Gdzie ustawić telewizor?

31. Data: 2011-08-26 12:45:56

Temat: Re: Gdzie ustawić telewizor?
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Mark Twain" napisał w wiadomości grup

>Moim zdaniem jest NIEWIELE osób, które potrafią urządzić dom. Wystarczy
>wejść do takiego "urządzonego" bez ręki projektanta domu i widać ...
>wiochę.

Większych bzdur dawno nie czytałem
Uważasz że projektant wie lepiej co się danej rodzinie podoba.
Przecież domy projektowane przez projektantów wyglądają jak studia o braku
funkcjonalności nie wspomne.

-- Pozdrawiam

Kris

32. Data: 2011-08-26 13:50:18

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprzedać tego kolosa :) i kupić mniejszy telewizor a za resztę dokupić
wyposażenie-przecież nie będziecie chodzić na jedzenie z kuchni do
innego pomieszczenia.

33. Data: 2011-08-27 12:48:09

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Aug 2011 14:45:56 +0200, Kris napisał(a):
> Uważasz że projektant wie lepiej co się danej rodzinie podoba.
Inwestor mówi co mu się podoba i projektant na tej bazie zaczyna pracę.

> Przecież domy projektowane przez projektantów wyglądają jak studia o braku
> funkcjonalności nie wspomne.
A to pewnie zależy jaki projektant i na ile jasno inwestor potrafił
przekazać czego potrzebuje.

Ja tam jestem za korzystaniem z fachowców. Tak samo jak w firmie - do
projektów graficznych zatrudniam plastyka bo on ma łeb z pomysłami - nawet
mówiąc mu czego oczekuję nie podaję zbyt wielu szczegółów aby nie
ograniczać jego Twórczości. Najwyżej po otrzymaniu wstępnych projektów
mówię, że miałem jeszcze taki czy inny pomysł.

Trzeba dopuścić do siebie myśl, że kto inny może być od nas lepszy w
jakiejś dziedzinie. Mogę stwierdzić który projekt jest ładny lub nie,
funkcjonalny lub nie, ale nie oznacza to, że sam potrafię coś niebanalnego
stworzyć.
Widziałem różne projekty i "projekty" - niektóre rzeczywiście ciekawe,
nietuzinkowe, inne wyglądały jak poustawianie mebli, które inwestor miał
już wcześniej.

Tu stronka gdzie podoba mi się kilka rzeczy (to nie reklama - nie znam
ludzi, jedyne co mnie łączy z nimi to to, że znalazłem na fotkach jeden
obiekt, który znam)
http://www.ap-studio.pl/
Niektóre zdjęcia są w dwóch wersjach - "przed" i "po".

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

34. Data: 2011-08-27 18:20:28

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-20 19:34, Annn pisze:
> Witam! B. proszę o radę gdzie usadowić TV 50" w saloniku link:
> http://img685.imageshack.us/img685/6990/salon1a.jpg
>
> Mam tylko taki szkic i kusi nas poożenie 1 w narożu, żeby wykorzystać
> największy wymiar przekątnej, bo salonik jest niewielki. Telewizor już
> mamy (prezent od teścia :) ale ciągle nie wiemy gdzie go postawić lub
> powiesić. Jak widać mamy 3 opcje: 1-na stoliku, 2 i 3 powieszony na
> ścianie. Poradźcie, proszę. :)

IMO położenie 1 jest bez sensu, bo: zasłania częściowo okno balkonowe;
oglądając TV patrzysz siłą rzeczy też na okno, a to nie jest korzystne,
zwłaszcza jeśli okno jest od nasłonecznionej strony, ale tego nie wiemy.
Ja bym powiesiła/postawiła na tej ścianie, gdzie jest kanapa, a tę
przestawić, ale jeżeli to nie wchodzi w grę, to położenie nr 2.

Ewa

35. Data: 2011-08-27 18:24:12

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Aug 2011 20:20:28 +0200, medea napisał(a):
> Ja bym powiesiła/postawiła na tej ścianie, gdzie jest kanapa, a tę
> przestawić, ale jeżeli to nie wchodzi w grę, to położenie nr 2.
Ewentualnie odchylany siłownikiem z sufitu ;-)

36. Data: 2011-08-28 15:03:47

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> napisał(a):

>Tak samo jak w firmie - do
>projektów graficznych zatrudniam plastyka bo on ma łeb z pomysłami - nawet
>mówiąc mu czego oczekuję nie podaję zbyt wielu szczegółów aby nie
>ograniczać jego Twórczości.

Ale to ma sie nijak do projektanta wnetrz. Nie wiem czy wiesz, ale
jak zatrudniasz takiego czlowieka, to cala rozmowa zaczyna sie
czesto od wywiadu - co lubia domownicy, czy maja wspolne hobby,
czy i kiedy razem spedzaja czas itp. I to ma sens, bo tylko wtedy
taki gosc jest w stanie wymyslec cos, co bedzie lezalo w kregu
zainteresowan mieszkancow i zwyczajnie sie im spodoba.

Projektanci nie marnuja swojego cennego czasu i pieniedzy na chaotyczne
projekty. A taki wywiad to podstawa zadowolenia klienta.

