Re: Dziecko z padaczka w przedszkolu

From: "Iwona_s" <i...@T...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dziecko z padaczka w przedszkolu
Date: Tue, 10 Jan 2006 11:15:30 +0100

Użytkownik "Incognito"

> Pracuje w przedszkolu jako nauczycielka przedszkolna. Kilka dni temu
> dowiedzialam sie, ze do mojej
> grupy dzieci ma dolaczyc dziecko chore na padaczke. Przy takim dziecku nie
> moze byc m.in. zadnych migajacych swiatel, glsniejszej muzyki, glosnych
> zabawek itd. Nie chce dopuscic do tego, by dziecku w przedszkolu cos sie
> stalo, a juz teraz w mojej grupie jet tyle dzieci, ze czasem ledwo z nimi
> sobie radze, wiec po prostu obawiam sie o bezpieczenstwo dziecka.

Czy na codzien przewidujesz :
- "migajace swiatelka" - w ogole co masz na mysli?
- glosna muzyke?
- glosne zabawki? - jak glosne? chyba przesadzasz

Proponuje, abys blizej przyjrzala sie tej chorobie. Jest wiele jej "odmian".
Sadze, ze jesli rodzice zdecydowali sie na przedszkole, to dziecko nie ma
czestych atakow, moze przebiegaja lagodnie, a moze wcale nie sa dla
postronnych osob zauwazalne. Najlepiej porozmawiaj z rodzicami dziecka i
poznaj to dziecko. Dowiesz sie z pierwszej reki jak reaguje dziecko na
zmiany, nauczysz sie udzielac pomocy w razie koniecznosci. To nie jest cos
czego mozesz sie az tak BAC. To jest po prostu dziecko, jak kazde inne; a
moze nawet lepsze, dojzalsze o swoje przykre doswiadczenia.

Czesto jest tak, ze boimy sie nieznanego.

> Czy jest dopuszczalne, mozliwe i legalne, zeby lekarz upowaznil na pismie
> nauczycielki/opiekunki przedszkolne do podawania dziecku lekow na
> padaczke?

W tej kwestii sie nie wypowiem, bo nie orientuje sie. Natomiast z punktu
etycznego nie widzialabym przeciwskazan do podawania lekow przez nauczyciela
czy pielegniarke szkolna/przedszkolna wg wskazan lekarza.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron