Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF

121. Data: 2008-09-04 21:46:22

Temat: Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" >
> Więc wystarczy dać widełki na kolory. Tak jak w stroju po szkole. Nikt nie
> wymaga by wszystkie dzieci miały codziennie białą bluzkę i granatowe
> spodnie. Nie czarne, nie ciemno zielone tylko GRANATOWE. (pomijam
> umundurkowanie)

Skoro kwestionujesz ustalenie koloru, to ja zakwestionuję widełki i użyję
dokładnie tych samych argumentów. Wybroń te widełki teraz.

> Złe porównanie IMO. Ołówek tak jak _strój na wf_ słuzy do dobrej pracy na
> lekcji. Pani nie wymaga konkretnego koloru ołówka więc i nie powinna
> wymagać koloru stroju. A czerwona kredka to tak jakby na wf przyszła w
> szpilkach ;-)

Doskonałe porównanie. Pani wymagając ołówka wymaga właśnie koloru. Ma być
szaroczarny. Inne cechy: zmazywalnośc, twardość da się bez problemu wyszukać
w moim pudle z kredkami, ale nie, pani ma fanaberię na szaroczarny.

EwaSzy

122. Data: 2008-09-04 21:58:49

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" ...

> I każda część tego stroju była wymieniona w określonym kolorze?

składającym się z: białej koszulki z krótkim rękawem, czarnych lub
granatowych spodenek..
Jak widać w określonym/ch kolorze/ach

> Np zakaz wchodzenia na salę z jedzeniem i piciem, wymienione czynności
> których na sali nie wolno robić.

Definicja miała być, nie przykład. :P

> A jak dziecko przyjdzie w granatowych już do szkoły? Nie upilnujesz że w
> nich tez ćwiczy.
> Wystarczy mymóg, że na wf zakładamy strój tylko przeznaczony na tą lekcję.

Hyhy. Obciach na całą szkołę, takie latanie w spodenkach, w których wszyscy
ćwiczą. Co innego, kiedy kazdy ćwiczy w czym chce.

> ołówek = koszulka
> kredki = top do pępka

Ołowek=kredka, tylko inny kolor grafitu. Tu chodzi o kolor spodenek.
Naprawdę da się kredką rysowań równie precyzyjnie jak ołówkiem, starczy
wziąć najtańsze chińskie badziewie, twardsze to od niejednego ołówka. Ale
kolor nieołówkowy mają, więc kicha.

> Linijka = tenisówki
> te inne wymienione = pantofle (też się da w tym biegać)
>
> Oba przykłady bez porównania do koloru.

Dla Ciebie bez porównania, dla mnie akurat. A różnica polega jedynie na tym,
że ja się zgadzam i na linijkę, i na ołówek, i na granatowe spodenki, a Ty
akceptujesz jedynie część wymagań. A ktoś inny akceptuje inną część, jeszcze
inny preferuje zupełnie inny zestaw...
Na szczęście to szkoła, nie Sejm i nie zrobimy głosowania, żeby wybrać
najbardziejakceptowanydlawszystkich zestaw.

EwaSzy

123. Data: 2008-09-05 05:30:32

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> Tylko jeśli w szkole jest coraz więcej dzieci dożywianych z opieki
> społecznej, parafii, niektórym darmowe bułki daje pani właścicielka
> sklepiku, to trochę głupio wymagać wywalenie kasy na dodatkowe spodenki, bo
> te, które dziecko ma są innego koloru.

Elżbieta, ale to jest argument od czapy. Taki argument wytrych, którym
można wszystko usprawiedliwić. Równie dobrze można by np. zastanawiać
się, czy z powodu w.w. sytuacji należy karać za kradzieże w sklepie
spożywczym? Ale to tylko BTW...

Ja nie podam tu rozwiązania, bo by mnie wtedy do rządu wzięli :-)
Ale przecież finansowanie można rozwiązać na wiele sposobów i zależy to
od konkretnej sytuacji i zdolności "kadry zarządczo-menadżerskiej"
szkoły. Moglibyśmy tu elaborat na ten temat napisać.

