy pomocy lekarza. Aby do tego
nie dopuścia należy z miażdżycą walczya. A w tej walce, wbrew pozorom, wcale
nie jesteśmy bez szans. Jedną z najważniejszych bowiem przyczyn powstawania
zmian miażdżycowych jest zbyt wysoki poziom cholesterolu we krwi. Poziom ten
zależy on od wielu czynników, które w dalszej cześci stopniowo omówimy.

CHOLESTEROL
Cholesterol to substancja podobna w budowie do tłuszczu. Jest on niezbedny w
organizmie każdego człowieka. Bez niego nie mogłyby bya odbudowywane
komórki. Nie mogłyby bya produkowane hormony płciowe. Nie mogłaby bya
wytwarzana witamina D, ani też kwasy żółciowe umożliwiające prawidłowe
trawienie tłuszczów. Gdy jest go zbyt mało wzrasta podatnośa na infekcje i
choroby nowotworowe. O niedobór cholesterolu nie należy sie jednak martwia.
Jest on w wystarczającym stopniu produkowany przez naszą wątrobe. Problemem
jest natomiast nadmiar cholesterolu dostarczanego w pożywieniu. Jemy za
dużo, za tłusto i zbyt jednorodnie. Lubimy mieso (- och, te kotleciki
schabowe - !!!), masło, śmietanke, jajka, wątróbki i flaczki. Jemy potrawy
smażone i pieczone na tłuszczach. Unikamy warzyw, owoców, olejów roślinnych.
Nawet jeśli ich już używamy, to - o zgrozo, smażymy na nich potrawy
zapominając, że one właśnie do tego celu najmniej sie nadają. A tymczasem
nadmiar cholesterolu to raj dla miażdżycy. Prawidłowy poziom cholesterolu u
dorosłego człowieka powinien wynosia około 5,2 mmol/l (200 mg%). Gdy spadnie
poniżej ł,8 mmol/l (150 mg%) możemy pozwolia sobie na wiekszą tolerancje,
gdy wzrośnie powyżej 6,9 mmol/l (250 mg%) musimy ostrzej zabraa sie za swoją
diete. Ale nawet wtedy, gdy poziom cholesterolu przekracza 5,2 mmol/l nie
należy jeszcze popadaa w panike. W skład cholesterolu wchodzą bowiem różne
frakcje. Sa to: trójglicerydy, LDL i HDL. Właśnie te frakcje, a w
szczególności stosunek LDL (ang. low density lipoproteins, czyli tak zwany
"zły cholesterol" powodujący pojawianie sie zmian miażdżycowych) do HDL
(ang. high density lipoproteins, czyli "dobry cholesterol" powodujący
usuwanie tych zmian) jest najważniejszy. Jeżeli wynosi on ł:1 nie jest
jeszcze tak 1le. Ale jeżeli zbytnio obniży sie należy sie wziąa ostro do
pracy i ściślej przestrzegaa diety.

lamer

Makaron z sosem smietanowo-serowym (plesniowym)
Jakie ulubione ciasto zawsze wam wychodzi...
Chleb. Pewnie coś robię nie tak, pytanie co...
gulasze z fasole
TRENUJĘ...