Re: Endoproteza stawu biodrowego

Data: 2003-04-12 21:01:19
Temat: Re: Endoproteza stawu biodrowego
Od: "keramp" <k...@i...pl>

Witam
Pozwalam sobie na zabranie głosu z powodu poruszanego tematu i mania też
metalowego gnota biodrowego :-) Oczywiście piszę z własnego doświadczenia
a nie z książki .
Potwierdzam że ta bezcementowa jest lepsza ale za to musi się z kością
zrosnąć i to powoduje nieco bardziej czasowe (kilka miesięcy) chodzenie
przy pomocy kul . Znam gościa który ma cementową i w pare miesięcy po
operacji pojechał na narty .A foldery z hotelami to mu do szpitala
przynosili . Ten czas a właściwie czas łażenia o kulach kontroluje
ortopeda i nie zawsze jest tak że 3 miesiące to już jedna kula . Sam
miałem kule znacznie dłużej bo było to spowodowane a raczej jest tym że
choruje na reumatoidalne zapalenie stawów .Mija 5 lat od mej operacji i
fajno jest , problem bolącego gnota odpadł . No może troche reklamy :-) Ja
tam miałem swój "serwis" na ul. 28 Czerwca w Poznaniu i polecam . Dziwne
że napisałem serwis :-))) tam są tacy weseli lekarze że takie teksty się
właśnie słyszy bo czyż ortopedia nie jest mechaniką ludzkiego ciała
.Naoglądałem się tam różności , przedłużania kończyn a co tam będe
wymieniał . Najbardziej szkoda mi tych małych dzieci z gipsowymi
spodniami . Po zabiegu malec ryczał prawie 4 dni . Kurde dorośli co innego
ale takie maleństwa to gęsia skóra się robiła i wielki żal ale do kogo ? .
Jaa swoją operacje miałem ponoć tylko godzine i piętnaście minut a
spowodowane to jest tym że jestem raczej mizernej budowy :-) grubasy ponoć
są bardziej czasochłonni (tłuszczyk) Znieczulenie też w kręgosłup ale gdy
się obudziłem to bólu nie czułem , no poza tym że jakiś geniusz zostawił
mi koncówke od tego cewnika do kręgosłupa na plecach a powinna być
przyklejona na piersi . A na dzień następny w pokoju zjawiła się załoga
dzi i postawiła mnie na nogi koło łoża . I tak pokolei co dzień to więcej
tego łażenia i tak że na 3 dzień to już sam musiałem wstać z wyra
oczywiście z asystą i bez obciążąnia tej nogi . A nie byłem wyjątkiem bo
tak postępowano tam z każdym pacjentem bez względu prawie na wiek . I może
to nawet dobrze bo jakoś łatwiej się było pozbierać . I ważne kibelek uuu
jaka frajda samemu . Nie wiem jak gdzie indziej ale tam robili
znieczulenie ponoć z morfiny i ona podobno powoduje skurcz zwieraczy . A
wązne jest oddanie samemu do kaczki bo inaczej cewniczek . To opuchnięcie
radzono sobie tam takimi fajnymi kolanówkami robionymi z bandaża
elastycznego i nie widziałem u nikogo opuchnięć . A bym zapomniał
zastrzyki "przeciw wściekliźnie" tak nazywaliśmy te co to dają w okolice
pępka ,10 dni .No i na 14 dzień kopala w dupala i do domku . Co jakiś czas
na serwisowanie celem kontroli i wsio :-) No i to że też specjalnych
ćwiczeń nie było zleconych poza jakimiś na leżąco w fazie początkowej ,
typu napinanie mięśni i inne tego typu . Prawie po roku wsiadłem na swój
ulubiony rowerek i grasuje na nim do dziś bez większych problemów .A
przed operacją polecam zębiska poleczyć i inne mozliwie przeszkadzające
dolegliwości :-)
A jaką to endoproteze polecili , jakiej firmy jeśli moża uzyskać takie
info bom ciekaw .

Zdrówka

--
Wesoły rencista ze smutną rentą