Ja powiem tylko tak: Jeśli ktoś widziałby sens wychowawczy takiego
działania i by mu się "chciało" to znalazłby sposób nawet i na
sfinansowanie takich samych koszulek i spodenek

Stalker, kurde nie lubię takich tematów, bo mi się zaraz burza mózgu w
głowie robi i mam sto pomysłów w temacie, który mnie nie dotyczy
(jeszcze) :-)

--
Hania 2004-03-08, Antek 2006-07-07
http://picasaweb.google.pl/AgaTomAlbum

124. Data: 2008-09-05 06:31:23

Od: "bb0702" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> U nas pani na rozpoczęciu powiedziała że kolor stroju na wf dowolny.
> Byleby dziecku było wygodnie no i aby był odpowiedni do pogody.
> Za to strój po szkole w stonowanych kolorach (szkoła odchodzi od
> mundurków)

U nas to samo od lat pięciu - dlatego tak się dziwiłam. Zapytałam dokładnie
syna - strój ma jedyny wymóg, że ma być "sportowy" - wg wyjaśnień podanych
dzieciom = nie spodenki, w których się przychodzi do szkoły, tylko
specjalne na wf, wygodne, o sportowym kroju/charakterze. Na chłodniejsze dni
dresy - jak będą na boisku. I tyle. Jasno z tego wynika, że trzeba przynieść
specjalny strój na wf a nie ćwiczyć w tym co się przyszło. A kolor nie ma
znaczenia.

Przy okazji - ktoś argumentu użył, że ma byc jednolity strój, bo to przy
grach zespołowych się przydaje.
Granatowe spodenki przeciwko granatowym spodenkom? To by dwa kolory musiały
być chociaż . I druzyny zawsze te same, a przeciez się trzeba wymieniać.
W USA praca zespołowa jest ćwiczona zapewne podczas wszelkich zajęć w
szkole a nie tylko na wf. Tam się pracuje w małych grupach - na każdej
lekcji ( przynajmniej w Kanadzie tak jest ).I jednolity strój na wf wpływa
tam na wyniki gier zespołowych? Naprawdę??? A mają ten jednolity strój? ( w
Kanadzie nie mają, a dobrze w hokeja grają).
I jescze było, że to uczy zasad. Jakich? Pani mówi w co mam się ubrac i ja
słucham. Ok, ale to jest zwykłe podporządkowywanie się. Jesli tak "ważnych
zasad" będzie za wiele dziecko się zbuntuje, bo samo dojdzie do wniosku, że
to nie ma sensu .
Zasady, których powinny się dzieci uczyc na wf to - gra fair play, pomoc
słabszemu, zdrowa rywalizacja , osiąganie celów , które wydają się nierealne
ciężka pracą nad własnymi słabościami itp. To są zasady. A jednolity strój
to nie jest zasada tylko widzimisię - tak po mojemu.

I jeszcze jedno - ten jednolity stroj to tak jak mundurki przecież. A czy
przetrwały? U nas nie. A za żle skrojony, ze złego materiału, niewygodny
mundurek musiałam zapłacić. I to jest bez sensu. Mundurki też miały uczyć
pewnie zasad itp. I nie nauczyły.
Beatka

125. Data: 2008-09-05 06:34:37

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

bb0702 pisze:

> Granatowe spodenki przeciwko granatowym spodenkom?

Jezu, to oni w samych spodenkach grają? :-)

Stalker, żeby tylko sala była ogrzewana...

126. Data: 2008-09-05 06:37:23

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Stalker, kurde nie lubię takich tematów, bo mi się zaraz burza mózgu w
> głowie robi i mam sto pomysłów w temacie, który mnie nie dotyczy (jeszcze)

Jak Ci dzieci pójdą do szkoły i dyrekcja każe się dokładać do pasty do
podłóg "bo gmina nie daje nam pieniędzy", to Ci przejdzie takie myślenie, że
"wszystko się da jak się chce"...

Agnieszka czarnowidząco

127. Data: 2008-09-05 06:43:29

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co trenowałaś?

Do NBA chciałam. Ale tam tylko Muziny karierę robią.

Qra

128. Data: 2008-09-05 06:59:18

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

bb0702 pisze:

> I jednolity strój na wf wpływa tam na wyniki gier zespołowych? Naprawdę???

