Fiducia supplicans.

61. Data: 2024-01-30 10:12:12

Temat: Re: Fiducia supplicans.
Od: Jacek <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2024 o 08:27, Nemrod pisze:

> Tak nie ma. Tym, co można udowodnić o Bogu,
> lub o stosunkach człowieka z Bogiem, na podstawie
> Biblii, zajmuje się nauka filozoficzna zwana teologią.
>
> Jak nie znasz Biblii, to nie znasz podstaw europejskiej kultury,
> więc może czas żebyś nadrobił zaległości.

Ty nie zaliczaj teologii do nauk. Tu se poczytaj co to nauka:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nauka. Owszem, religioznawstwo jest nauką
ale nie teologia, na litość boską :)
A biblię znam bo jestem wykształconym człowiekiem. I dlatego zresztą,
daję jej tyle wiary na ile zasługuje, czyli tyle ile mitom o Jazonie,
Odyseuszu, wojnie trojańskiej, Gilgameszu, narodzinach Afrodyty z piany itd.

62. Data: 2024-01-30 10:31:42

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2024 o 10:12, Jacek pisze:
> A biblię znam bo jestem wykształconym człowiekiem. (...)

W takim razie sprawdźmy. Podaj przykład "dowolnie absurdalnej tezy",
i słowa w Biblii na jej poparcie. Może zaraz załapiesz dlaczego
teologia jest nauką, a nie zbiorem absurdów :P

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

63. Data: 2024-01-30 22:57:26

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2024 o 08:52, Nemrod pisze:

> Oni tam wcale nie są szczęśliwi.

Od razu widać, że wiesz to z osobistego doświadczenia.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

64. Data: 2024-01-30 23:11:00

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak nie ma. Tym, co można udowodnić o Bogu,
> lub o stosunkach człowieka z Bogiem, na podstawie
> Biblii, zajmuje się nauka filozoficzna zwana teologią.

A na podstawie książki o Harrym Potterze można udowodnić, że w tej
książce Hermiona miała torebkę bez dna.
Z tego nie wynika, że w prawdziwym świecie istnieją torebki bez dna.

Dokładnie tak samo z biblii nie wynika, że w prawdziwym świecie istnieje
jakiś bóg. Z tego wynika, że bogowie istnieją tylko w książkach
(filmach... i nie tylko w biblii i filmach o biblii), dokładnie tak samo
jak torebka bez dna Hermiony.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

65. Data: 2024-01-31 09:52:34

Od: Jacek <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.01.2024 o 12:38, Nemrod pisze:

> Brednie. W pierwszym zdaniu współrzędnym stwierdziłem,
> że pierwszą cechą owych dewiantów jest to, że powodują zagrożenie
> epidemiologiczne, [PRZECINEK], a w drugim, że ich drugą cechą jest to,
> że są wielokrotnie potępiani w Biblii. Jasne? Gdyby było tak jak
> mówisz, to bym napisał coś w stylu:  "To są dewianci powodujący
> zagrożenie epidemiologiczne, ->i dlatego<- są wielokrotnie potępiani
> w Biblii." I z niczego się nie wycofuję, nie imputuj mi swoich
> błędnych nadinterpretacji.

No to q... na drugi raz rozdziel te cholerne zdania bo na mój rozum to w
zdania zależne wstawiamy zależne kwestie. I do cholery, co ci do tego
kto komu, co i gdzie wtyka? Jesteśmy dorośli a volenti non fit iniuria.
I zapewniam cię że homoseksualistów wtykanie kobietom co sam zapewne
czynisz, brzydzi tak samo jak ciebie wtykanie mężczyznom. I po trzecie,
oni się tacy urodzili, więc nie polemizuj i nie poprawiaj dzieła
boskiego bo nie znasz jego głębi. I jeszcze, żeby zgrabnie zakończyć,
wg, badań stosunki analne zdarzają się wśród par hetero równie często co
wśród par homo, a wg. znanych ci portali porno które obrazują
hetero-samcze fantazje seksualne stosunek analny jest wręcz obowiązkowy
we współżyciu hetero. Naprawdę nie masz nic lepszego do roboty tylko
świat poprawiać, proroku za dychę?

66. Data: 2024-02-01 13:57:03

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> Nie tylko dlatego, tylko przede wszystkim dlatego. Jak wynika z kart
> Biblii, i wiedzy o tych zbokach, to są źli dlatego, że popełniają
> obrzydliwe rzeczy i chcą gwałcić wszystkich i każdego (Rdz 19,4+,
> Sdz 19,22+). A nie, że to jakiś "inny rodzaj miłości", "inna
> orientacja", tfu! Mojżesz na takich napisał karę śmierci,
> a święty Paweł wyraźnie zaznaczył, że tacy są poza Kościołem.

