Domowa produkcja sera

1. Data: 2001-01-21 18:49:06

Temat: Domowa produkcja sera
Od: "Urszula" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Jestem tu nowa - znaczy się nie tak zupełnie, bo grupę czytuję już od
jakiegoś czasu.
Na wstępie Wszystkich Uwielbiających Jedzenie [niewątpliwie jest to czynność
na drugim miejscu w moim rankingu czynności najbardziej ulubionych]
serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję na "owoc[ow]ne" pogawędki.
Jednakowoż w następnych słowach mego pierwszego posta zapytuję czy jest
możliwe "wyprodukowanie" w domu jakieś innego sera, poza twarogiem - nie
powiem, szczególnie interesują mnie pleśniaki.
Chętnie bym cos takiego wyprodukowała, jeśli jest to możliwe, serdecznie
więc proszę o "technologię" produkcji serów [o ile to możliwe] w domowym
zaciszu.

Pozdrawiam i życze smacznego a nawet bardziej.

Ula
[Żyć by jeść, czy jeść by żyć - to jest chyba retoryczne pytanie, hehe....]

1. Data: 2001-01-21 19:23:10

Temat: Re: Domowa produkcja sera
Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na wstępie Wszystkich Uwielbiaj?cych Jedzenie [niew?tpliwie jest to
czynno?ć
> na drugim miejscu w moim rankingu czynno?ci najbardziej ulubionych]
> serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję na "owoc[ow]ne" pogawędki.
> Jednakowoż w następnych słowach mego pierwszego posta zapytuję czy jest
> możliwe "wyprodukowanie" w domu jakie? innego sera, poza twarogiem - nie
> powiem, szczególnie interesuj? mnie ple?niaki.
> Chętnie bym cos takiego wyprodukowała, je?li jest to możliwe, serdecznie
> więc proszę o "technologię" produkcji serów [o ile to możliwe] w domowym

Teoretycznie jest to proste jak malo co ;-)

Sam jestem zainteresowany - narazie podpatruje gdzie moge...

Eksperymenty odkladam do czasu, az przeprowadze sie
do nowego mieszkania - bede mial spora piwniczke...

Narazie robie piwo :)!

1. Data: 2001-01-21 21:00:41

Od: p...@k...chip.pl (piomia_chip) szukaj wiadomości tego autora

> Na wstępie Wszystkich Uwielbiających Jedzenie [niewątpliwie jest to
czynność
> na drugim miejscu w moim rankingu czynności najbardziej ulubionych]

A co jest na piewrszym miejscu?
Aga

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-22 09:59:23

Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukaj w archiwum, ale o ile dobrze pamiętam to udowodniono tam, iż dodowa
produkcja sera jest niemozliwa. Pozdrawiam - Agnieszka.

1. Data: 2001-01-22 14:16:11

Od: "Piotr" <p...@m...bnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może nie jest to ser pleśniowy, ale warto znać przepis. Ja używam go do
kuchni indyjskiej (nazywa sie chyba panir). Jego ogromnym plusem jest to, że
nie rozpuszcza się w temperaturze i się nie "rozwala" mimo mieszania -
jedank na wszelki wypadek daje go na końcu.
Biorę np. 3 litry mleka - koniecznie musi byc w woreczku - zagotowuje i
powoli mieszając dodaje powoli kwasku cytrynowego (może być cytryna). W
pewnym momencie zaczyna sie to ścinać, przecedzam przez szmatkę, schładzam
trochę pod bierzącą wodą i przyciskam czymś cieżkim na min 1,5 godz. Potem
kroję na kostki.
Wrzucone np do odpowiednio zrobionego szpinaku - niebo!!!!

Piotr

1. Data: 2001-01-23 09:58:36

Temat: Odp: Domowa produkcja sera
Od: "Anka Czerwińska" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]