Jednolity strój jest JEDNYM z wielu czynników, które wpływają, lub mogą
wpłynąć na końcowy efekt. Budują poczucie wspólnoty - po czym rozpoznają
się od razu różnego rodzaju subkultury, czy środowiska jak nie po
wspólnym stroju np.? Dlaczego np. dla wielu amerykańskich dzieci tak
ważna jest np. możliwość noszenia kurtki z nazwą szkoły? Bo oznacza
przynależność do "zespołu"

> A mają ten jednolity strój? ( w Kanadzie nie mają, a dobrze w hokeja grają).

Znowu: jednolity strój jest tylko jednym ze składników procesu
wychowania. I najlepiej jeśli wszystkie elementy harmonijnie ze sobą
współdziałają. Jeśli tak nie jest, np. cały ten proces ogranicza się
tylko do wymagania jednolitego stroju, to oczywiście będzie budził
protest i uzasadnione wątpliwości

> [...]
> zasad" będzie za wiele dziecko się zbuntuje, bo samo dojdzie do wniosku, że

Jeśli to sie ogranicza tylko do tego, to nieporozumienie.

Wychowanie fizyczne powinno funkcjonować w taki sposób, żebyście za
jakiś czas i Ty i dziecko sami dostrzegli potrzebę np. "mania"
jednolitego stroju.

Jak np. na załączonych obrazkach:

http://www.wacoisd.org/publications/whats_new/whsche
erstory.jpg
http://www.ccsuvt.org/ehs/athletics/teams/boysbball/
images/JVBBB.jpg

Wiem, wiem, można im zarzucić że to zespoły, a nie lekcja wf-u, ale
mechanizm ten sam :-)

> Zasady, których powinny się dzieci uczyc na wf to - gra fair play, pomoc
> słabszemu, zdrowa rywalizacja , osiąganie celów , które wydają się nierealne
> ciężka pracą nad własnymi słabościami itp. To są zasady.

Też :-) A przecież np. pomoc słabszemu, zdrowa rywalizacja, to są zasady
życia w zespole jak najbardziej (i fair play też)

> A jednolity strój to nie jest zasada tylko widzimisię - tak po mojemu.

Sam w sobie, jeśli jest jedynym środkiem do celu to jak najbardziej

> Mundurki też miały uczyć pewnie zasad itp. I nie nauczyły.

Ale to nie wina samych mundurków, tylko podejścia do nich :-)

Stalker

129. Data: 2008-09-05 07:06:02

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> Jak Ci dzieci pójdą do szkoły i dyrekcja każe się dokładać do pasty do
> podłóg "bo gmina nie daje nam pieniędzy", to Ci przejdzie takie
> myślenie, że "wszystko się da jak się chce"...

A dlaczegóż to? Przecież właśnie fakt, że szkoła polega tylko na dotacji
z gminy może świadczyć o tym, że jej się "nie chce" i idzie na łatwiznę.

I po pierwsze primo: Nie twierdzę że WSZYSTKO sie da

I po drugie primo: W powyższym przykładzie nie widzę dowodu na
nietrafność mojego sformułowania, a raczej jego potwierdzenie :-)

I po trzecie primo: Na każdą taka uwagę mogę Ci znaleźć szkołę
(przedszkole, parafię, szpital, zakład), które sobie świetnie radzą,
mimo, że "gmina nie daje"

Stalker

130. Data: 2008-09-05 07:28:37

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał
| A ja nie. Bo nie ma podstawy prawnej, że to musi byc biała koszulka, więc
| czysta fanaberia nauczyciela.

ale jeśli to oficjalny strój na w-f dla całej szkoły ?

|I kupe kasy wywaliłam na wyprawkę szkolną,

ja też - w tym całe 50 zł na białą koszulke i czarne spodenki zakupione w
Decathlonie :/

| białych koszulek nie idzie dostać,

idzie, idzie :)

| i gdy coraz więcej dzieci jest
| dożywianych przez opiekę społeczną, a ma być dziecku wygodnie, bo to jest
| najważniejsze a nie kolor!

zgadza się - niemniej jednak nie wiem czy dziecku będzie tak wygodnie jak 99
% klasy będzie miało wymagany strój a ono jedno będzie w czerwonych
spodenkach albo zielonej bluzce ?

IMHO - wydaje mi się że połączenie białego T-shirta + czarnych spodenek to
naprawdę minimalizm. Najłatwiej dostać i w miarę najtaniej.

--
Kasia + Weronika (7-latka)
gg 181718

[W-wa] Gdzie dobra ortodoncja?