Re: Etyka lekarska ?

Data: 2000-01-30 12:53:53
Temat: Re: Etyka lekarska ?
Od: expert <e...@f...onet.pl>

> Ooooooo ! A dla mnie te pojecia sa bardzo do siebie zblizone - dotycza
> zachowania tajemnic uzyskanych w zwiazku z prowadzona dzialalnoscia
> zawodowa.

Nie sa zblizone.

> A skoro istnieje tajemnica, to powinny istniec regulacje dotyczace jej
> ujawniania i te sprawy w odniesieniu do lekarzy okresla kodeks etyki
> lekarskiej. Nie jest on w tym niezgodny z zadnym innym nadrzednym aktem
> prawnym...

Nie.
Etyka lekarska to jest zbior wewnetrznych norm okreslanych przez
korporacje lekarzy i ktoremu podlegaja deklaratywnie lekarze.

Tajemnica zawodowa to kategoria prawna regulowana kodeksem pracy,
kodeksem karnym.

Prosze zatem nie mylic.

Lekarz dzialajac niezgodnie z etyka podlega ocenie sadu d/s etyki
przy izbie lekarskiej.

Etyka lekarska to m.in zakaz reklamy typu:

umiec wyleczyc raka tel. .....