Czyli ni mniej ni więcej chcesz powiedzieć że Św Księga Chrześcijan jest
źródłem siania nienawiści do bliźnich? Chyba przypominasz sobie
historycznego faceta z charakterystycznym wąsikiem, który twierdził że
to Bóg go wybrał do tego aby dla swoich bliźnich tworzył obozy zagłady?
Zaprawdę powiadam ci, nie idź drogą nienawiści do bliźnich którzy nie
robią ci nic złego  bez względu na to co tam ktoś o nich pisze.

> Oni tam wcale nie są szczęśliwi. Już z definicji, pedzie czy geje,
> cały czas szukają szczęścia i nie mogą go nigdzie znaleźć.

I ty im to masz za złe, i dlaczego wobec tego dokładasz swoja własną
cegiełkę do ich niedoli?

> Akurat zaraz tam nienawidzi. Widzę chłodnym okiem, że tacy idą na
> potępienie, dlatego ostrzegam, że trzeba trzymać się z dala od
> ich błędów. To, że trzeba kogoś ukarać za zło, to nie żadna nienawiść,
> czy fobia, tylko zwykła sprawiedliwość. Punisheryzm, sprawiedliwa kara
> na tych zboków-faggot'ów, prędzej czy później na nich przyjdzie.

A pomyślałeś co by było gdyby to ciebie takim stworzono a tu na grupie
jeszcze cie obrażają i ogólnie nie dają żyć jak istocie ludzkiej?

67. Data: 2024-02-04 19:13:18

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2024 o 23:11, Kviat pisze:
> A na podstawie książki o Harrym Potterze (...)

Z tego co słyszałem, to autorka tej książki też nie lubi pedziów,
sprawdź może, czy to jest spójne z jej twórczością.

> Dokładnie tak samo z biblii nie wynika, że w prawdziwym świecie istnieje
> jakiś bóg. (...)

Nie o tym tu jest temat. Na potrzeby dyskusji masz założyć, że Bóg
istnieje i jest taki jak opisano w Biblii. I masz zbadać czy to co
wynika z Biblii na temat Boga czy stosunku człowieka z Bogiem,
jest zbiorem absurdów czy też jest to pewna nauka, z której coś
wynika na ten temat. Świadectwo chrześcijańskie stoi na stanowisku,
że Bóg JEST poznawalny, a szczegółami zajmuje się filozoficzna
nauka zwana teologią.

Powrotu do Ewangelii życzę.

68. Data: 2024-02-04 19:22:50

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2024 o 09:52, Jacek pisze:
> No to q... (...) cholerne zdania (...) do cholery, (...) co i gdzie wtyka?
> (...) homoseksualistów wtykanie kobietom (...)
> oni się tacy urodzili, więc nie polemizuj (...) stosunki analne (...)
> portali porno (...) Naprawdę nie masz nic lepszego do roboty tylko
> świat poprawiać, proroku za dychę?

Co to jest, jakiś bełkot emocjonalny? W niczym to nie zmienia faktu,
że faggoci walą autostradą prosto do Piekła.

69. Data: 2024-02-04 19:39:11

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.02.2024 o 13:57, Trybun pisze:
> Czyli ni mniej ni więcej chcesz powiedzieć że Św Księga Chrześcijan jest
> źródłem siania nienawiści do bliźnich?

Jeżeli myślisz, że zatwardziali pederaści będą szczęśliwi i osiągną
wieczne szczęście, to się grubo mylisz. Skończą w Piekle razem
z resztą pomiotu szatańskiego.

> Chyba przypominasz sobie
> historycznego faceta z charakterystycznym wąsikiem, który twierdził że
> to Bóg go wybrał do tego aby dla swoich bliźnich tworzył obozy zagłady? (...)

Jakby Żydzi byli niewinni i cnotliwi, to by ich nie spotkało całe
to nieszczęście. Nawet jakiś polski dyplomata stwierdził, że jeżeli
Hitler zrobi porządek z Żydami, to Polacy mu postawią pomnik.

> (...) i dlaczego wobec tego dokładasz swoja własną
> cegiełkę do ich niedoli?
> A pomyślałeś co by było gdyby (...)
Zboczenie jest cechą nabytą, a nie wrodzoną. I dlatego nie licz
na mnie, że będę po tych zbokach płakał czy litował się nad
ich niedolą w Piekle.

70. Data: 2024-02-04 19:45:48

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2024 o 22:57, Kviat pisze:
> Od razu widać, że wiesz to z osobistego doświadczenia.

Sam diabeł kiedyś powiedział, że całe to zboczenie pedalskie,
to on sam wymyślił, i że to jest jego własny wynalazek.

1 J 3,8 Kto grzeszy, jest dzieckiem diabła,
ponieważ diabeł trwa w grzechu od początku.
Syn Boży objawił się po to,
aby zniszczyć dzieła diabła.

Powrotu do Ewangelii życzę.

--