Dziś 13

1. Data: 2001-11-13 08:39:34

Temat: Dziś 13
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie biorę się za pieczenie czegokolwiek, nie wiem czemu, ale zawsze to co
jest pieczone 13 mi nie wychodzi. Wszystko po za pieczonymi wyrobami jest
ok.
Zatem z dala od piecyka dziś :-)) A mam taką ochotę na cebulaki, wczoraj
powinnam je zrobić tak jak miałam w planach.
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2001-11-13 08:49:50

Temat: Re: Dziś 13
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Zatem z dala od piecyka dziś :-)) A mam taką ochotę na cebulaki, wczoraj
> powinnam je zrobić tak jak miałam w planach.

To może dla reszty grupy przepisik na te cebulaki?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-13 09:07:52

Temat: Cebulaki drożdżowe
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To może dla reszty grupy przepisik na te cebulaki?

> pozdrawiam
> Basia

A przepis nie jest mój, dostałam go od grupowiczki i bardzo jej za to
dziękuje, zwłaszcza że jestem fanatyczką wypieków drożdżowych :-), chyba
jestem uzależniona.
A oto cebulaki drożdżowe:
2 szklanki maki
1 jajko
sól, pieprz
łyżeczka cukru3 dag drożdży
3/4 szklanki mleka
2 łyżki oleju lub 5 dag margaryny
3-4 cebule
5 dag tłuszczu
łyżka śmietany
2 łyżki startego sera
cos do wysmarowania formy
Robi się rozczyn z drożdży,letniego mleka i cukru.
odstawia do wyrośnięcia
Do michy przesiewa mąkę, wlewa rozczyn, olej, jajko i sól, wyrabia tyle ile
trzeba, aż odstaje od ręki
potem dzieli na kule, 12-16 sztuk powinno wyjść
robi z kuli placek, kładzie się je na tłustej blasze i odstawia do
wyrośnięcia
cebule kroimy, podsmażamy na tłuszczyku, wodą podlać żeby była miękka
w tą cebule wkłada się śmietanę i tak do zagotowania się trzyma na piecu,
posolić, popieprzyć......
potem na tych plackach wyrośniętych juz robi się dołek - ja robię szklanką
:). kładzie cebulę, osypuje serem i do piekarnika
aż się zarumieni
no i cieple najlepsze.
Pozdrowienia Dorunia

1. Data: 2001-11-13 10:48:08

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorunia <d...@w...pl> wrote in message news:9sqm9s$7m5$1@news.tpi.pl...
> [...]
> jest pieczone 13 mi nie wychodzi. Wszystko po za pieczonymi wyrobami jest

A ja mam taka nature ze lubie postepowac na przekor przesadom - i jak do tej
pory tego nie zaluje :-), ale jest taka sytuacja, w ktorej ciasta mi sie
czesto nie udaja. Wtedy gdy robie je dla kogos i bardzo sie staram. Ostatni
przypadek - w zeszla sobote - biszkopt dla kolegi w ramach odwdzieczenia sie
za przysluge - zakalec wyszedl wzorcowy. Byl to zreszta drugi w moim zyciu
zakalec - pierwszy to w murzynku dla babci kolezanki. Ponoc byla to wina
maki - drugie ciasto robione z tej samej maki (byla to zreszta babka
piaskowa Basi) wyszlo tez jakies takie ciemne, ale wyroslo ok.
A biszkopt upiekla mi w koncu mama, z innej maki i byl jak najbardziej w
porzadku. I tort pozarty na jedno posiedzenie :-)

Asia

1. Data: 2001-11-13 11:18:29

Temat: Re: Cebulaki drożdżowe
Od: "Monika Sawicka" <m...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorunia <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9sqnuj$nlb$...@n...tpi.pl...
> To może dla reszty grupy przepisik na te cebulaki?

> A przepis nie jest mój, dostałam go od grupowiczki i bardzo jej za to
> dziękuje, zwłaszcza że jestem fanatyczką wypieków drożdżowych :-),

Hehe, wlasnie tez mialam go wkleic :)
Zrobilam wczoraj, nie przepuscilam. Wyszlo mi nawet 18 sztuk, z czego
jednego zjadł kot, a resztę my z mężem :))
Tylko mała uwaga do przepisu: dałam wiecej cebuli, a ciasto posolilam solą
cebulową :)
Ależ było wczoraj cebulowo u nas :)

pozdrowienia
Monika

1. Data: 2001-11-13 16:02:08

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam Dorunia
>
> Jednak się zabrałąm za te cebulaki, wyszły super chyba sama pżrę wszystko
za nim mąż wróci z pracy :-)
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2001-11-13 17:22:25

Od: "Monika Sawicka" <m...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorunia <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
pisał:9srg7h$m5a$...@n...tpi.pl...

> za nim mąż wróci z pracy :-)

A ile Ci wyszło?
Dziś znowu zrobilam, dziś mam 14 sztuk, bo krowy wielkie ukulałam :)

--
Monika

Spotkanie w Poznaniu - link nie dziala (Herbatko help jednak ... :)))
Juz miesiac wzeszedl..
Mniamusna zupa z soczewicy (juz daaaawno obiecana)
A jednak mozna
Vinegrette z octu balsamicznego