Data: 2007-02-07 19:55:49
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...[ot]
Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eqck87$dlp$2@opal.icpnet.pl...
>x napisał(a):
>>> Nic dziwnego, skoro dzieli _cyfre_.
>>>
>>> th (przewrazliwiona na tym punkcie)
>>
>> ręcę opadają... te najbardziej przewrażliwione przenieście się na grupę
>> "polszczyzna" itp.,
>
> ,,Polszczyzna''? Jestes pewnien, ze tam cos z tego zrozumieja?
Jest tam również sporo matematyków, fizyków, i innych reprezentantów nauk
ścisłych. :)
Poza tym nie jest to przecież aż tak skomplikowane, i można to wyrazić
terminami zrozumiałymi np. dla językoznawców: cyfra to znak graficzny,
liczba (jednocyfrowa) to jej desygnat. W przypadku ciągów wielocyfrowych są
konieczne reguły interpretacji, czyli przypisywania obiektów abstrakcyjnych
napisom. A te reguły są wynikiem pewnej umowy, i wyglądają tak a tak.
T. D.
|