Garbienie się przy komputerze

11. Data: 2006-05-07 16:53:44

Temat: Re: Garbienie się przy komputerze - taji
Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dr.Endriu" <n...@i...pl> wrote in message
news:e3l4sp$nvv$1@news.interia.pl...
> Można coś więcej o Taiji.....Jaieś stronki, opracowania..?

Cała masa tego w necie :)
Taijiquan to inny zapis Tai Chi Chuan (a to już pewnie więcej osób zna).
To sztuka walki, jeden z odłamów kung-fu/wushu, przedstawiciel stylu tzw.
wewnętrznego, gdzie większy nacisk kładzie się na użycie umysłu i
rozluźnienia niż siły mięśni.

Ale się trochę skomercjalizowała i w potocznym rozumieniu to taka zdrowotna
chińska gimnastyka dla staruszek (dlatego ją ćwiczę ;))) )

Taijiquan (jako sztuka walki) jest trudne i aby osiągnąć mistrzostwo
(skuteczność w walce) trzeba wielu lat (dlatego jak ktoś chce raczej efektów
typu umiejętność walki, to raczej wybiera inne style, ew. taiji na dodatek).

To co najciekawsze w taiji dzieje się "w środku". Taka jakby spirala: jak
już wydaje się, że coś chwytam, to okazuje się, że można iść jeszcze krok
dalej, zrozumieć więcej, uwzględnić więcej elementów. Dzięki temu nie nudzi
się tak, jak zwykła gimnastyka.

Ostatnio występowała w "Kawie czy herbacie" pewna miła, starsza pani, która
ćwiczy tai chi od pół roku i choć z początku było trudno, to teraz już "wie
wszystko". No cóż, ja po pół roku wiem, że nic nie wiem :) albo wiem tylko
tyle, że jak ktoś mówi po pół roku, że wszystko umie, to nic nie umie ;)

Przykładowe linki:
http://neijia.net/ (kopalnia informacji)
Tu na temat związku ze zdrowiem:
http://neijia.net/neijia/zdrowe_40.html
http://neijia.net/neijia/zdrowie_30.html
" Ponieważ w Taiji biodra "kierują" wszystkim i dużą uwagę przywiązuje się
do prostego kręgosłupa, ten rejon ciała jest szczególnie dobrze rozwinięty.
Osoby praktykujące nie mają problemów z przygarbianiem, zwłaszcza w
podeszłym wieku."
"Od pewnego czasu, zwłaszcza na Zachodzie, Taijiquan dzielone jest na grupy
ćwiczące: "bojowo" i "zdrowotnie". Według wszelkich niezależnych badań
przeprowadzonych zarówno na Wschodzie jak i na Zachodzie, osoby ćwiczące
Taiji jako sztukę walki, odnoszą znacznie większe korzyści zdrowotne, niż
osoby zajmujące się Taiji tylko dla zdrowia."

Z internetowego wywiadu wyszło mi, że polecane szkoły to przede wszystkim:
http://ymaa.com.pl/szkoly.php
http://www.chen.org.pl/

Pozdrawiam
Jola

12. Data: 2006-05-08 19:54:51

Temat: Re: Garbienie się przy komputerze
Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

co to za krzesło? Na allegro niestety już się nie otwiera.
Można prosić o opis jak to ma wyglądać.
Pozdrawiam
Aśka
Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> Kupić sobie coś takiego....
> http://www.allegro.pl/item101402589_klekosiad_kleczn
ik_krzeslo_rehabilitacyj

13. Data: 2006-05-08 21:50:51

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lookasik wrote:
> co to za krzesło? Na allegro niestety już się nie otwiera.
> Można prosić o opis jak to ma wyglądać.

http://www.klekosiad.pl/

Przymierzalam sie do kupienia takiego krzesla ale kupilam krzyslo Jules w
Ikea - ze sklejki. Wbrew pozorom bardzo wygodne i i zmiana krzesla z
tapicerowanego na takie byla odczuwalna przez moj kregoslup pozytywnie.

Zazula

szampon - problem skorny
Jaka przyczyna oblawow? Hiv?
czy jest jakis przepis mowiacy ze za pobyt w szpitalu...
Szczepienie-Żółtaczka -Gdzie-Wrocław
Szczotka do zębów, higiena jamy ustnej...