Grill

11. Data: 2005-07-11 21:13:01

Temat: Re: Grill
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 11 juillet 2005 ŕ 22:37:11, dans <4...@g...pl> vous écriviez
:

> Bardzo Przepraszam, Nie Moglem Sie Powstrzymac ;)

Merci :)

> Kot, ziewajac przerazliwie

DBRNC

Ewcia

--
Niesz

12. Data: 2005-07-12 09:48:19

Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam, poradźcie jakie mięso jest najlepsze na grilla i jak się go
"oprawia"
> aby było miękkie i smaczne, jakie przyprawy się dodaje itp.
> Dziękuję.

Miłego cz\ytania :-)))

http://mrgrill.pl/arch.php

13. Data: 2005-07-13 07:42:37

Od: "Nekase" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miłego cz\ytania :-)))
>
> http://mrgrill.pl/arch.php

Dziękuję serdecznie, czytanie było miłe i smaczne :)).

14. Data: 2005-07-14 00:11:36

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Wiesz, jak tak specjalnie sie soli nie boje, ale do glowy by mi nie
> przyszlo zeby do sosu sojowago dodawac sol...
===
Tak mnie zaintrygowałaś swoją opinią (ja dosalam), że postanowiłem policzyć:

Na kilogram mięsa można wziąć do marynaty np. 3 łyżki sosu sojowego.
Zawartość soli w sosie wynosi ok. 16%, a w jednej łyżce mieści się 10g sosu.
Więc w marynacie będzie 3*10g*0,16=4,8g soli, powiedzmy 5g.
Do normalnego natarcia solą 1kg mięsa trzeba użyć co najmniej 1/2 łyżki
soli, czyli 10g (ja daję całą). Tak, czy siak, sam sos sojowy to za mało.
Trzeba dosolić.

waldek
===

15. Data: 2005-07-14 08:04:45

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> Do normalnego natarcia solą 1kg mięsa trzeba użyć co najmniej 1/2 łyżki
> soli, czyli 10g (ja daję całą). Tak, czy siak, sam sos sojowy to za mało.

albo dać więcej sosu sojowego. Ja nigdy nie dosalam tylko dosajam ;-)

też Waldek

16. Data: 2005-07-14 14:05:43

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> albo dać więcej sosu sojowego. Ja nigdy nie dosalam tylko dosajam ;-)
>
> też Waldek
===
Ile? Pól szklanki na kilogram? To i tak ścieknie, a na i w mięsie zostanie
jedna łyżka. Zresztą, to tylko przyprawa, a nie główny składnik potrawy.

waldek (mały)
===

17. Data: 2005-07-14 14:39:45

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> jedna łyżka. Zresztą, to tylko przyprawa, a nie główny składnik potrawy.

wg twoich wyliczeń 6 łyżek wystarczy. Nie wiem, tam, gdzie daję sos
sojowy, ten sos ląduje też w sosie, więc wystarczy. Sosu sojowego daję
do "chińszczyzny" i klasycznego gulaszu. Może też mniej solę? Za to dużo
pieprzę ;-)

Waldek

18. Data: 2005-07-14 22:48:07

Od: "Radek K." <radek678@wirtualna_polska.pl.> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Wiesz, jak tak specjalnie sie soli nie boje, ale do glowy by mi nie
> przyszlo zeby do sosu sojowago dodawac sol...

A mi jakos nigdy do glowy nie wpadlo zeby do jakiejkolwiek marynaty
dodawac soli, czy sosu sojowego :)

Pozdrawiam.

19. Data: 2005-07-15 19:53:14

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek K." <radek678@wirtualna_polska.pl.> napisał w wiadomości

> A mi jakos nigdy do glowy nie wpadlo zeby do jakiejkolwiek marynaty
> dodawac soli, czy sosu sojowego :)
===
W zasadzie masz rację, choć to zależy od tego, jak długo się marynuje.

Jeżeli chcę piec mięso, to często leży ono w marynacie dzień lub dwa. Wtedy
rzeczywiście nie daje się soli (nieszczęsna osmoza) aby nie zniszczyć
smakołyku.
Ale jeżeli jest to do grilowania, a mięso już poporcjowane ma się marynować
kilkanaście minut, to nie widzę przeciwwskazań. Chyba, że marynujesz
znacznie wcześniej i takowe w jakimś naczyniu dowozisz na plac boju.

waldek
===

20. Data: 2005-07-16 08:03:23

Od: "Radek K." <radek678@wirtualna_polska.pl.> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilkanaście minut, to nie widzę przeciwwskazań. Chyba, że marynujesz
> znacznie wcześniej i takowe w jakimś naczyniu dowozisz na plac boju.

Fakt,ni sie po prostu "marynowanie" kojarzy z co najmniej nocka.

Pozdrawiam.

Polędwica wieprzowa
Mazaje na lukrze
Re: Wina