Re: Glukozamina - efekt odwrotny?

From: "Radek R" <r...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Glukozamina - efekt odwrotny?
Date: Tue, 27 Sep 2005 03:14:35 +0200

Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" napisał
> Uprawiam sobie sport, mam lekkie zuzycie chrzastki stawowej,
> wiec sobie zaczalem brac glukozamine.
> Tylko ze efekt jest taki ze po paru tygodniach brania, nie dosc ze
> stawy zaczaly mnie bolec, a prawie nie bolaly

Skoro nie bolaly, to na jakiej podstawie rozpoznano zanik chrzastki? MUSIALY
najpierw bolec mocno, z czasem bole sie zmniejszyly.

> do tego zaczely mi
> tak strzelac, strzykac, przeskakiwac, ze masakra.

Strzelanie, przeskakiwanie i tym podobne wrazenia/efekty zwiazane sa z
ruchami wiezadel i struktur wloknistych- to nie to samo co trzask lamanej
galezi. Moze po Arthrylu sa wlasciwie "smarowane" i zaczynaja sie prawidlowo
zachowywac?

> Efekt ten mam juz drugi raz bo drugi raz zaczalem brac gluzoamine
> (raz Arthryl 3mies, a teraz Artresan 1mies)
>
> Czy mozna to jakos wyjasnic ??

Zakładajac, ze masz cechy zaniku chrzastki stawowej, moznaby sie pokusic o
nastepujace objasnienie: ból przy postepujacym zaniku chrzastki stawowej
stopniowo zanika- to fakt powszechnie znany. Jezeli glukozamina pomaga
chrzastke regenerowac, to wracaja bole podobne do tych z poczatkow choroby,
gdyz wraz z chrzastka regeneruja sie zakonczenia nerwowe odpowiedzialne za
odczuwanie bolu ( zastrzegam ze to proba objasnienia). Sugestia jest
nastepujaca- glukozamine stosuj conajmniej przez 3-4 miesiace, zaś
"uprawianie sobie sportu"- o ile nie jest to zarabianie pieniedzy na zycie-
daruj sobie, lub zamien pilke nozna/koszykowke na np. plywanie{ brydza,
szachy;-) }.