nalewka z pigwy

1. Data: 2001-10-21 18:36:48

Temat: nalewka z pigwy
Od: "Ana" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kto robił kiedyś albo wie jak zrobić?
Właśnie sobie nazbieraliśmy w ogródku siateczkę tych przedziwnych owoców. I
co dalej z nimi począć?
Pozdrawiam
AnaiK

1. Data: 2001-10-21 19:34:05

Temat: Re: nalewka z pigwy
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@p...com> napisał w wiadomości
> Kto robił kiedyś albo wie jak zrobić?
> Właśnie sobie nazbieraliśmy w ogródku siateczkę tych przedziwnych owoców.
> [...]

a moze konfitura z pigwy?
mysle ze robi sie ja tak jak konfitury z innych owocow...

Mechcia

1. Data: 2001-10-21 19:38:39

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kto robił kiedyś albo wie jak zrobić?
> Właśnie sobie nazbieraliśmy w ogródku siateczkę tych przedziwnych owoców.

Pigwowka na miodzie

wyczytane w jakiejs gazecie kulinarnej

"1/2 kg pigwy
3/4 l wódki
25 dag miodu
kawałek kory cynamonu

do słoja wlać wódke. Pigwy umyc, obrac , kroic i od razu wrzucac do alkoholu
aby owoce nie sciemnialy. na koniec dodac kore cynamonu i miod, sczelnie
zamknac.
odstawic na tydzien w ciemne miejsce, codziennie potrzasac sloikiem aby miod
sie rozpuscil.
po miesiacu zlac nalewke, przechowywac w ciemnej butelce i chronic od
swiatla aby zachowala jasny kolor."

zycze powodzenia
Mechcia

1. Data: 2001-10-21 22:25:46

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio bylo sporo o pigwie na naszej grupie, a ja dalej nie wiem co to UFO
:o(( albo moze wiem tyko nie wiem, ze wiem.

Wytlumaczcie, prosze, co to takiego i jak wyglada, bo ta nazwa jest dla mnie
obca.

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-10-22 07:22:50

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miod
> sie rozpuscil.
> po miesiacu zlac nalewke, przechowywac w ciemnej butelce i chronic od

O dzięki Ci. Mążuś się ucieszy , bo to głównie on zapałał miłością do tej
pigwy. Brzmi całkiem smakowicie, choć owoce pigwy wydają mi się conajmniej
nieapetyczne ...
No cóż, jak się napiję to opowiem
Pozdrawiam serdecznie (aczkolwiek melancholijnie (DESZCZ!)
AniaK

1. Data: 2001-10-23 07:43:05

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" napisala:

> [...]
> :o(( albo moze wiem tyko nie wiem, ze wiem.
>
> Wytlumaczcie, prosze, co to takiego i jak wyglada, bo ta nazwa jest dla mnie

Chodzi o owocki pigwowca japońskiego, często mylnie nazywanego pigwą.
Krzew jest kolczasty i w kwietniu pięknie pomarańczowo kwitnie (zdjęcia
na życzenie :-)). Owoce pigwowca przypominają w kształcie małe jabłuszka,
mają wspaniały zapach, ale nadają sie tylko do przetworów i tylko
po przemrożeniu. Są doskonałe na nalewkę, bo zapach "pigwiaczków"
przebija zapach alkoholu. Poza podanym wcześniej przepisem
z miodem, można nalewkę (jak każdą inną) dosłodzić rodzynkami,
tylko wtedy nie będzie juz miała jasnej barwy.

Krycha

1. Data: 2001-10-23 19:03:00

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o owocki pigwowca japońskiego, często mylnie nazywanego pigwą.
> Krzew jest kolczasty i w kwietniu pięknie pomarańczowo kwitnie (zdjęcia
> na życzenie :-)). Owoce pigwowca przypominają w kształcie małe jabłuszka,

Wydaje mi sie, ze juz wiem co to jest. Bardzo opis mi pasuje do rosliny,
kora u nas sie nazywa "Aiva", ale jakbys mogla jeszcze te zdjecia, to bym
byla bardzo Ci wdzieczna.

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-10-24 05:47:23

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> kora u nas sie nazywa "Aiva", ale jakbys mogla jeszcze te zdjecia, to bym

Bozenka, tu w Giermanii furore robi nowa bezkolcowa odmiana pigwowca zwana
"Cido", nazywany tez "cytryna Polnocy" a wychodowana przez Alberta Tics'a z
Lotwy. Owoce sa znacznie wieksze i zawieraja wiecej witaminy C. To jakby nie
bylo Twoje strony (no prawie) wiec klopotu z dostaniem nie bedziesz miala.
Krzew bardzo pieknie kwitnie a u mnie nawet w tym roku powtorzyl w
pazdzierniku. Pytaj o Chaenomeles jap."Cido".

Irek

1. Data: 2001-10-24 07:03:58

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" napisala:

> Wydaje mi sie, ze juz wiem co to jest. Bardzo opis mi pasuje do rosliny,
> kora u nas sie nazywa "Aiva", ale jakbys mogla jeszcze te zdjecia, to bym
> byla bardzo Ci wdzieczna.

OK, kwitnące pigwowce wysyłam na priv.

Krycha

1. Data: 2001-10-24 12:59:45

Temat: Dzieki!!! :o)
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wielkie :o))))

Oberzalam fotke i teraz juz napewno wiem, ze polska pigwa to nasza aiva
:o))) Nawet kiedys mielismy na dzialce, tylko nie wiedzielismy za bardzo, co
z nia zrobic, wiec mama oddala sasiadce (nie mialam dostepu do takiej
skabnicy wiedzy, jaka jest nasza grupa).

Poszukam tej odmiany bezkolcowej :o)

Bozenka z Wilna :o)

sos winogronowy
próba