Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy

1. Data: 2010-01-03 22:24:31

Temat: Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy
Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Uzywam w domu obecnie starego ekspresu do kawy f-my MPM. Jest to ekspres
bez pompy, co za tym idzie jest bardzo cichy podczas uzywania. Czy mozna
kupic teraz podobne ekspresy? Wszystkie ktore ogladam posiadaja pompe
(na dodatek calkiem glosna).

2. Data: 2010-01-04 00:13:29

Temat: Re: Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy
Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzywam w domu obecnie starego ekspresu do kawy f-my MPM. Jest to ekspres
> bez pompy, co za tym idzie jest bardzo cichy podczas uzywania.

a jak nabija te 15 bar?

pozdrawiam
s_13

3. Data: 2010-01-04 11:57:44

Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...

> a jak nabija te 15 bar?

podejrzewam ze ma bojler i w nim jest wytwarzane cisnienie.

Cezar

4. Data: 2010-01-04 13:55:47

Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

s_13 wrote:

> a jak nabija te 15 bar?

Wlewam wodę do środka, zakręcam, nabijam zasobnik z kawą, włączam.
Po chwili kawa jest gotowa.
Nie wiem co jest w środku, na pewno nie ma głośnej pompy.

5. Data: 2010-01-04 15:37:31

Od: "jot.be" <j...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak nabija te 15 bar?

Nie nabija, bo ma 3 bary pewnie.
Trzeba szukac takiego ekspresu co wytwarza 3 bar a nie 15.
Wg mnie akurat bez sensu sa te 3 bar-owe , ale co kto lubi.

Pozdr

6. Data: 2010-01-04 20:21:21

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to ekspres
> bez pompy, co za tym idzie jest bardzo cichy podczas uzywania.

czyli to nie jest ekspres ciśnieniowy tylko przelewowy.
i tyle w temacie.

MS

7. Data: 2010-01-05 08:10:45

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Jan 2010 14:55:47 +0100, Mikolaj Rydzewski napisał(a):
> Wlewam wodę do środka, zakręcam, nabijam zasobnik z kawą, włączam.
> Po chwili kawa jest gotowa.
> Nie wiem co jest w środku, na pewno nie ma głośnej pompy.

W środku jest po prostu ekspres przelewowy, czyli robisz sobie ot taką
zaparzajkę ;) Coś za coś... jedni cenią ciszę, inni smak - nawet kosztem
hałasu młynka :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

8. Data: 2010-01-05 17:08:06

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> Jest to ekspres
>
> czyli to nie jest ekspres ciśnieniowy tylko przelewowy.
> i tyle w temacie.
Sami kurna eksperci :(
A o czymś takim jak lokomotywa kolega słyszał? Tam pompki nie było, a
ciśnienie z wody i owszem, i to całkiem konkretne - cały pociąg potrafiło
napędzić. Wystarczyło wodę podgrzać powyżej 100 stopni C.
Były (może i są) ekspresy w których ciśnienie było "wytwarzane" w wyniku
podgrzewania wody. Jak się zaczynała gotować, to ekspres zaczynał działać.

Pozdrawiam
FJ

9. Data: 2010-01-05 19:33:02

Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip J pisze:
> [...]
> ciśnienie z wody i owszem, i to całkiem konkretne - cały pociąg potrafiło
> napędzić. Wystarczyło wodę podgrzać powyżej 100 stopni C.

Mylisz sie. W przeplywowych kotlach parowych lokomotyw trakcyjnych byla
i jest pompa wody dajaca cisnienie wody na wejsciu do kotla wieksze niz
cisnienie pary na wyjsciu z tegoz kotla.
Opisywany przez ciebie przypadek to pojazd pana Cugnot, w ktorym
faktycznie byl kociol bezprzeplywowy dzialajacy jak nie przymierzajac
szybkowar lub opisany przez ciebie ponizej ekspres :)

--
zbigi

10. Data: 2010-01-05 21:08:12

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A o czymś takim jak lokomotywa kolega słyszał? Tam pompki nie było, a
> ciśnienie z wody i owszem, i to całkiem konkretne - cały pociąg potrafiło
> napędzić. Wystarczyło wodę podgrzać powyżej 100 stopni C.

Robisz kawę z pary? Ciekawe.

> Były (może i są) ekspresy w których ciśnienie było "wytwarzane" w wyniku
> podgrzewania wody. Jak się zaczynała gotować, to ekspres zaczynał działać.

To o czym piszesz to kawiarka. Nie ekspres ciśnieniowy. Z całym szacunkiem.
Ekspres ciśnieniowy ma pompę wytwarzającą MINIMUM 15 bar.

MS

Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
budowa domu - kosztorys
Domy z bali
Do użytkowników podłogówki