Gdzie kupic pakamere lub cos na dzialke do spania ?

1. Data: 2002-01-25 23:12:11

Temat: Gdzie kupic pakamere lub cos na dzialke do spania ?
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie i za ile kupic mozna pakamere, woz Drzymaly lub cos innego do
mieszkania na polu ?
Potrzebuje szybko cos kupic/ zbudowac, co nie wymaga zezwolenia
budowlanego, czyli cos trwale nie zwiazane z gruntem.
A Stanach takie domy sie kupuje w fabryce domow prefabrykowanych i
ciagnikiem siodlowym na dlugiej przyczepie sie przywozi na pole, sciaga
dzwigiem i ustawia na podporach, nastepnie podlacza sie instalacje
i dom stoi w ciagu kilku dni.
U nas takiej oferty nie ma. Kupuje sie chyba 10 m3 desek, kantowek,
tregrow + welne , styropian, pape i robi z tego w miesiac mieszkalny
duzy kemping na ramie umocowanej na betonowych slupkach.

Moze ktos zna miejsce gdzie fabryki demontuja takie pakamery, domki,
baraki, ktore mozna kupic i po rozmontowaniu przewiez w inne miejsce do
ponownego montazu ?
I ile to moze kosztowac, aby sie nadawalo do mieszkania latem, a
przebywania zima + ogrzewanie ?

Jacek

1. Data: 2002-01-26 14:29:53

Od: "pluton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie i za ile kupic mozna pakamere, woz Drzymaly lub cos innego do
> mieszkania na polu ?

Pomysl o przyczepie campingowej.
Maly koszt, duzy luksus.

cu
pluton

1. Data: 2002-01-26 14:56:38

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton wrote:

> Pomysl o przyczepie campingowej.
> Maly koszt, duzy luksus.

Licze ze pakamera bedzie tansza i stabilniejsza i trudniejsza do
zniszczenia, ukradzenia.
Duza niemiecka przyczepa mieszkalna z lazienka, kuchnia, kiblem, gazem,
c.o., pewnie by dluzej niz tydzien na polu nie postala.
Poza tym powinno to byc cos wysokiego na wysokosc czlowieka, a nie
sluzace jedynie do zginania plecow.

Myslalem o zakupie niewymiarowych bali z wycinki i zrobieniu
kempingu/chaty z bali.
Strop to bale na wspornikach z nabitymi z gory deskami calowymi.
Szkielet z dlugich pionowych bali, wypelnionych krotkimi poziomymi
balami z wypelnieniem/ uszczelnieniem pleciona sloma/welna mineralna.
Od srodka obite sklejka 10 mm.
Czyli cos takiego co sie zwie gazdowka pod Zakopanem i sluzy bacy do
wedzenia serow.

Czyli wykorzystanie drewna/drzew opalowych/niewymiarowych ze scinki do
wykonania kempingu.
Okna, stolarka drzwiowa mozna dostac wraz z oscieznicami prawie za darmo
z od firm ktore masowo teraz wymieniaja stolarke na plastikowa.

Czyli drewno z lasu + sklejka + pila elektryczna/spalinowa + 10 kg
gwozdzi + papa + wlasna robota i za miesiac stoi obiekt gotowy do
zamieszkiwania w weekendy.

Jakie sa obecnie warunki postawienia takiego kempingu, i kiedy nie jest
potrzebne zezwolenie budowlane, jaka jest dopuszczalna powierzchnia
calkowita/uzytkowa/wysokosc itp. ?

Jacek

1. Data: 2002-01-27 00:02:41

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@p...onet.pl wrote:

> pozwolenie budowlane nie zalezy od wymiarow domku (pow, wysokosc) tylko od
> jega "zwiazania z gruntem". Zasada jest ze wszystkie obiekty zwiazane z gruntem
> wymagaja odpowiedniego pozwolenia budowlanego (za wyj. np. kompostownika). Tak
> wiec postawienie przenosnego baraku czy przyczepy kempingowej nie wymaga
> zezwolenia, ale juz domku ktorego nie mozna wziac na ciezarowke i zawiezc gdzie
> indziej wymaga zezwolenia.
>
> Wlasnie dlatego Drzymala mieszkal w wozie bo nie mogl dostac pozwolenia
> budowlanego ;))).

Dokladnie.
Teraz nawet Drzymala trudno zostac.

Ale do rzeczy.
Nie zauwazyles ze sam sobie zaprzeczasz ?
Najpierw mowisz, ze rozmiary/wymiary sa nieistotne, a liczy sie tylko
niezwiazanie z gruntem,
aby zezwolenie budowlane bylo niepotrzebne.
A potem mowisz, ze domek ma byc tak maly, aby sie go dalo wziac na
ciezarowke i zawiezc.

