Re: Glukozamina - ma to sens?

From: Adam Kruszewski <k...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Glukozamina - ma to sens?
Date: Tue, 11 Mar 2008 12:12:37 -0700 (PDT)

> 3 tygodnie temu miałem artroskopię, w której stwierdzono całkowite
> zniszczenie więzadła krzyżowego przedniego. No więc się pomału
> rehabilituję... Nie wiadomo, kiedy uda się "wcisnąć" na rekonstrukcję...
>
> Wiem - ćwiczenia przede wszystkim.
> Ale wspomóc się "chemią" chyba nie zaszkodzi, prawda?
Niestety niezależne badania są raczej bezlitosne dla glukozaminy z
dodatkami czy też bez: http://www.chiroweb.com/archives/24/10/02.html
Choć z drugiej strony pacjentom z podobnymi problemami lekarz nie ma
co "przepisać", także dobry i efekt placebo. Zawsze można spróbować,
miesięczną dawka to mniej więcej koszt jednej wizyty u fizjoterapeuty
(bo rozumiem, że jesteś u niego 3x w tygodniu i pilnie ćwiczycie).
Potrafię zrozumieć osoby które reprezentują producentów odżywek i w
związku z tym polecają "preparaty na stawy", ale jak wytłumaczyć
polecanie "żelków i galaretek"?
I co ma Busko do zdestabilizowanego kolana?
Trening, trening, trening.. Zakres ruchu, propriocepcja, siła ... i
może nawet bez rekonstrukcji się obędzie.