Re: FAP u dziecka - wsparcie rodziców?

From: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: FAP u dziecka - wsparcie rodziców?
Date: Wed, 8 Nov 2006 02:32:49 +0100

Użytkownik "zona alberta" <a...@o...pl> napisał
w wiadomości news:eihnnl$s3n$1@news.onet.pl...

> Patrzyłeś na strony w innych językach?

Tak, oczywiście.
Rzecz w tym, że nie szukam informacji o chorobie
(te zresztą znajduje się łatwo w dziesiątkach serwisów,
choćby na stronie Donalda Mansella czy opracowania
w emedicine). Tak jak napisałem wcześniej, próbuję
znaleźć *ludzi* - i to, w miarę możności, "naszych"...

Czegoś w rodzaju np. serwisu stomia.info.pl z jego
działami 'Portrety', 'Historie' i 'O Was'.
Swoją drogą mam nadzieję, że parę uwag i przede
wszystkim kontaktów stamtąd przyda mi/nam się.

> W wikipedii przy polipowatości są linki do obcojęzycznych
> stron i tam możesz znaleźć słowa kluczowe.

Dziękuję. Już tam byłem, i zwiedziłem wiele stron
podrzucanych przez Google. Niestety, nawet gdyby
się znalazło miejsce odpowiedniego rodzaju - forum
dyskusyjne, grupa, lista pocztowa itp. - to nie
spodziewam się, by moi znajomi chcieli swoje sprawy
omawiać w języku obcym.
Sądzę po sobie: nie podjąłbym się takiej dyskusji.
Może przesadzam... ale wydaje mi się że w kontaktach,
jakich poszukujemy, nie wystarczy znajomość terminów
i faktów medycznych. Równie ważne i potrzebne jest
wyczucie codziennego słownictwa.
Trzeba po prostu pisać i czytać w języku obcym jak
w swoim, co niestety w tym przypadku nie zachodzi.

Maciek

PS

> strona angielska:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Polyp_(medicine)

Znaki specjalne w URL-ach podawaj jednak tak,
jak sama Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Polyp_%28medicine%29