"Dzieci robią trumnę nauczycielce" - artykuł

21. Data: 2007-02-19 13:51:54

Temat: Re: "Dzieci robią trumnę nauczycielce" - artykuł
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.02.2007, o godzinie 10.32.23, na
pl.soc.dzieci,pl.soc.dzieci.starsze, złośliwa napisał(a):

> śmierć -
> oczywistości mam mówić ?

Skoro proszę, to znaczy, że to nie oczywistości.

> dla człowieka ? oczywiście !

Ok. Zabroniłabyś. Ale dlaczego? Oczywiście mam na myśli martwego człowieka,
który zmarł śmiercią naturalną, a dzieci doszły do wniosku, że wykopią
dziurę na cmentarzu w miejscu przeznaczonym do pochówku takiej osoby.

> no to co przeczytałeś.

Ale jak mogło coś zostać poddane wynaturzeniu skoro do tego czegoś jeszcze
nie doszło?

A mi nie. :)

*Habeck*
- Schutzbach

22. Data: 2007-02-19 14:05:00

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał

| Skoro proszę, to znaczy, że to nie oczywistości.

np. o życiu wiecznym, o wędrówce dusz, o reinkarnacji, o aniołkach i
diabełkach, o niebie, o duchach, o pani z kosą - jeśli dla Ciebie to nie
oczywistość to jak tłumaczysz dzieciom śmierć ?

> [...]
| który zmarł śmiercią naturalną, a dzieci doszły do wniosku, że wykopią
| dziurę na cmentarzu w miejscu przeznaczonym do pochówku takiej osoby.

Powiedzmy tak - normalne dziecko któremu nie podsuniesz takiego pomysłu,
którego odpowiednio wcześnie nie "nakarmisz" tego typu traumami nie wpdanie
na pomysł że mogłoby dla ukochanej mamusi zrobić trumnę i własnoręcznie ją
pochować. Dziecko 4-11 letnie nie myśli o śmierci i o pochówku, a jeśli
myśli to jest do tego zmuszone przez okoliczność.

Dlaczego bym zabroniła ? Bo to niemoralne, niehumanitarne, wynaturzone i
sprzeczne z moimi poglądami.

| Ale jak mogło coś zostać poddane wynaturzeniu skoro do tego czegoś jeszcze
| nie doszło?

znaczy fakt budowania trumny dla nauczycielki to jedynie kaczka
dziennikarska ?
Kurczę patrz! a ja myślałam że dzieci w tej trumnie bawią się w łódź
podwodną :/

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

23. Data: 2007-02-19 14:23:39

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> diabełkach, o niebie, o duchach, o pani z kosą - jeśli dla Ciebie to nie
> oczywistość to jak tłumaczysz dzieciom śmierć ?

Szczerze mówiąc dla mnie żadna z tych rzeczy nie jest oczywista i nie
potrafiłabym w ten sposób dzieciom o tym mówić. Ja swoim powiedziałam, że
babcia po prostu umarła i już jej z nami nie będzie. Żyła bardzo długo, dużo
w życiu zobaczyła, ale była już bardzo zmęczona życiem i umarła. Bo
każdykiedyś umiera. Przełknęli to bez dalszych tłumaczeń. Aha, mieli wtedy 5
i 10 lat, jeżeli to coś zmienia.

Agnieszka

24. Data: 2007-02-19 14:36:27

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał
| Szczerze mówiąc dla mnie żadna z tych rzeczy nie jest oczywista i nie
| potrafiłabym w ten sposób dzieciom o tym mówić.

ale tu nie chodzi o oczywistości - bo jednemu dziecku wystarczy że ktoś
umarł a inny się dopyta a na co ? a po co ? a gdzie teraz jest ? A czy nosi
ubrania ? A spotkał pana Jezuska ?
Chodzi ogólnie o werbalne przedstawienie śmierci a nie organoleptyczne.

|Przełknęli to bez dalszych tłumaczeń. Aha, mieli wtedy 5
| i 10 lat, jeżeli to coś zmienia.

a jakby się jednak dopytywali to co byś im powiedziała ?

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

25. Data: 2007-02-19 15:13:19

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jakby się jednak dopytywali to co byś im powiedziała ?

Szczerze mówiąc nie zastanawiałam się. Ale właściwie o co mieliby się
dopytywać?

Agnieszka

26. Data: 2007-02-19 15:20:57

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w
> wiadomości news:ercct6$c2v$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Szczerze mówiąc nie zastanawiałam się. Ale właściwie o co mieliby się
> dopytywać?

W poście złośliwej na który odpowiadałaś właśnie masz kilka propozycji:

"a na co ? a po co ? a gdzie teraz jest ? A czy nosi
ubrania ? A spotkał pana Jezuska ?"

Dorota

27. Data: 2007-02-19 15:30:52

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> W poście złośliwej na który odpowiadałaś właśnie masz kilka propozycji:
>
> "a na co ? a po co ? a gdzie teraz jest ? A czy nosi
> ubrania ? A spotkał pana Jezuska ?"

"a na co" i "a po co" nie bardzo sobie wyobrażam, zwłaszcza po stwierdzeniu,
że była zmęczona życiem i umarła. Widocznie mam niezbyt rozwiniętą
wyobraźnię ;-) Gdzie teraz jest - nie ma jej już z nami, ciało leży w
grobie, a my zachowamy ją w swojej pamięci. Ubrań nie nosi, bo nie żyje.
Odpowiedź na ostatnie pytanie jest brutalna - nie. Ale oczywiście wiem, że
nie jest to odpowiedź "kanoniczna".

Agnieszka

28. Data: 2007-02-19 15:32:37

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
Agnieszka <a...@z...pl> pisze:

> Szczerze mówiąc nie zastanawiałam się. Ale właściwie o co mieliby się
> dopytywać?

Co to znaczy "umarła"?
Gdzie teraz jest?
A gdzie będzie potem?
Jeśli w ziemi, to dlaczego Józio mówi, że jego babcia jest w niebie?

--
Nixe

29. Data: 2007-02-19 15:44:33

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Gdzie teraz jest?
> A gdzie będzie potem?
> Jeśli w ziemi, to dlaczego Józio mówi, że jego babcia jest w niebie?

Tak zbiorczo: właśnie dlatego nie opowiadam dzieciom o aniołkach,
diabełkach, niebie i wędrówkach, żeby mi nie zadawały szczegółowych pytań,
po których musiałabym brnąć w coraz bardziej pokrętne odpowiedzi. Umarła,
nie żyje, nie ma i nie będzie. A za to, co opowiadają Józiowi jego rodzice,
ja odpowiadać nie zamierzam. Oczywiście, że dzieciom nie tym tonem, ale
dokładnie to samo: czystą "prawdę" tak jak ja to widzę. I tak, jak ja to
widziałam, gdy jako kilkulatka po raz pierwszy zetknęłam się ze śmiercią.

Agnieszka

30. Data: 2007-02-19 15:48:38

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

I jeszcze: oczywiście, że pytały o mnóstwo innych, powiązanych spraw, m.in.
o to, czy ja też niedługo umrę. Ale nie o to, gdzie jest babcia jak jej nie
ma i z kim się spotyka. Nie ma to nie ma.

Agnieszka

Nadopiekuncza czy czepialska?
Szkodliwe prace domowe...
zielona szkoła (raz jeszcze) i pieniądze
Oilatum czy balneum hermal plus
Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images