Re: Dziecko nie chce chodzic do szkoly.

From: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Dziecko nie chce chodzic do szkoly.
Date: Sat, 13 Oct 2007 20:07:28 +0200

krys pisze:

> Dziecka nie było na świecie 25 lat temu.

Ale teraz jest uczone przez tego pana?

> Owszem, w mojej. I w sąsiedniej. Parę osób spoza tych szkoł z fobią
> szkolną też by się znalazło.

Owszem. Sama posiadałam. Ale ta pani _była_ ewenementem. Nikt nic z tym
nie zrobił wtedy.

> Co nijak nie znaczy, że nie rozmawiam na ten temat z innymi rodzicami.

Ale jakoś konkretnie? Pod tytułem "zróbmy coś z tym, nie pozwólmy, żeby
nasze dzieci ponizano, to jest ponizej wszelkiej krytyki"?

> Naucz się czytać ze zrozumieniem, i porzuć tryb rozkazujący.

Czemu niby? Sama ten tryb stosujesz - z jakiej racji ja mam sie
dostosować do Twojego widzimisię?

> Nie będe
> walczyć nie proszona o cudze dzieci.

Nie musisz powtarzać - to już przeczytałam kilka razy. Nie rozumiesz, że
to jest walka z patologią jako taką czy nic Cię ta patologia nie
obchodzi, jezeli nie dotyczy Ciebie bezpośrednio?

> Owszem, nie mam takiej mocy, żeby wychowywać 20 dorosłych osób.
> Uprzedziłam tylko, że wyślę na bambus, jak ktoś będzie miał pretensję,
> że moje duże dziecko się obroniło przed napaścią. Cel został
> osiągniety - dziecko nie skarżyło się, że ma problem z agresją ze
> strony kolegów.

Czyli jednak udało Ci się tych rodziców wychować poniekąd. BTW trochę
inna sytuacja, kiedy dzieciaki z klasy tłuką się między sobą a trochę
inna, kiedy przemoc stosuje osoba, przed którą dziecko praktycznie nie
może się obronić. Co gorsza jego właśni rodzice często biorą stronę
takiego tyrana. Ze strachu lub z głupoty.

> Bez potrzeby tylko ktoś z brakiem instynktu samozachowawczego to robi.

Zachowanie godne naczelnych. Bynajmniej nie sapiens.

> Nie muszę, sama świetnie sobie radzisz:->

EOT. Widzę, że zamiast zacząć używać mózgu i serca (tego, co ja nazywam
sumieniem) lecisz w dobrze wszystkim znane gierki pod tytułem "jesteś
głupia i masz krosty". Wymianę zdań uważam w tym momencie za zakończoną.

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy