Egg benedict

1. Data: 2002-11-05 14:43:43

Temat: Egg benedict
Od: "Remque76" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosiłbym o jakiegos linka do strony z przepisem na wspomniany w temacie Egg
benedict.
prosiłbym tez o pare zdań na temat tego dania

1. Data: 2002-11-06 13:39:38

Temat: Re: Egg benedict
Od: Ola <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Remque76 napisał(a):

> Prosiłbym o jakiegos linka do strony z przepisem na wspomniany w temacie Egg
> benedict.
> prosiłbym tez o pare zdań na temat tego dania
>
> pozdrawiam

Podaję wiernie za Kurtem Schellerem... przepraszam za krzaczki
jaja, woda, ocet, grzanki, szynka

SOS HOLENDERSKI: 3 łyżki białego wina, łyżka winnego octu, natka, liść laurowy,
pieprz, 100g masła, 2 żółtka, masło, sól, sos Worcestershire lub Tabasco,
Przygotowujemy sos: mieszamy wino z octem, dodajemy kilka łodyg pietruszki (bez
listków), pół bob-kowego liścia i szczyptę pieprzu. Gotujemy to na dużym ogniu,
aż zredukuje się do połowy (4-5 min) i odstawia-
my do przestudzenia. W drugim rondelku roztapiamy masło. Kiedy się zagotuje,
łyżką cedzakową zdejmujemy szumowiny, aby masło było absolutnie klarowne. Teraz
surowe żółtka roztrzepujemy z przestudzonym winem. Trzeba to tobić długo i
energicznie. Ważne jest, by utrzymywać stałą temperaturę. Najlepiej rondelek, w
którym roztrzepujemy żółtka, trzymać nad garnkiem z gotującą się wodą. Kiedy już
masa zrobi się puszysta, przestajemy ubijać i zaczynamy mieszać dodając po
kropelce masło, szczyptę soli i ewentualnie kropelkę sosu Worcestershire lub
Tabasco. Gotowy sos odstawiamy na brzeg kuchenki lub w inne ciepłe miejsce.
Teraz przygotowujemy jajka w koszulkach. Surowe jajka wbijamy do
osobnych filiżanek, w wysokim garnku zagotowujemy wodę z octem, po czym
przykręcamy gaz do minimum, tak aby woda nie wrzała. Teraz szybkim ruchem
wrzucamy do wody jajka. Jest to procedura łatwa i efektowna, trzeba jednak
postępować ostrożnie i pamiętać, że wody nie wolno osolić. Po 3 min wyciągamy
łyżką cedzakową białe kuliste bryły.
Opiekamy grzanki, każdą smarujemy masłem i przykrywamy plasterkiem szynki.
Na szynce kładziemy jajko w koszulce, całość polewamy sosem holenderskim i
wkładamy na 30-40 sek do rozgrzanego piekarnika. Sos musi się zmienić w
złotobrązową skorupkę, ale trzeba uważać, by się nie przypalił. Dobry efekt daje
położenie na jajku plastra trufli.

1. Data: 2002-11-06 13:51:52

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 5 Nov 2002 15:43:43 +0100, "Remque76" <r...@p...onet.pl>
napisal:

>Prosiłbym o jakiegos linka do strony z przepisem na wspomniany w temacie Egg
>benedict.
>prosiłbym tez o pare zdań na temat tego dania

http://whatscookingamerica.net/Eggs/EggBenedict.htm

albo

http://www.bbonline.com/recipe/gingerbread_ca_recipe
1.html

"With Gill it was fried eggs. With Brian it was eggs scrambled with
salt, pepper, and dill. With George it was poached eggs. Last but not
least, with Bob it was a garden omelet made with egg whites only.
She takes a good look at her life and tries to figure out who she is,
what her likes and dislikes are, and what she really wants out of
life. In the process Maggie discovers that she loves eggs Benedict and
hates all other types of eggs."

hmmm
"A girl can't get married in flannel!" - Maggie Carpenter

Gdzie po ryby
"Schabowy na cytrusowo" (P)
Kapusta czerwona zasmazana, help!!!
spalony garnet