pomocy - GALARETKA WANILIOWA!!?? (ptasie mleczko)

1. Data: 2001-08-18 12:55:54

Temat: pomocy - GALARETKA WANILIOWA!!?? (ptasie mleczko)
Od: "Paweł- WishM" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was,
no niestety, znów mam problem.
wpadłem na wspaniały pomysł- Ptasie mleczko.
Przepis odnalazłem bez trudu.:
mleko skondensowane, galaretka owocowa...
Tylko, że:
chciałbym takie prawdziwe- waniliowe.

Jak to zrobić!?
bo w sklepach chyba nie ma galaretki o smaku waniliowym, cio? :))
można samemu takie coś ukręcić?
żelatyna, woda, cukier i wanilia - czy coś z tego będzie, jakie proporcje?

pozdrawiam
pawel- WishM
p...@p...onet.pl

1. Data: 2001-08-21 16:19:09

Temat: Re: pomocy - GALARETKA WANILIOWA!!?? (ptasie mleczko)
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł- WishM napisał

:
: Jak to zrobić!?
: bo w sklepach chyba nie ma galaretki o smaku waniliowym, cio? :))
: można samemu takie coś ukręcić?
: żelatyna, woda, cukier i wanilia - czy coś z tego będzie, jakie proporcje?

Miałam kiedyś przepis na ptasie mleczko, ale mi wsiąkł po przerabianiu kompa.
Pamiętam ogólnie, co się robiło, ale nie pamiętam proporcji. A więc robiło się
gesty, utarty do białości kogel mogel (czyli żółtka + cukier puder + cukier
waniliowy), do tego dodawało się miękkie masło i dalej ucierało, oczywiście
aromat waniliowy lub wanilię naturalną i potem do całości dodawało się
rozpuszczoną żelatynę, ale w nieco więcej ilości, niż do zrobienia galaretki.
Chodzi o to, by masa po zastygnięciu nie telepała się, ale raczej była dość
zwarta. Masę wylewało się na blachę prostokątną do ciasta i po stężeniu kroiło
się na kawałki. A potem już tak kto lubi - można polać roztopioną czekoladą i
wstawić do lodówki albo od razu zjeść :)
Za przepis nie ręczę, bo po pierwsze nie robiłam tego, a po drugie, jak mówię,
nie znam proporcji. Ale pobaw się trochę najpierw, poeksperymentuj. To nie są
strasznie drogie składniki, a nawet, jak Ci konsystencja nie wyjdzie to i tak
się całość zje :)
Maja

1. Data: 2001-08-22 12:05:14

Temat: Dzieeeekuuuujeee!!!!
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odzywki w sprawie kolysanek. Chcialbym sie odwdzieczyc przepisem.
Czy znacie arabskie ciasto baklawa? Bomba kaloryczna ale niebo w gebie.
Gdybyscie nie znali to ja chetnie, szczegolnie, ze to wcale proste.

Irek

1. Data: 2001-08-22 12:28:13

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł- WishM" <p...@p...onet.pl> wrote:
> Tylko, że:
> chciałbym takie prawdziwe- waniliowe.
Nie wiem, czy wyjdzie dokładnie to, co chcesz, ale ja mam taki przepis,
spróbuj. Swego czasu przebój imprez -- jak nie było 'anetkowego' mleczka,
to impreza nieważna ;-)

Potrzeba: kostkę masła, 3/4 szklanki cukru, 2 paczki cukru waniliowego,
żelatyna (2 małe torebeczki), 4 jajka, 4 łyżki ciemnego kakao. Zalewamy
żelatynę zimną wodą, niech namoknie i spęcznieje.
Miękkie masło ucieramy z cukrem i z cukrem waniliowym. Dodajemy ostrożnie
po jednym żółtku, ciągle ucierając. Ubijamy bardzo sztywną pianę z białek.
Żelatynę podgrzewamy, aż się rozpuści (nie gotować!) Mieszamy pianę z białek
z masą maślano-żółtkową, dodajemy żelatynę. Wszystko razem mieszamy.
Dzielimy na dwie części, do jednej z nich dodajemy kakao. Wylewamy do
salaterki najpierw jedną, potem drugą masę, wstawiamy do lodówki i czekamy,
aż zastygnie. Wierzch można polać czekoladą albo też galaretką owocową.
I już! :-)

Pamiętam, że kiedyś zrobiłam ten deser tak: wylałam osobno na małe blaszki
obie masy, gdy stężało, pokroiłam w kosteczki, wrzuciłam do szklanych
pucharków, po czym posypałam bakaliami i polałam czekoladą. Malownicze.
Można wrzucić też do tego kostki tak samo potraktowanej owocowej galaretki,
przyrządzonej w mniejszej ilości wody, całość będzie lżejsza.

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://chall.ifj.edu.pl/~aneta *---* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2001-08-22 12:40:25

Temat: Re: Dzieeeekuuuujeee!!!!
Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alez oczywiscie, ze czekamy na przepis

----------

1. Data: 2001-08-23 12:55:32

Od: "Barbara Jarosik" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to jest ten sam przepis, ktory pojawil sie na grupie jakies 2-3 lata
temu (a tak mi sie wydaje), to dzieki za przypomnienie ... i goraco polecam.
Swego czasu bardzo czesto robilam to dwuwarstwowe ptasie mleczko i zawsze go
bylo za malo.
Anetek, dzieki raz jeszcze, juz wiem co zrobic mezowi na jego urodzinki
(zajadal sie tym jeszcze jako "zaledwie" moj chlopak).

Pozdrawiam - Basia

1. Data: 2001-08-23 19:25:44

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Jarosik <b...@a...pl> wrote:
> [...]
> Swego czasu bardzo czesto robilam to dwuwarstwowe ptasie mleczko i zawsze go
Tak, Basiu, to ten sam. Pamiętam też, że go chwaliłaś :)

> Anetek, dzieki raz jeszcze, juz wiem co zrobic mezowi na jego urodzinki
> (zajadal sie tym jeszcze jako "zaledwie" moj chlopak).
Drobiazg :-) A mężowi życz wszystkiego najsłodszego :-) Kiedy te urodziny?

1. Data: 2001-08-24 07:57:12

Od: "Barbara Jarosik" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coraz blizej - juz 6 wrzesnia.
Zaczyna mi sie maraton: 6.09 maz, 7.09 siostra, 8.09 mama...
Jak ja to przezyje???

1. Data: 2001-08-24 19:23:06

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
> [...]
> Czy znacie arabskie ciasto baklawa? Bomba kaloryczna ale niebo w gebie.
> Gdybyscie nie znali to ja chetnie, szczegolnie, ze to wcale proste.

MechaGodzilla

1. Data: 2001-08-25 05:44:53

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> schrieb im Newsbeitrag

> Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
> przepisem.

> MechaGodzilla

Niech no Mechcia zerknie na przepis i zobaczy ile masla na baklawe idzie. Ptasie
mleczko sie chowa. Poza tym znam Arabow, ktrzy uzywali trzy razy wiecej cukru.

Irek

Kupilem lososia i co dalej?
Spróbowałam moich ogórków :))))
Czym mozna zastapic cebule???