Re: Dziękuje Rafałowi

Data: 2004-07-09 17:42:21
Temat: Re: Dziękuje Rafałowi
Od: "Dirko" <d...@w...pl>

W wiadomości news:cclmr3$2rl$1@atlantis.news.tpi.pl JerzyN
<N...@m...pl> napisał(a):

> poradnik dla całkiem początkujących ogrodników
> http://ogrody.agrosan.pl/Jerzy_Nowak_radzi/

Hejka. Przeczytałem następny rozdział o sprzętach i narzędziach
ogrodniczych. Mój Boże! Ciecz bordoska wynaleziona w 1883 roku, kto ją
jeszcze pamięta? No dobrze, a czemu nie ma DDT? :-) Przecież byliśmy
pierwszym państwem z obozu socjalistycznego, które podjęło produkcję
Azotoxu. :-(
Chemiczne środki ochrony roślin i ich podział (wg.Kochmana i
Węgorka):
I. Zoocydy
a) insektycydy, b) akarycydy, c) nematocydy, d) rodentycydy,
e) moluskocydy. Niektórzy wyróżniaja jeszcze aficydy (na mszyce)
i owicydy (na jaja owadów lub przedziorków)
II. Fungicydy, III. Bakteriocydy, IV. Herbicydy, V. Substancje
wzrostowe. VI. Defolianty, VII. Desykanty, VIII. Atraktanty, IX.
Repelenty,
X. Chemosterylanty, XI. Hormony syntetyczne, XII Synergetyki.
Pozdrawiam szczegółowo Ja...cki
P.S. Uśmiałem się też do łez, bo wyobraziłem sobie Jerzego, jak z
Rafałem podwieszają pod ciągnikiem UrsusC 330 kultywator. Panowie! Bez
klęcznika się nie obejdzie. :-)