Dlaczego śliwki wpadły w drożdżówce? ;-(((

1. Data: 2001-08-15 17:09:13

Temat: Dlaczego śliwki wpadły w drożdżówce? ;-(((
Od: "efka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj rano postanowiłam upiec drożdżówkę, taką najzwyklejszą ze śliwkami.
Kilka dni temu robiłam taką samąś i wyszła piękna - pulchna, dobrze
wypieczona, wysoka prawie na 10 cm, aż wyłaziła z formy. A dziś wszystkie
śliwki wpadły na samo dno ;-(, na wierzchu jakieś dziury, a już o jej
żałosnej wysokości nie wspomnę. Tylu tutaj kuchennych specjalistów, może
więc ktoś wie dlaczego? Może ciasto zrobiłam za rzadkie?

efka

1. Data: 2001-08-15 21:30:33

Temat: Re: Dlaczego śliwki wpadły w drożdżówce? ;-(((
Od: "Ewa" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ciasto zrobiłam za rzadkie?

> efka

To bardzo możliwe, ja ostatnio daję nieco więcej mąki i jest ok. No i śliwki
są przecież raczej ciężkie i w trakcie pieczenia puszczają sporo soku,
trzeba to mieć na uwadze. Poza tym mąka bywa czasem baaaaardzo podejrzana,
tzn. jej jakość. Ktoś mi powiedział, aby do ciast używać mąki oznaczonej
jako "typ 450" lub jeszcze niższy, podobno im niższa numeracja, tym lepiej.
Może i tak? W każdym razie powodzenia.

1. Data: 2001-08-16 10:06:38

Od: "Madziar" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <t...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lepku$vb0$...@o...biskupin.wroc.pl...
> [...]
> tzn. jej jakość. Ktoś mi powiedział, aby do ciast używać mąki oznaczonej
> jako "typ 450" lub jeszcze niższy, podobno im niższa numeracja, tym

Numeracja to uzysk mąki w kg z 1 tony ziarna. Im mniejszy uzysk tym bielsza
mąka. Ważnym czynnikiem przy odporności ciasta na siadanie ujest zawartość
glutenu czyli białka pszenicy. Najwyższej jakości gluten mają pszenice durum
, czyli twarde, zazwyczaj południowe gatunki (włochy, jugosławia). Polskie
mąki robione z krajowego zboża zawierają słaby (mało elastyczny) gluten w
niewielkich ilościach. Stąd opadające placki i sziury w śliwkowcu. Z drugiej
strony takie mąki doskonale nadają się na ciasta kruche.
Pozdrówka
Pawka
____
PM
<m...@p...onet.pl> or <m...@g...pl>

1. Data: 2001-08-16 19:06:15

Od: "efka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polskie
> [...]
drugiej
> strony takie mąki doskonale nadają się na ciasta kruche.
Do obu ciast ( tego które wyszlo i tego które nie wyszło) używałam tej samej
mąki.
efka

1. Data: 2001-08-17 16:34:19

Temat: Re: Dlaczego śliwki wpadły/NIE DLA PANOW
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Efko,
Niektore z nas kobiet wierza, ze przez te kilka specjalnych dni w miesiacu nie
mozna robic ciast drozdzowych, bo klapia. Zaraz mnie ktos zakrzyczy, ze
zabobony, ze bzdura...Po wielokrotnych przypadkowych ,czy w koncu dla
eksperymentu celowych probach wiem, ze mnie sie nie udaja ciasta drozdzowe w
tym czasie.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-08-17 17:06:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
> [...]
> zabobony, ze bzdura...Po wielokrotnych przypadkowych ,czy w koncu dla
> eksperymentu celowych probach wiem, ze mnie sie nie udaja ciasta
Z pewnością nie ja. Teraz już wiem, dlaczego to JA muszę zagniatać ciasto
drożdżowe [czasami]. I to by się zgadzało. Ale tak naprawdę to należy
pamiętać o tym, że to ciasto [tudzież chleb] należy wypiekać między nowiem
i pełnią. Drożdże najlepiej rosną tuż przed pełnią [w kwadrze owocu].
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-17 19:08:51

Od: "WiErA/waldi_34" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabobony, ze bzdura...Po wielokrotnych przypadkowych ,czy w koncu dla
> eksperymentu celowych probach wiem, ze mnie sie nie udaja ciasta drozdzowe

Teraz juz wiem dlaczego piekarze to meszczyzni:)
A tak powaznie to cos w tym jest bo znam przypadek ze w tym czasie kapusta
kiszona sie nie udaje jesli kobieta kisi ja wlasnie wtedy.:)
Eh......

pozdrawiam
waldi

1. Data: 2001-08-17 19:22:20

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik WiErA/waldi_34 <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ljq4e$142$...@n...onet.pl...
> [...]
kapusta
> kiszona sie nie udaje jesli kobieta kisi ja wlasnie wtedy.:)
No właśnie.
pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2001-08-18 08:12:31

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nowiem
> i pełnią. Drożdże najlepiej rosną tuż przed pełnią [w kwadrze

Pewnie piekarnie i cukiernie nie wiedzą o tym, zupełnie jak jeden
żuczek któremu udowodniono, że nie może latać bo ma za małe skrzydełka
i stawia za duży opór aerodynamiczny. Żuczek jednak o tym nie wie i ma
się dobrze... i lata gdzie chce :o))))
pozdr.Alex

1. Data: 2001-08-18 18:03:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9llesm$oad$...@n...internetia.pl...

> [...]
> żuczek któremu udowodniono, że nie może latać bo ma za małe skrzydełka
> i stawia za duży opór aerodynamiczny. Żuczek jednak o tym nie wie i ma
Co nie znaczy, że kidy indziej nie rosną, tylko, że ciasto jest wówczas
lepsze. ;-)))
pozdr. Jerzy

mozzarella
rzadko chwalę....