Re: Dziś w Trójce o diecieKwaśniewskiego (loooong)

From: "Rukasu" <r...@a...net>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dziś w Trójce o diecieKwaśniewskiego (loooong)
Date: Tue, 21 Oct 2003 08:03:40 +0200
<bmgj3d$7ef$1@nemesis.news.tpi.pl> <bmglce$n8h$1@news.onet.pl>
<bmgmkj$5h$1@atlantis.news.tpi.pl> <bmgr37$k5p$1@inews.gazeta.pl>
<bmgvpj$o4h$1@news.onet.pl> <bmhc5l$nmq$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booenv.197.michal_@unique_mike.computer>
<bmhlqh$dek$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booq3q.1fr.michal_@unique_mike.computer>
<bmirhj$5rt$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.boq4io.194.michal_@unique_mike.computer>
<bmj9rl$sr$1@inews.gazeta.pl>
<slrn.pl.boqjmb.662.michal_@unique_mike.computer>
<bmjv95$21n8$1@foka1.acn.pl>
<slrn.pl.boremv.1m4.michal_@unique_mike.computer>
<bmle2u$2mrg$1@foka1.acn.pl>
<slrn.pl.boss0b.1h7.michal_@unique_mike.computer>
<bmm2ov$2t2b$1@foka1.acn.pl>
<slrn.pl.bou2oo.2a9.michal_@unique_mike.computer>
<bmolv7$o36$1@inews.gazeta.pl> <bn1nmr$mv2$1@absinth.dialog.net.pl>

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bn1nmr$mv2$1@absinth.dialog.net.pl...

> Okazało się, że insulina zwiększała odkładanie się tych związków (w
> domyśle: glukozy, przypis Rukasu) w ścianie tętnic o ponad 73%.

Też mi nowina! :-DDD

> Równocześnie w ścianie tętnic wzrastała zawartość trójglicerydów
> zawierających węgiel radioaktywny z octanu, lub glukozy - już po godzinie
> od podania tych substratów.

To chyba możliwe, ale wskazuje raczej na wcześniejsze niedożywienie
szczurów. Istotne jest także JAK BARDZO wzrastała. :-(

> Doświadczenie wykazało, że trójglicerydy gromadzące się w ścianie tętnic
> w miażdżycy i cukrzycy pochodzą z ich syntezy na miejscu z glukozy lub
> octanu, a nie są odkładane, czy pobierane z krwi, jak się powszechnie
> przyjmuje.

Nie za bardzo rozumiem i nie widze żadnego związku z przeprowadzonym
doświadczeniem.

> Surowcem do wytwarzania cholesterolu są trójglicerydy, wytwarzane głównie
> z głukozy.

W przypadku diety beztłuszczowej: nie ma innego wyjścia.

> Następnie podawano różnymi drogami cholesterol znakowany radioaktywnym
> węglem sam, a następnie wraz z insuliną.

No to zaraz: organizm już nie musi się "przebudować", aby "trawić" tłuszcze?

Przede wszystkim ponownie nie wiem, czym i w jaki sposób szczury były
karmione wcześniej. A także - chociażby - jak duże ilości
glukozy/cholesterolu podawano.

> W doświadczeniu wykazano, że insulina wzmaga syntezę cholesterolu w
> ścianie tętnic, a nie zwiększa odkładania się cholesterolu zawartego w
> surowicy krwi w tkance tętnic.

A ja dalej nie rozumiem skąd ten wniosek. Cholesterol jest syntezowany
niemalże w całości w wątrobie, a więc wniosek jest taki że albo wzrost był
naprawdę bardzo niewielki, albo wszystko przeszło jednak przez wątrobę. A w
takim wypadku chodzi jednak o odkładanie się cholesterolu z krwi. Osobiście
bardziej prawdopodobna wydaje mi się pierwsza wersja - tak więc cały artykuł
to ściema. :-/

Rukasu