Do Calviego - bambus

11. Data: 2004-05-20 14:45:52

Temat: Re: Do Calviego - bambus
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: <m...@i...pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Thursday, May 20, 2004 11:28 AM
Subject: Re: Do Calviego - bambus

> OK, skoro bisseti jest juz ekspansywny to chetnie wezme a swoja droga
zapisuje
> sie w kolejke do spectabilisa (a czy ty nie miales Ph. Bambusoides?).
:)))))
OK
ciesze sie podwojnie
raz
ze trafi w dobre rece
dwa
bede mial dzieki temu okazje otrzymac w zamian inny
:)
z tym P.bambusoides
to sam nie wiem jak jest
jesienia otrzymalem goly ped wyrwany z ziemi
wsadzilem go do doniczki i na zime do foliowca
:)
w styczniu przynioslem go do domu
w koncu lutego yszedl z ziemi ped
przez 2-3 tygodnie rosl pieknie osiagajac okolo 20 cm
a pozniej sie zatrzymal
zaczal zolknac no i padl mi
:(
nie grzebalem jeszcze w doniczce z nim
wkopalem ja do ziemi w foliowcu
i mam nadzieje
ze moze jeszcze cos z niego bedzie
ale poki co nic w niej sie nie dzieje
:(

> Troche male jeszcze, jak podrosna to sie okresli (o wlasnych silach lub z
> pomoca innych bambusiarzy).
:))))
a jak wielkie masz je aktualnie
?

> A czy ja im cos zarzucam? tylko, ze ja chce miec taki troche luzniejszy
gaj a
> do tego potrzebne sa Phyllostachysy.
:)))
w jakiej oleglosci od siebie masz swoje Phyllostachusy
:)
ja posadzilem je tak co 4 metry
a ze sadzonki niewielkie to miedzy nimi posadzilem kepy Fargesi
:)
niestety to jedyne zaciszne miejsce w moim ogrodzie
i jak wczorajszy wiatr podniszczyl mi moje datury
to choc nijak one pasuja to tez je tam przesadzilem
:(((((((

> to jest ten PROSTY sposob? ;-)
:)
nie da sie niestety inaczej
pomijam fakt
ze sam robie do nich kartony na wymiar
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

12. Data: 2004-05-20 15:09:15

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> zaczal zolknac no i padl mi
> [...]
Szkoda by bylo...

> bissetiego.

> a jak wielkie masz je aktualnie

20 do 30 cm, jedna w ziemi, druga w donicy

> [...]
> i jak wczorajszy wiatr podniszczyl mi moje datury
> to choc nijak one pasuja to tez  je tam przesadzilem

Jezeli nie oddzielasz wkopanymi barierami to wszystko ci sie wzajemnie
przerosnie. Ja odkrywam klacza o metry od rosliny matecznej, ktora byla
posadzona w 2001 roku.

> ze  sam robie do nich kartony na wymiar
> :)

Podsylaj adres bo mam chyba pasujacy karton.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrowionka
Michal

13. Data: 2004-05-20 16:34:02

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...] tygodniowo wysylam po kilka paczek z bambusami [...]

Az tyle tego masz? Fargesii czy Phyllostachysow?

Pozdrawiam,
Bpjea

14. Data: 2004-05-20 17:36:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<m...@i...pl> wrote in message

> Nie ma sprawy, Bpjea, _hehehe, kto tam jeszcze byl z bambusiarzy?

Bede mial sadzonki najwczesniej za rok lub dwa. Do tego czasu nie mam nic na
wymiane. Ph. aurea przezimowal w miare dobrze. Na wiosne zaczal wypuszczac
liscie na starych pedach do 1/3 wysokosci (wyzej przemarzly paczki).
Ostatnio, znacznie pozniej od listkow na starych pedach, pojawilo sie szesc
mocnych kielkow z ziemi. Rosna dobrze i zanosi sie na to, ze przekrocza 150
cm wys. za miesiac czy dwa.
Pare tygodni temu wzbogacilem sie o dwie Fargesie. Co do samego gatunku mam
watpliwosci. Sprzedawca oczywiscie nie wiedzial, ze to Fargesie. Kupilem, bo
byly tanie. Gdybym mial za nie dac tyle, ile juz tu na grupie od kogos
slyszalem, to bym ich nie kupil.

Pozdrawiam,
Bpjea

15. Data: 2004-05-20 18:20:51

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byly tanie. Gdybym mial za nie dac tyle, ile juz tu na grupie od kogos

A coto za zielsko pleioblastus simoni variegatus.Tyle wiem ze
przezimowal bez okrycia.Wielkie to urosnie?
Mirzan

16. Data: 2004-05-20 19:17:40

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirzan pyta:
>    A coto za zielsko pleioblastus simoni variegatus.Tyle wiem ze
> przezimowal bez okrycia.Wielkie to urosnie?

http://www.americanbamboo.org/SpeciesSourceListPages
/SpeciesTableP.html
Jak na Pleioblastusa, całkiem spory:)

Pozdrawiam calvi

17. Data: 2004-05-20 20:00:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> byly tanie. Gdybym mial za nie dac tyle, ile juz tu na grupie od kogos
zapewne ode mnie slyszales
:))
no coz
zycie nie jest bajka
cena towaru a jego faktyczna wartosc
to dwie rozne sprawy
:)

18. Data: 2004-05-20 20:00:14

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2004-05-21 07:05:28

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> mam kontakt z ta osoba
> i jesli nie przyzje to pogadam o nastepnym
> :)
> on tez lubi trawy
> a ja ostatnio nakupilem troche nowych

czyli jest nadzieja...

> czyli dwie tej samej odmiany

No nie wiem, gdzie indziej kupowane i w roznym czasie.

> te moje Phyllostachusy sa wielkosci Twoich Fargesi
> tylko ten P.bisseti wypelnial szczelnie 5 litrowa doniczke
> :))))

poczekaj, zdziwisz sie...

> :)
> wyslalem juz na priv
> ale jesli nie doszlo to jeszcze raz tu

doszlo, dzisiaj po robocie sprobuje zapakowac i wysle dzisiaj lub jutro.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrawiam
Michal

20. Data: 2004-05-21 07:15:05

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> <m...@i...pl> wrote in message

> Bede mial sadzonki najwczesniej za rok lub dwa. Do tego czasu nie mam nic na
> wymiane.

Nie szkodzi, jestem cierpliwy. Jesli wybija mi klacza oddzielone jesienia to
moge ci oddac Ph. Aur. Aur. jeszcze w tym roku. A jak chcesz to od reki mozesz
dostac malenka nigre
http://www.trade.pl/~misio/bambus/IM000753.jpg
Musze tylko zobaczyc jak sprawdza sie moje pakowanie (wysylam roslinke do
Tadeusza) i jesli dojdzie OK to moge sprobowac przesadzic nigre do mniejszej
doniczki (ta obecna jest zbyt duza na wysylke) i wyslac. Chyba, ze bywasz w
Warszawie...

> [...]
> byly tanie. Gdybym mial za nie dac tyle, ile juz tu na grupie od kogos

Tak samo jest z moimi fargesiami: jedna 30 a druga 15 zl (rozne sklepy).
Jedna to pewnie F. Murielae (sprzedana jako Semiarundinaria Murielae ale
wczesniej tak oznaczano Fargesie) a druga sprzedawana byla jako "bambus".

> Pozdrawiam,
> Bpjea

Pozdrowionka
Michal

pytanie o nawóz płynny BIOPON
Co to za obrzydlistwo?
palmy mrozoodporne
Ananasy i inne... owoce :-)
azalia-ratunku!!! ostry dyżur poszukiwany