Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Gosia Plitmik <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Fantasy dla 8 latka?
Date: Tue, 14 Nov 2006 21:13:29 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 46
Message-ID: <ejd818$6sn$1@news.onet.pl>
References: <ejcda8$cbo$1@news.onet.pl> <ejcgp1$99t$1@inews.gazeta.pl>
<ejch7v$ost$1@news.onet.pl> <ejd5lj$7op$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ahx88.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1163535209 7063 83.25.205.88 (14 Nov 2006 20:13:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Nov 2006 20:13:29 +0000 (UTC)
X-Sender: 8lMfHaL//tQb+ecO1Bqsh/HQL1SSwNzC
In-Reply-To: <ejd5lj$7op$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.8 (Windows/20061025)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:21560
Ukryj nagłówki
Jakub Szułakiewicz napisał(a):
> 1. Świat, w którym opowieść się toczy, zdefiniowany jest w podręczniku
> (dobrze by było, żebyś sobie taki podręcznik przeglądnęła) - w
> podręczniku będzie więc wszystko, począwszy od zarysu geografii
> fikcyjnych kontynentów, poprzez rys historyczny nieistniejących państw,
> skończywszy na wierzeniach nieistniejących narodów i opisie
> nieistniejących stworzeń.
Super, brzmi bardzo fajnie
> Główne obiekcje ludzi
> przeciwnych tej formie rozrywki dotyczą okultyzmu i pochodnych - nie
> zapominaj, że podczas gry Twój syn wciela się w postać, która być może
> włada magią (niektórym to przeszkadza), i prawdopodobnie wyznaje jakichś
> dziwnych bogów (to przeszkadza wielu ludziom). Jeżeli dla Ciebie stanowi
> to problem, to możesz zakazać synowi gry.
Nie, to zupełnie nie stanowi dla mnie problemu.
> Nie zapominaj jednak, że może się zdarzyć, że na
> przykład po uratowaniu króla gracze wpadną na pomysł, żeby go zabić,
> wypatroszyć, a głowę zatknąć na tyczkę i nieść jako sztandar. Wszystko
> to leży w gestii graczy (co najwyżej Mistrz Gry może im próbować
> przeszkodzić - ale Mistrz przecież wcale mądrzejszy od pozostałych nie
> jest).
No, tak ale skoro wpadna na taki pomysł w trakcie gry, to i bez niej
moze byc identycznie
> W Twojej obecnej sytuacji ideałem by było, gdybyś sama zrozumiała istotę
> rozgrywki i w pewnym stopniu kontrolowała to, co dzieje się podczas
> sesji syna. Raczej nie zabraniaj mu - bo wtedy na pewno stracisz nad tym
> kontrolę. Za to spytaj się od czasu do czasu, co się stało na ostatniej
> sesji - powinnaś usłyszeć coś w rodzaju streszczenia bardzo nieskładnej
> książki.
Prawde mówiac mocno zaintrygowałes mnie swoim opisem. Az mam ochote sama
zagrac;-)i pewnie pojde w tym kierunku
Dziekuje Ci bardzo
--
Gosia
|