Re: Do której z tych grup zalicza się prestarium ?

Data: 2007-01-28 17:51:49
Temat: Re: Do której z tych grup zalicza się prestarium ?
Od: "Marek Li" <M...@o...pl>

Użytkownik "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl> napisał w wiadomości
news:epim05$ldc$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
>
> Ale ja
>
> po 1) nie chcę sobie sam zmodyfikować
> po 2) chcę poznać ciut teorii zanim pójdę
> po 3) no te pytania co zadałem da się chyba odpowiedzieć ogólnie, a
> nie w konkretnym przypadku :)

Trudno jest to ocenić, bo efekt zaqstosowania leczenia jest tym, co
dopiero poznamy. Leki mają coś co można nazwać równoważnością dawek,
jednak nie zawsze daje to dokładny efekt. Co do stosowania leków innych
grup - leczenie przeciwnadciśnieniowe z zalozenia prowadzone powinno być
tak, by brać pod uwagę inne choroby i czynniki ryzyka oraz ewentualne
działania uboczne - raczej jest to sprawa przekraczająca znacznie
dyskusji na grupie:-)
Jeśli zaś chodzi o moje zdanie: preferuję z powodu szeroko
udokumentowanych korzyści inne niż peryndopryl (Prestarium) inhibitory
konwertazy (enalapryl, kaptopryl, lizynopryl, ramipryl, trandolapryl), a
pewne z nich w szczególności z racji wygody stosowania.