Re: Dlaczego śliwki wpadły w drożdżówce? ;-(((

From: "Madziar" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Dlaczego śliwki wpadły w drożdżówce? ;-(((
Date: Thu, 16 Aug 2001 12:06:38 +0200

Użytkownik Ewa <t...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lepku$vb0$...@o...biskupin.wroc.pl...
> Może ciasto zrobiłam za rzadkie?

> To bardzo możliwe, ja ostatnio daję nieco więcej mąki i jest ok. No i
śliwki
> są przecież raczej ciężkie i w trakcie pieczenia puszczają sporo soku,
> trzeba to mieć na uwadze. Poza tym mąka bywa czasem baaaaardzo podejrzana,
> tzn. jej jakość. Ktoś mi powiedział, aby do ciast używać mąki oznaczonej
> jako "typ 450" lub jeszcze niższy, podobno im niższa numeracja, tym
lepiej.
> Może i tak? W każdym razie powodzenia.

Numeracja to uzysk mąki w kg z 1 tony ziarna. Im mniejszy uzysk tym bielsza
mąka. Ważnym czynnikiem przy odporności ciasta na siadanie ujest zawartość
glutenu czyli białka pszenicy. Najwyższej jakości gluten mają pszenice durum
, czyli twarde, zazwyczaj południowe gatunki (włochy, jugosławia). Polskie
mąki robione z krajowego zboża zawierają słaby (mało elastyczny) gluten w
niewielkich ilościach. Stąd opadające placki i sziury w śliwkowcu. Z drugiej
strony takie mąki doskonale nadają się na ciasta kruche.
Pozdrówka
Pawka
____
PM