Re: Drozdze winne

Data: 2006-07-11 10:00:19
Temat: Re: Drozdze winne
Od: "Monika" <m...@p...wp.pl>

> Czy moze ktos wie gdzie w dzisiejszych czasach mozna dostac drozdze winne.
> Mam sporo czarnej pozeczki i chcialbym zrobic z tego wino.
> A moze nie trzeba zadnych drozdzy?
> Czy macie jakies sugestie?
>
> --
> Arek

Moi rodzice robili kiedys super wino z czarnej porzeczki, a właściwie z tego
co zostało po odciśnięciu z niej soku.
Sok mieszany był w proporcji 1:1 z cukrem i zakręcany był w sloiczkach -
wychodziła z tego super galaretka, nie trzeba tego gotować, tylko wymieszać
i do sloika.
A z fusów robione bylo wino, bez dodatku drożdźy. Bardzo smaczne, miało
piekny kolor.
Galaretkę z soku robiłam - polecam ale do wina sie dopiero przymierzam, może
w przyszłym roku :-)

Monika