Re: Gronkowiec w szpitalu

From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Gronkowiec w szpitalu
Date: Mon, 6 Jun 2005 11:12:59 +0200

Dnia 03.06.2005, o godzinie 19.06.15, na pl.sci.medycyna, CanoE napisał(a):

> '
> wsrod moich znajomych ktorym w ostatnich czasach urodzily sie dzieci
> mniej wiecej co drugie mialo problemy z gronkowcem w oczach :(
> na dodatek jednej z matek nawet o tym nie powiedziano.. dopiero lekarz
> rodzinny na wypisie ze szpitala wyczytal ze dziecko ma gronkowca i
> dlatego ma przypisane kropelki

A to nie jest tak, że jak kobieta rodzi to dziecko łapie gronkowca po
prostu od niej? Bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić, żeby dziecko złapało w
jakiś inny sposób - w końcu nikt mu w oczach nie grzebie (poza standardową
procedurą oczyszczenia jałowymi środkami). W sumie nie widzę innej drogi
zarażania niż drogi rodne kobiety.
Zresztą IFAIK jest trochę rodzajów gronkowców i jest to popularna bakteria
występująca w całej populacji. Więc nie przesadzałbym z tymi gronkowcami w
połączeniu z porodem i nieodpowiedzialnością położników.

*Habeck* + Asia (28.02.2002) + Daniel (28.04.2004)
- Schutzbach