Czy gdzies w przepisach jest podana nosnosc tej ciezarowki ?
Przeciez na naczepe mozesz zaladowac dzwigiem 30 tonowy domek i postawic
go na slupach betonowych.
Albo przywiezc 10 pakamer i je ustawic na slupach i razem zmontowac jako
calosc.

Niech ktos zatem napisze konkretnie co mozna postawic na gruncie rolnym
.
Jaka wielkosc, jakie ograniczenia, jaki material, jakie media (woda,
gaz, szambo)
jaki podatek i kto wydaje zgode i ile to trwa i kosztuje.

Bedzie to budynek gospodarski caloroczny na gruncie rolnym, a nie
kemping rekreacyjny.
Pewnie znaja ten temat ci ci kupili siedliska, czyli dzialki rolne z lub
bez zabudowan.

Ale prosze o konkrety + ewentualnie link www do przepisow.

Jacek

1. Data: 2002-01-27 11:38:38

Od: "Krawczyński" <k...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> bez zabudowan.
>
> Ale prosze o konkrety + ewentualnie link www do przepisow.

Prawo Budowlane art.29 (Dz.U. Nr 111,poz 726) Na to czego niema w tym
artykule potrzebne pozwolenie. Proponuję zajrzeć na
www.archiserwis.com/ Pozdrawiam Krawczyński
http://krawbud.toya.net.pl

1. Data: 2002-01-27 11:49:08

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krawczyński" wrote:

> [...]
> Prawo Budowlane art.29 (Dz.U. Nr 111,poz 726) Na to czego niema w tym
> artykule potrzebne pozwolenie. Proponuję zajrzeć na

Gdybys jeszcze powiedzial jak tam dotrzec do Prawa Budowlanego to bylbym
wdzieczny i po co strony maja takie idiotyczne adresy jak:
"
Wniosek o pozwolenie na budowę

Strona źródłowa:

http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTE1MyZrPTYx
Nzg5Njk3NzUxNzIwZDBkMjM3Y2FiYTdkN2FjZjQz
"
^^^^^^^^^^^

Nic sie nie da znalezc.
Odwiedzilem 20 linkow i zadnego prawa budowlanego nie ma tam.
http://www.archiserwis.com/text/Prawo Budowlane.pdf
"
Not Found
The requested URL /text/Prawo was not found on this server.
Apache/1.3.20 Server at artur.archiserwis.com Port 80
"

Okropnie pasciarski jest ten serwis.

1. Data: 2002-01-27 15:54:51

Od: "Krawczyński" <k...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

--

> Gdybys jeszcze powiedzial jak tam dotrzec do Prawa Budowlanego >
^^^^^^^^^^^
Można spróbować na www.sejm.gov.pl , prawo i w wyszukiwarce wpisaćDziennik
Ustaw
nr 89 poz.414 z roku 1994,ewentulnie mogę wysłac na priva plik w formacie
PDF 333KB

> Nic sie nie da znalezc.
> Odwiedzilem 20 linkow i zadnego prawa budowlanego nie ma tam.
> http://www.archiserwis.com

Sam odwiedzałem stronę przed wysłaniem postu i działało (teraz faktycznie
nie działa)
Krawczyński
http://krawbud.toya.net.pl

1. Data: 2002-01-27 20:46:55

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krawczyński" wrote:

> --
> Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> rolnym

> lub

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^
> [...]
> PDF 333KB

> Sam odwiedzałem stronę przed wysłaniem postu i działało (teraz faktycznie
Dziadowstwo.

Z nalazlem tekst Ustawy Prawo Budowlane w sejmie
http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
2563d20069fee3/f173c0c2bb4f277fc12569b5002e06b8/$FIL
E/D20001126.pdf

Niestety w takim formacie, ze nie moga nic zaznaczyc i skopiowac.

Ale jest tam tymczasowy obiekt budowlany : barakowozy, obiekty
kontenerowe
A potem jest Art.29
1.Pozwolenia na budowe nie wymaga budowa:
1) obiektow gospodarczych zwiazanych z produkcja rolna ...
a) parterowych budynkow gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35
m2, przy rozpietosci konstrukcji nie wiekszej niz 4,80 m

Ale ma to uzupelniac zabudowe zagrodowa
a nie znalazlem definicji co to jest "zabudowa zagrodowa"

moge jeszcze zrobic bez zezwolenia zbiornik na gnojowke
i obiekt do neutralizacji sciekow ( czyli szambo)
lub naziemny silos na materialy sypkie

Jacek

mieszkania na parterze sa drozsze?
Trwaołość zarówek halogenowych 220V.