Dzieci jedzą śmieci.

51. Data: 2011-01-05 11:57:00

Temat: Re: Dzieci jedzą śmieci.
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 12:54, Ikselka pisze:

> Jeśli pizzę uważasz za "dobre jedzenie"... no to każdy kebab w kluchu z
> ciasta jej dorównuje.

A co niedobrego widzisz w drożdżowym domowym cieście z przygotowanym w
domu "nadzieniem"?

Ewa

52. Data: 2011-01-05 12:00:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 05 Jan 2011 12:57:00 +0100, medea napisał(a):

> A co niedobrego widzisz w drożdżowym domowym cieście z przygotowanym w
> domu "nadzieniem"?

Nadmiar węglowodanów i braki witaminowe - wszystko upieczone. Do menu
codziennego nie polecam.

53. Data: 2011-01-05 12:05:56

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli pizzę uważasz za "dobre jedzenie"... no to każdy kebab w kluchu z
> ciasta jej dorównuje.

Nie lubisz, twoja sprawa, wtedy napisz: DLA MNIE nie jest dobra, bez
generalizowania.
Nie mówimy o wyrobie z pizzerii w Kielcach, tylko o pizzy włoskiej lub
zrobionej w domu. Co do kebabów to też chyba mówimy o różnych wytworach
i z różnych miejsc, nie ma czegoś takiego jak "każdy kebab" ;)
W Polsce rzeczywiście większość wytworów lokalnych "pizzaiolo" jest do
bani, podobnie z kebabami polskimi itd - dania lokalne jada się w ich
ojczyźnie, a wtedy ma się materiał do wypowiedzi na temat ich jakości.

Odrobinka kuchni sycylijskiej tutaj:
http://bajarka.fotolog.pl/12,2010,archiwum.html
w drugiej pozycji w grudniu.
--
BBjk

54. Data: 2011-01-05 12:07:37

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sty, 13:00, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Nadmiar węglowodanów i braki witaminowe - wszystko upieczone. Do menu
> codziennego nie polecam.

Eeeeee tam....

Pizza jest normalnym obiadowym daniem, jak każde inne.
Dobrze skomponowana będzie bogata w to co chcesz i z proporcjami takie
jakie Ci potrzebne

I nikt nikomu nie każe jeść pizzy codziennie :-)

Stalker

55. Data: 2011-01-05 12:09:41

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 13:00, Ikselka pisze:

> braki witaminowe - wszystko upieczone.

A to jest jakiś zakaz podawania do pizzy sałat/ek oraz sosów?

> Do menu codziennego nie polecam.

Kto pisze o codziennym?

--
Pozdrawiam - Aicha

56. Data: 2011-01-05 12:12:08

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sty, 12:54, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Wed, 05 Jan 2011 12:49:46 +0100, medea napisa (a):

> Je li pizz uwa asz za "dobre jedzenie"... no to ka dy kebab w kluchu z
> ciasta jej dor wnuje.

Bo i kebab ma ogromne możliwości. Oczywistym jest, że pizza i kebab,
kojarzą się z fast foodem
(i całym złem z tym związanym), ale to tylko półprawda.

Akurat te dwa dania (przy czym ja mam na myśli tzw. "durum kebab",
czyli rolowany nalesnik z nadzieniem)
maja bardzo bogate możliwości i last but not least ich skojarzenie z
fast foodem można wręcz wykorzystać przy zmianach nawyków żywieniowych
u dzieci :-)

Stalker

57. Data: 2011-01-05 12:14:13

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sty, 13:05, Bbjk <b...@q...pl> wrote:

> [...]
> bani, podobnie z kebabami polskimi itd - dania lokalne jada się w ich
> ojczyźnie, a wtedy ma się materiał do wypowiedzi na temat ich jakości.

Nic dodać, nic ująć, pełna zgoda

Stalker

58. Data: 2011-01-05 12:15:06

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to jest jakiś zakaz podawania do pizzy sałat/ek oraz sosów?

Ja to chyba wprowadzę w domu zakaz podawania sałatek do obiadu. Bo zawsze
najpierw znikają sałatki, a dopiero potem ewentualnie reszta. Nieważne czy
to jest kotlet, pizza czy pierogi ;-)

Agnieszka

59. Data: 2011-01-05 12:21:31

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 13:12, Stalker pisze:

> [...]
> maja bardzo bogate możliwości i last but not least ich skojarzenie z
> fast foodem można wręcz wykorzystać przy zmianach nawyków żywieniowych

To prawda. Młoda takie kebaby i tortille wsuwa bezresztkowo, chociaż w
domu wyrzuca nielubiane warzywa z talerza :)

--
Pozdrawiam - Aicha

60. Data: 2011-01-05 12:23:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 05 Jan 2011 13:05:56 +0100, Bbjk napisał(a):

> Nie lubisz, twoja sprawa, wtedy napisz: DLA MNIE nie jest dobra, bez
> generalizowania.

LUBIĘ, ale nadal twierdzę, że to nie jest dobre jedzenie.
Jeśli uważasz inaczej, to się opychaj pizzą choćby i 7 dni w tygodniu.
Zobaczysz już po miesiacu, dlaczego nie jest DOBRA. Czaisz już?

> Nie mówimy o wyrobie z pizzerii w Kielcach,

Choćby i w samym centrum Neapolu. Domową też potrafię zrobić.
Od Kielc się odszczepanikuj - robią tutaj świetną pizzę, ale to nadal nie
znaczy, że to pizza DOBRE jedzenie.

Masła i smalcu daj nam dzisiaj...
Odgrzewanie kotletów
Świąteczne wspomnienia...