Fasolka po bretońsku

1. Data: 2005-04-23 09:36:20

Temat: Fasolka po bretońsku
Od: "bauwer" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No więc tak: w lodówce czystki były po całym tygodniu potrzebne, fasolka
grzechotała w słoiku - więc większość składników już się od godzinki kotłuje w
garnku, coby i czysto w lodówce i błogo w żołądku było. Nawrzucałam, co było
pod ręką, ale korci mnie, cóż by tu dodać jeszcze, żeby powalić głodomorów na
kolana. Jest więc boczuś (resztkę miałam takiego wiejskiego, prawdziwego,
pachnącego.... mmmmm), końcówki kurczaka z wczorajszego obiadku, jakaś piętka
kiełbasy. Jest i lubczyk (jak prawie we wszystkim, coby mnie ten mój luby
nadal lubił), wrzuciłam i posiekaną natkę i oregano z parapetowego ogródka.
Korci mnie mocno bazylia, ale boję się kontrastu smakowego... Więc cóż wrzucić
jeszcze?

Elżbieta

2. Data: 2005-04-23 11:07:54

Temat: Re: Fasolka po bretońsku
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bauwer" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ogródka.
> Korci mnie mocno bazylia, ale boję się kontrastu smakowego... Więc cóż

Ja daję majeranek, ale do tych wszystkich ziół, które już tam dałaś chyba
nie bardzo by pasował. A nie zapomniałaś o fasoli? ;-)
Pozdrówka - Agnieszka

3. Data: 2005-04-23 11:09:09

Od: "katiusza" <k...@w...ww> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ja daję majeranek, ale do tych wszystkich ziół, które już tam dałaś chyba
> nie bardzo by pasował. A nie zapomniałaś o fasoli? ;-)
Fasola zwaną po "bretońsku" jest ludową odmianą bigosu, gdzie fasola
zastępuje kapustę. Czy lud sypał oregano? Ta nowomodność sypania ziół do
podstawowych dań obfituje w takie przypadki, że kuzynka zrobiła flaki z
miętą.
Podejrzewam, że jej nazwa po "bretońsku" jest zniekształconą nazwą po
"brytańsku", co oznaczało, ze nawet brytan zje, bo więcej mięsa niż fasoli.
katiusza

4. Data: 2005-04-23 11:13:22

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bauwer wrote:
> [...]
> lubił), wrzuciłam i posiekaną natkę i oregano z parapetowego ogródka.
> Korci mnie mocno bazylia, ale boję się kontrastu smakowego... Więc

Ja bym dała paprykę i pomidory :)

5. Data: 2005-04-23 11:14:15

Od: "elżbieta" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastępuje kapustę. Czy lud sypał oregano? Ta nowomodność sypania ziół do
> podstawowych dań obfituje w takie przypadki, że kuzynka zrobiła flaki z
Tak aż nie eksperymentowałam - ale mojej fasolce nie zaszkodziło ani dwie
gałązki oregano, ani majeranek (bo ten to już tam był obowiązkowo). Przed
dodaniem bazylii powstrzymałam się na szczęście, ale dowaliłam puszkę
pomidorków całych, rozgotowały się i pięknie wygląda. Smakuje też,
mmmmmmmmmmm...
A jak fasolka bulgotała, to zrobiłyśmy z latoroślą jeszcze ruskie :))
Został nam kawałek dnia do wykorzystania - trzeba by coś zmajstrować na słodko
jeszcze.

Elżbieta

6. Data: 2005-04-23 12:37:30

Temat: Re: Fasolka po breto?sku
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Apr 2005 13:13:22 +0200, "fuksa" <f...@w...pl>
wrote:

>Ja bym da?a papryk? i pomidory :)

Moze rybe?

pierz
K.T. - starannie opakowana

7. Data: 2005-04-23 13:27:29

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:tbgk61lq07iagvprk904eb1t5mue83hljq@4ax.com...

> Moze rybe?

ROTFL
Pozdr. - Agnieszka

8. Data: 2005-04-23 13:36:43

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:
> Moze rybe?

Kwestia gustu- ja nie lubie ryby z papryka :P

Pare lat temu byl program "gotowanie na ekranie" i byl przepis na fasolke po
bretonsku, z zastrzezeniem, ze to polska potrawa :) Oprócz fasoli byla
cebula, papryka, pomidory, boczek- zawsze robie z tego przepisu i na razie
wszystkim smakowalo.
Jednak byla to fasolka z dodatkiem papryki, a nie leczo z fasola .

Ola

9. Data: 2005-04-23 16:01:06

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisal(a):

>Moze rybe?

Tak, sledz bylby najlepszy.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"The value of achievement lies in the achieving"

10. Data: 2005-04-23 21:23:39

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>
napisał w wiadomości news:i9sk619m6osnme8cucbdi1nrssihqs9pft@4ax.com...

> Tak, sledz bylby najlepszy.

...fiu fiu fiu...odwaznys :)
agataw

(a to z wariacji...fajnie jest wybrac fasolke najmniejsza z
mozliwych...ugotowac z cebula nadziana gozdzikami i starta skorka
cytrynowa...odstawic gdy miekkie...na patelni zezlocic w drobna kostke
cebule i udusic z pomidoram pelati...gdy polacza sie te smaki to wcisnac
czosnku...i nasiekac ziol...swiezego rozmarynu, tymianku...duzo. Wymieszac z
fasolka....podac z jagniecina :) mocno dokrecone pieprzem i posypane drobno
siekana natka. Jest dobrze!)

ile gotowac golonke peklowana
dania dziesięciominutowe
Ekspres ciśnieniowy