Re: Dysleksja???

Date: Sat, 24 Sep 2005 16:47:07 +0200
Subject: Re: Dysleksja???
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
From: Borek <b...@p...bpp.to.com.remove.pl>

On Sat, 24 Sep 2005 08:20:43 +0200, Gosia Plitnik <p...@o...pl>
wrote:

> Słuchajcie mam problem, ostatnio wychowawczyni Kacpra( 1klasa)
> powiedziała, ze chciałaby go przebadac pod katem dysleksji.Powiem
> szczerze, za moich czasow ustrojstwa nie było, tzn moze i było, ale sie
> o nim nie trabiło.Wskazaniem dla niej jest to, ze Kacper myli sie
> czasami w literowaniu długich wyrazów.Ma ktos doswiadczenie, ale takie
> "namacalne" z dyslekscja u małych dzieci?jakie bylo objawy?

Ściągnij ode mnie ze strony program Skala Ryzyka Dysleksji - możesz
nim przebadać Kacpra za darmo (tzn. wypełnić ankietę, wyniki policzą
się same). To nie znaczy, że masz nie iść do poradni - Stryjenka ma
rację, lepiej zrobić badania i albo wiedzieć, że trzeba z Kacprem
popracować, albo wiedzieć, że wszystko jest OK.

Na mój rozum i wiedzę pomyłki przy literowaniu dłuższych wyrazów
u pierwszaka to żaden problem.

Zajrzyj jeszcze na http://www.spet.info.pl - tam też jest sporo
materiałów na temat dysleksji.

Pozdrawiam,