Do moich frhancuskich kochanic

1. Data: 2005-03-09 09:57:34

Temat: Do moich frhancuskich kochanic
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Moje Kochane,

w malinowym chrusniaku juz pytalem ale pozostalo bez odpowiedzi. Byc
moze Wy mozecie mi pomoc. A rozchodzi sie mi o o pewna frhancuska
odmiane berberysa a dokladnie o Berberis vulgaris 'Asperma'. Ten
berberys ma miec smaczne owoce bez pestek i ma byc ponoc uprawiany na
dosyc duza skale we Francji. Kochane moje, popytajcie prosze w
szkolkach. Nasze babki meczyly sie drylujac berberys na konfiture a my
mozemy lekka reka cale litry najsmaczniejszych specjalow robic. Byc moze
berberys ten jest uprawiany regionalnie. Byc moze trzeba bedzie to
zamowic. Ale moze macie macie to gdzies tam pod reka. Moze macie
frhancuskich przyjaciol, tak jak ja milosnikow dzikich owocow i dzikiej
kuchni. Dozgonnie bede sie Wam wywdzieczal. Zaplace, poniose wszelkie
koszty i jeszcze nalewka obdaruje albo jakas inna rzadka roslina tez
trudna do zdobycia.

Wasz Irek

1. Data: 2005-03-09 10:36:41

Temat: Re: Do moich frhancuskich kochanic
Od: "Sonatina" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> wrote in message
> [...]
> moze Wy mozecie mi pomoc. A rozchodzi sie mi o o pewna frhancuska
> odmiane berberysa a dokladnie o Berberis vulgaris 'Asperma'. >

Tutaj chyba mozesz sam zamowic:
http://www.treecommerce.com/batterijen/resultaten_pa
gina.asp
pozdrawiam, Sonatina

1. Data: 2005-03-09 11:01:41

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Sonatina schrieb:

> Tutaj chyba mozesz sam zamowic:
> http://www.treecommerce.com/batterijen/resultaten_pa
gina.asp
> pozdrawiam, Sonatina

Dziekuje. Ale tu maja tylko Berberis vulgaris. A ja szukam jego odmiany.
Tez wyszukiwarka nic nie dala i pokazuje tylko tego pospolitego i
wulgarnego. A moze w tym dziwnym germanskim dialekcie nie potrafie szukac?

Irek, nadal nie spelniony

1. Data: 2005-03-09 11:34:37

Od: "Sonatina" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

chyba znalazlam: zdjecie, opis i szkolke, ale emaile wyslane do ciebie na
priv wracaja do mnie z powrotem. To takie czerwone owoce?

Sonatina

1. Data: 2005-03-09 11:46:50

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Sonatina schrieb:
> chyba znalazlam: zdjecie, opis i szkolke, ale emaile wyslane do ciebie na
> priv wracaja do mnie z powrotem. To takie czerwone owoce?
>
> Sonatina

Wyslij prosze na i...@w...de

A owoce w samej rzeczy sa czerwone, stosunkowo niewielkie. Dawniej
przetwory z berberysu cieszyly sie duzym powodzeniem. Dzis malo kto chce
sie tym babrac. A stare przepisy nadal sa i wychodza z tego pyszne
przetwory. Ja sam robie galaretki wlasnie przez te cholerne pestki.

Irek

PS. ja to jestem swintuch, jak w temacie ale szukajac tej 'Aspermy' to
dopiero zberezienstwa sie wygoogluwaja... czytac hadko!

1. Data: 2005-03-09 11:48:55

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> napisal w
wiadomosci news:d0mhk1$1dr$1@ulysses.news.tiscali.de...
> [...]
> moze Wy mozecie mi pomoc. A rozchodzi sie mi o o pewna frhancuska
> odmiane berberysa a dokladnie o Berberis vulgaris 'Asperma'.

Jestes calkowicie pewien tej nazwy? Google kompletnie nic nie wyrzuca w tym
temacie, nawet po zaytaniu o "Asperma" w zadnym jezyku nic nie pokazuje,
zapytalo mnie google inteligentnie czy moze mi chodzi o ...(za
przeproszeniem) sperme.

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2005-03-09 11:53:40

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Basia schrieb:

> [...]
> temacie, nawet po zaytaniu o "Asperma" w zadnym jezyku nic nie pokazuje,
> zapytalo mnie google inteligentnie czy moze mi chodzi o ...(za

A nie mowilem?!!! Same swinstwa! Basiu, jestem pewien. Na sto procent.
Bo mam na to dowody pisane, np. od niemieckiego Urzedu do spraw odmian
roslinnych. I tam stoi czarno na bialym, ze cos takiego istnieje. Sa
prace dyplomowe, ktore ta rosline wymieniaja, referaty itd. To naprawde
istnieje. Ja po francusku ani be ani me. A najlatwiej szukac tego
wlasnie we Francji i w tym jezyku.

Uklony,

Irek

1. Data: 2005-03-09 12:04:19

Od: "Sonatina" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

A najlatwiej szukac tego wlasnie we Francji i w tym jezyku.
> Irek

A ja (swintuchu ;-))) chyba znalazlam i to po n i e m i e c k u ;-)

Sonatina

1. Data: 2005-03-09 12:12:16

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):
> [...]
> temacie, nawet po zaytaniu o "Asperma" w zadnym jezyku nic nie pokazuje,
> zapytalo mnie google inteligentnie czy moze mi chodzi o ...(za

Chyba masz jakieś inne google niż ja... Pierwsze, co wyrzuciło to ten link:
http://www.actahort.org/books/620/620_21.htm
i poza tym kilka innych (w tym link do posta Irka na pl.rec.ogrody ;))

Irku, może to Cię zaciekawi: http://dendro.mojzisek.cz/druh.php?id=6452
Niestety nie rozumiem tego języka...

Ania

1. Data: 2005-03-09 12:22:09

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de>
pokazuje,
[...]
> A nie mowilem?!!! Same swinstwa! Basiu, jestem pewien. Na sto procent.
[...]

Jak małe dzieci:

'Asperma'

http://www.actahort.org/books/620/620_21.htm

A seedless form that was often used in France to make a jam[182, 183].
It is quite possibly lost to cultivation[K].
http://www.ibiblio.org/pfaf/cgi-bin/arr_html?Berberi
s+vulgaris&CAN=LATIN

Berberis vulgaris enuclea West Seedless Barberry = B. vulgaris asperma
Willd [Seedless Barberry]
http://www.cdl.umn.edu/barberry/sus-barb.html

http://www.zeitlhoefler.de/garteninfos/wildobst/Dipl
4-3.html
http://www.gaertnerei-strickler.de/tippskueche/bodyt
ipps.htm#Berberis
http://www.dijon.inra.fr/flore-france/be-bo.htm
http://www.naturgarten.org/media/Broschuere_Naturgar
tentage_2004.pdf

--
Pozdrawiam, Jerzy

jaki szybki obiad dla 3 pracownikow budowlanych ?
Moje pyszności
[Nowy] / [?] Pomidorowa włoska
do ciasteczko-znawcow, alternatywa cukru
Sosy do sałatek