Re: Grypa jelitowa - co jesc?

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Grypa jelitowa - co jesc?
Date: Wed, 30 Jan 2008 06:58:59 +0100

Jeff wrote:

> Pisze wyraznie, ze podobne zalecenia przekazal lekarz przedwojenny, a nie
> zadna *babcia*, ktory leczyl jednego z czlonkow mojej rodziny.

Czytam i wiem co piszę. Metody przedwojennych lekarzy hmm... powiedziałbym,
że były często kontrowersyjne, ale to byłby zbyt wielki eufemizm.

> W jaki sposob te porady przedwojennego lekarza, ktore zostaly sprawdzone
> z sukcesem w przypadku innych osob, moga zaszkodzic i doprowdzic do
> powiklan?

A znasz dokładnie zarówno zjawisko zwane grypą jelitową, jak i tego
konkretnego pacjenta? Mogę podać kilka sposobów przy których głodówka może
zaszkodzić, pierwszy z brzegu to utrata soli mineralnych - nawet ktoś w tym
wątku zaleca gastrolit, sam go polecam ludziom z uporczywymi biegunkami
(jak lekarze o tym zapomną, a zapominają często).

> Preciez ten czlowiek i tak nie moze nic jesc w tej chwili.
> Uwazasz, ze ma jesc na sile i sie zwijac z bolu?

Jest całkiem sporo rzeczy, które może i pewnie powinien jeść. To są np te
substancje, które organizm wykorzystuje w walce z chorobą - przydałoby się
więc coś, co da trochę energii, przydałoby się coś co da witaminę C. Może.
A może nie. Nie wiem, więc nie gadam. Ty nie wiesz i gadasz - "bo babci i
ciotce pomogło".

> Napisalem pewne uzupelniajace informacje do Twoich bardzo beztroskich
> wypowiedzi,

Chodzi o wklejenie tej ulotki którą każdy może sobie sam przeczytać, bo jest
włożona do każdego niemal opakowania suplementów z cynkiem? Czy o podanie
danych o zapotrzebowaniu które są obecnie bardzo szeroko krytykowane, jako
że u osób z takim właśnie spożyciem wykrywa się notorycznie niedobory?

> Z Twoich bowiem wypowiedzi, jakas chora osoba, moze niestety wyciagnac
> niewlasciwy wniosek, ze mozna sie suplementowac na wlasna reke, bo jest
> ona calkowicie niegrozna.

Z których wypowiedzi? Tych, że suplementacja cynkiem powinna się odbywać pod
kontrolą lekarza? No wybacz, ale calutki tamten wątek był właśnie o tym, że
odsyłam ludzi chcących suplementować cynk do lekarza aby ten lekarz
kontrolował ich stan, a ten lekarz okazuje się kimś kompletnie pozbawionym
kompetencji. Wiele nie trzeba, w zasadzie regularna morfologia z rozmazem
bardzo szybko pozwoli wykryć niedobór miedzi, który zresztą bardzo, bardzo
rzadko występuje w takich dawkach o jakich mowa - no ale tych paru lekarzy
do których poszli moi znajomi to zadanie po prostu przerosło. I tu naprawdę
nie chodzi o to, że nie uznali tego za "naukę", oni po prostu nie wiedzieli
jak takie coś przeprowadzić.

> Zreszta za to ze bronilem interesujacej, ale kontrowesyjnej tematyki ktora
> tu zaczales poruszac, pewien *inteligent* z tej grupy poteznie mi
> naublizal, a inna osoba zaczala wypisywac brednie na moj temat, bo jej sie
> nie spodobalo, ze nie podzielalem zdania innych grupowiczow na Twoj temat.

nie no super, doceniam to (nie ze względu na obronę mojej osoby, ale dlatego
że po prostu uważam iż miałeś rację i miałeś odwagę jej bronić, zamiast iść
z baranim wzrokiem za stadem), nie zmienia to faktu że uznałeś baaaaardzo
delikatną suplementację cynkiem za coś, do czego powinno się mieć dyplom, a
dawanie rad rodem z poprzedniej epoki za coś OK. Ja bym się nie odważył
sugerować cokolwiek osobie z bardzo aktywnym silnym stanem chorobowym,
zwłaszcza gdy nie widzę tego na własne oczy i nie mogę ocenić np
potencjalnych komplikacji.

I do tego newsy służą aby zwrócić na takie nieścisłości uwagę. Uczymy się
całe życie. Jeśli ja podchodzę do suplementacji beztrosko, jak nazwać to co
Ty tutaj zrobiłeś?

> Uwazam, ze czujesz pewne sprawy dosc dobrze, ale jak napisalem, raczej
> lepiej by bylo abys ograniczyl sie do ich popularyzowania, a nie do
> bezposredniego leczenia ludzi chorych.

Nigdy nikogo nie leczyłem i nie zamierzam, chociaż faktem jest, że ostatnio
jak usłyszałem w jaki sposób polscy "spece" zaczęli leczyć grzybicę
układową mojej dość bliskiej koleżanki, chyba nie wytrzymam i pokieruję
chociaż dietą plus całym zespołem suplementacji, łącznie z interpretacją
morfologii we własnym zakresie. Po prostu muszę z przykrością stwierdzić,
że jestem po przeczytaniu paru stronek w internecie lepszym lekarzem niż
ci, którzy próbowali "leczyć" moją koleżankę. Jakim cudem oni zdobyli i
utrzymali dyplom - nie mam pojęcia.

A wypowiedzi kfiatka faktycznie na najwyższym poziomie, aż miło poczytać.

--
www.vegie.pl