Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Epilepsja a rower
Date: Sun, 7 May 2006 18:28:18 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 83
Message-ID: <1...@a...coca.cola>
References: <e34n7m$2mv$1@atlantis.news.tpi.pl> <e34uv4$q31$1@atlantis.news.tpi.pl>
<194e82kjfr47g$.dlg@always.coca.cola> <e38b9r$kso$1@atlantis.news.tpi.pl>
<e...@t...robota.cypla.jest>
<e3d63k$5dp$1@atlantis.news.tpi.pl> <e...@t...robota.cypla.jest>
<e3fapc$gib$1@nemesis.news.tpi.pl> <1...@a...coca.cola>
<e3hlc9$ri4$1@atlantis.news.tpi.pl> <d...@a...coca.cola>
<e3i5nc$sft$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pj177.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1147019299 17437 217.99.164.177 (7 May 2006 16:28:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 May 2006 16:28:19 +0000 (UTC)
X-No-Archive: yes
X-User: mwbieniek
X-Antivirus: avast! (VPS 0618-3, 2006-05-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl (ef7d6224.83.423)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.medycyna:208489
Ukryj nagłówki
On Sat, 6 May 2006 14:44:26 +0200, creed wrote:
>> Skoro dla Ciebie "student medycyny" czy "medyk" w ogóle to obelga, za
>> którą trzeba przepraszać, to nie mamy o czym gadać.
> Przeprosiny dotyczyly pomylki, tzn blednej oceny, tzn, ze nie zrozumiales
> kolejny raz o co chodzilo, tzn ze nie chcialby, zebys mnie leczyl.
Znaczy kto by nie chciał?:) Ty? Nie musisz. Nikt nie musi. BTW - konia z
rzędem temu, kto by się domyślił, że pisząc
"Jezeli Ty jestes studentem medycyny (jakos dziwne przypuszczenie mnie
ogarnelo, jezeli sie myle, to przepraszam) to do tego sklepu napewno Cie
wpuszcza, malo tego, napewno zrozumiesz kazdy pseudotechniczny belkot
napisany przez przedmowce, ale zrozum, ze nie kazdy ma taki obowiazek."
miałeś na myśli "nie chciałbym się u Ciebie leczyć" :):):)
> Kogo nazywasz medykiem? Co to za dziwaczne okreslenie? Kogo ono sie tyczy,
> kogo okresla?
Za słownikiem języka polskiego:
"medyk m III, DB. -a, N. ~kiem; lm M. ~ycy, DB. -ów
1. pot. <<student medycyny>>
Zdolny medyk.
2. daw. dziś żart. <<lekarz>>
Medyk królewski, książęcy."
Czyli studenta lub lekarza. Jeśli nie znałeś tego słowa, mogłeś
sprawdzić; polecam słownik języka polskiego online.
>> Ta specjalistyczna terminologia to fizyka na poziomie szkoły
>> *podstawowej*. Przynajmniej tak było kiedy ja chodziłem do szkoły, może
>> teraz jest gorzej.
> Fizyka w szkole podstawowej zaczyna sie w 4 klasie a konczy w 6, chcesz mi
> powiedziec, ze dziecko w wieku 12 lat (tyle ma jak już KOŃCZY podstawowke)
> sklecilo by takie zdanie? Pozwol, ze Ci je zacytuje:
>
> "energia kinetyczna jest proporcjonalna do predkości w drugiej potędze"
Kiedy ja chodziłem do szkoły podstawowej to klas tam było 8. Pojęcia
"wprost proporcjonalne" i "odwrotnie proporcjonalne" poznałem w
podstawówce, również tam dowiedziałem się co oznacza słowo "potęga",
zarówno druga jak i trzecia, i pozostałe też. Pewnie gdybym miał to
powiedzieć własnymi słowami użyłbym sformułowania "do kwadratu
prędkości", ale różnica jest kosmetyczna.
W podstawówce uczyli mnie prawa Kulomba na przykład. Brzmiało ono jakoś
tak: Siła oddziaływania między dwoma ładunkami punktowymi umieszczonymi
w próżni jest wprost proporcjonalne do iloczynu tych ładunków a
odwrotnie proporcjonalne do kwadratu odległości między nimi.
To zdanie znacznie trudniejsze od tego, które napisał Robert, a mimo to
umiałem je w podstawówce na pamieć, rozumiałem o ci chodzi i jakoś od
tego nie zgłupiałem do szczętu (sądząc z tego, ze nie dość, że zdałem do
liceum, to jeszcze skończyłem studia). Chyba nie doceniasz możliwości
dzieciaków z podstawówek/gimnazjów.
> Jezeli bylaby to ostatnia klasa gimnazjum, bo oczywiscie mozesz sie zaslonic
> reforma edukacji, to obejzyj prosze jakis probny egzamin gimnazjalny
> (dzieci, ktore go zdaja, sa starsze o rok od najstarszego absolwenta
> podstawowki przed reforma) i zobacz, czy gdzies znajdziesz podobne pytanie z
> czesci matematyczno-przydorniczej, ktore by dotyczylo powyzszego zdania.
A niby dlaczego pytanie miałoby dotyczyć "powyższego" zdania?
Natomiast jeśli chcesz mi przez to powiedzieć, ze w szkole podstawowej
czy gimnazjum nie już ma fizyki, nie uczy się co to proporcja ani
potęgi, to chyba czas umierać ;)
Ale wracając do meritum: Ta grupa nazywa się pl.sci.medycyna. Oznacza
to, że jest częścią polskiego usenetu (pl), ma zajmować się
zagadnieniami *naukowymi* (sci), a konkretnie medycyną - jako nauką
(choć niestety teoria swoje, a życie swoje). Doprawdy nie widzę żadnych
powodów, żeby poziom dyskusji na takiej grupie miał być dostosowany do
możliwości intelektualnych przedszkolaka (bo nie gimazjalisty, jak, mam
nadzieję, zdołałem tu wykazać).
m.
--
Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/
|