To co piszesz tez ma swoje niezaprzeczalny zalety, ale w przypadku
zagospodarowania wnetrza sie nie sprawdzi - musi byc pelna wspolpraca.

37. Data: 2011-08-28 18:30:15

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Aug 2011 17:03:47 +0200, Przesmiewca napisał(a):
> To co piszesz tez ma swoje niezaprzeczalny zalety, ale w przypadku
> zagospodarowania wnetrza sie nie sprawdzi - musi byc pelna wspolpraca.
Wiadomo, że sporo informacji muszę przekazać, ale mogę np nie mówić o jakim
kolorze i rozmiarze kafli i jakim ich wzorze myślałem - może fachman
zaproponuje coś ciekawszego - jeśli nie, powiem mu co mi w głowie się
urodziło.
Oczywiste jest, że od razu mu powiem, że w salonie ma być wygodny fotel
albo nie ma być TV - nie będę czekał aż się domyśli o co mi chodzi w
sprawach kluczowych.

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

38. Data: 2011-09-06 07:03:43

Od: Mariano Italiano <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-25 17:39, Mark Twain pisze:

> Moim zdaniem jest NIEWIELE osób, które potrafią urządzić dom. Wystarczy
> wejść do takiego "urządzonego" bez ręki projektanta domu i widać ...
> wiochę. Meble rzucają cień bo oświetlenie nieprzemyślane, brak
> podporządkowania umeblowania do stron świata, pomieszczenia małe w
> ciemnych barwach, brak dyscypliny wyposażenia w kontekście
> pomieszczenia. Polacy oczywiście we wszystkich dziedzinach specjaliści i
> sami wszystko potrafią zaprojektować i zrobić.

Jakiś rok temu (w związku z wykańczniem domu) stanąłem przed dylematem -
samemu, czy z pomocą projektanta.
Natrafiła się kolezanka. Po ASP, pracująca w branży itp.
Wpadła do domu i jednoczesnie wpadła w jakiś amok. Biegała wymachujac
łapami po całym domu. Planowała kolory ścian, oswietlenie, ustawienie
mebli itp.
Na moja uwagę, że przecież wcale ze mną nie rozmawiała o moich
oczekiwaniach, odpowiedziała "ale tak się teraz TO robi, tak jest modnie
i WSZYSCY tak robia"...

Podziekowałem kolezance, a dom urządziłem "po swojemu", czyli jak
najfunkcjonalniej dla mieszkańców.

--
Mariano

39. Data: 2011-09-06 10:04:32

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Mariano Italiano wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> Na moja uwagę, że przecież wcale ze mną nie rozmawiała o moich
> oczekiwaniach, odpowiedziała "ale tak się teraz TO robi, tak jest modnie i

Czasem myślę, że to skutek nadmiaru wrażeń na studiach. Obejrzawszy ostatnio
galerię projektów (i realizacji podobno też) pewnego "profesjonalnego
zespołu kreatywnych architektów, projektantów, dekoratorów i plastyków",
stwierdzam, iż jeszcze im opary tych substancji, którymi się wzmacniali na
studiach bardzo artystycznych, nie wywietrzały.
I o ile jestem w stanie przymknąć oko na brak szacunku do ergonomii (są
tacy, co urządzają mieszkanie dla obcego oka, nie dla własnego ciała), to
niczym nie mogę uzasadnić wyborów kolorystycznych. Przecież to oczy
wypływają.
http://deccoria.pl/galeria,id,57962,1,nowoczesna-kuc
hnia-jadalnia.html
http://deccoria.pl/galeria,id,57368,1,aranzacja-poko
ju-dzieciecego.html

Qra

40. Data: 2011-09-06 15:19:46

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> I o ile jestem w stanie przymknąć oko na brak szacunku do ergonomii (są
> tacy, co urządzają mieszkanie dla obcego oka, nie dla własnego ciała),

akurat ergonomia w tym fachu jest najważniejsza. Jeśli klient jest tak
nierozsądny że ją olewa, obowiązkiem projektanta jest co najmniej
uzmysłowić mu, że za swoją kasę funduje sobie codzienny dyskomfort
(jeśli nie tor przeszkód) na wiele lat.

> to niczym nie mogę uzasadnić wyborów kolorystycznych. Przecież to oczy
> wypływają.
> http://deccoria.pl/galeria,id,57962,1,nowoczesna-kuc
hnia-jadalnia.html

przesadzasz. Imho kompozycja barwna od biedy prawidłowa. Wnętrze nie
jest ani bardzo ładne, ani bardzo ciekawe, ale kolorystycznie mniej
więcej harmonijne. Może na Twoim monitorze wygląda źle...

> http://deccoria.pl/galeria,id,57368,1,aranzacja-poko
ju-dzieciecego.html

a tu byłbym skłonny się częściowo zgodzić. Ale na obrazkach są dwa
pokoje, oba brzydkie, banalne i bez pomysłu, a kolorystyka w obu to
najmniejszy problem.

co zamiast unicoru
zapytanie o lodowke Whirlpool ARC 1800
Jaki producent lodówek...