Grzybice <- moje rady

1. Data: 2004-03-29 14:22:52

Temat: Re: Grzybice <- moje rady
Od: "sieja" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W pelni sie z Toba zgadzam Andrzeju!

2. Data: 2004-03-29 22:02:47

Temat: Grzybice <- moje rady
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Właśnie odpisałem na prywatny email, w którym kolejny raz poproszono mnie o
wskazówki, jak wyleczyć grzybicę. Widzę, że grzybice (drożdżyce), są jednym
z najczęściej pojawiających się tematów na tej grupie. Niestety, problem
jest bardzo skomplikowany i obecnie nauka nie wie dokładnie, dlaczego u
niektórych z nas następuje przerost grzybów. Podobnie jak w przypadku
alergii, istnieje wiele teorii, które próbują tłumaczyć to zjawisko. Wydaje
się, że jakąś rolę odgrywa tutaj, nadużywanie antybiotyków,
kortykosteroidów, cytostatyków, zażywanie przez dłuższy okres hormonalnych
pigułek antykoncepcyjnych, dieta bogata w cukier, nadmierne spożywanie
białka zwierzęcego, osłabienie układu odpornościowego, stres, skażenie wody
i środowiska. Wiele na ten temat pisano już na tej grupie i nie warto tego
wszystkiego powtarzać. Zainteresowanych odsyłam do archiwum:
http://groups.google.pl W tym miejscu chcę jedynie zamieścić moje zwięzłe,
prywatne sugestie, które zamieściłem we wspomnianej przeze mnie odpowiedzi.
Nadmieniam, że nie jestem lekarzem, ani w żaden inny sposób, zawodowo
związany z medycyną. Po prostu, trochę interesuję się medycyną i na temat
grzybów chorobotwórczych przeczytałem, jak i również napisałem, sporo ;-).

Aby wyleczyć grzybicę bądź wspomóc jej leczenie, sugeruję:

1. Udać się do kompetentnego lekarza ;-).
2. Jeżeli jest to grzybica skóry, najlepiej dokonać mikroskopowego badania
zeskrobin, bądź wykonać posiew, oraz w obydwu przypadkach mykogram.
3. W przypadku podejrzenia grzybicy jelit, dokonać oznaczenia miana
przeciwciał we krwi bądź wykonać posiew kału, pod kątem obecności grzybów.
4. Prowadzić zdrowy tryb życia: zdrowo się odżywiać, dobrze się wysypiać,
zażywać ruchu, unikać stresu, nie nadużywać antybiotyków i innych leków,
itd.
5. Zaprzestać spożycia cukru rafinowanego w każdej postaci (ciasta,
cukierki, itp.).
6. Starać się wyeliminować ze swojej diety produkty z białej mąki.
7. Nie pić wody wodociągowej (można np. kupować wodę w butelkach 5
litrowych).
8. Ograniczyć spożycie białka zwierzęcego na korzyść spożywania owoców i
warzyw.
9. Włączyć do swojej codziennej diety bio-jogurty i surówki z kwaszonej
kapusty. Korzystne byłoby spożywanie ich "na pusty żołądek".
10. Stosować ściśle według ulotki Lamisilatt *) w żelu, do smarowania
fragmentów skóry zaatakowanej przez grzyby.
11. Po umyciu, wykąpaniu, zawsze dobrze wysuszyć chorą skórę - na przykład
suszarką do włosów.
12. Jeżeli po częściowym podleczeniu stan zapalny utrzymuje się, na przemian
z Lamisilattem, można na krótko, spróbować zastosować maść Elidel *)
(niestety jest dość droga - tubka około 100 zł). Jedno opakowanie można
dostać bez recepty.
13. W zależności od potrzeby, u kobiet można stosować Laktovaginal *) -
http://www.lactovaginal.pl lub tampony namoczone w jogurcie (może
Actimelu?).
14. Uzbroić się w cierpliwość (!) i obserwować swój organizm, modyfikując
moje sugestie.

Uważam, że dobrze by było, aby w tym wątku znalazły się uwagi innych osób, a
w szczególności tych, którzy grzybicę wyleczyli.

* Przed użyciem leku przeczytaj ulotkę, bądź skontaktuj się z lekarzem bądź
farmaceutą ;-).

Pozdrawiam i życzę zdrowia ;-), andrzej

--
http://www.glowacki.art.pl

3. Data: 2004-03-30 10:02:15

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

andrzej głowacki ( f...@U...onet.pl ) napisał:
> [...]
> nadmierne spożywanie białka zwierzęcego, osłabienie układu
> odpornościowego, stres, skażenie wody i środowiska.

Co do większości masz rację (leki, cukier...), natomiast co masz na myśli
pisząc "nadmierne spożywanie białka"? Czy jakieś konkretne białka, i jaka
ilość wg ciebie jest normą?
Wg mnie białko nie przyczynia się do namnażania grzyba.

> 8. Ograniczyć spożycie białka zwierzęcego na korzyść spożywania owoców i
> warzyw.

Niestety, wydaje mi się, że nie powinno się robić takich zamienników. Białko
to białko (jest ono niezbędne), natomiast owoce to cukry i to JE właśnie
powinno się w tym przypadku ograniczyć.

> 11. Po umyciu, wykąpaniu, zawsze dobrze wysuszyć chorą skórę - na przykład
> suszarką do włosów.

NIE. Nie suszarką! Wystarczy ręcznik, chusteczka itp.

> 13. W zależności od potrzeby, u kobiet można stosować Laktovaginal *) -
> http://www.lactovaginal.pl lub tampony namoczone w jogurcie (może
> Actimelu?).

Z tym jogurtem to nie przesada???(actimel-reklama robi swoje)

Iwona

4. Data: 2004-03-30 12:47:39

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ilość wg ciebie jest normą?
> Wg mnie białko nie przyczynia się do namnażania grzyba.

Generalnie w tzw. kulturze zachodu ludzie jedzą zbyt dużo. To stwierdzenie
może się niektórym nie podobać, ale niestety takie są fakty ;-). Sposród
wszystkich składników pokarmowych, właśnie nadmiar białka zwierzęcego,
którego niestrawiony nadmiar gnije w naszych jelitach, moim zdaniem,
przynosi nam najwięcej szkód. Wystarczy, że zostawimy na parę dni obok
kawałka mięsa kawałek owocu, a przekonamy się, jak wyglądają procesy
rozkładu w obu tych przypadkach. Zdaję sobie sprawę, że ktoś zdrowy, o
dobrej perystaltyce jelit, nawet, jeśli zje nadmiar białka, może nie odczuć
żadnych dolegliwości. Jednak ludzie są różni, a ponadto bywa tak, że zdrowi
poupadają na zdrowiu, młodzi się starzeją, a więc z czasem sytuacja może się
odmienić. Oczywiście, to jest moje zdanie i Ty, czy ktoś inny, macie prawo
mieć pogląd odmienny. To, co służy jednemu, drugiemu może szkodzić. Jest to
dla mnie jak najbardziej oczywiste.
Jedną z ról grzybów oraz bakterii w przyrodzie, jest rozkład martwej tkanki
organicznej. Gdy mięso gnije w naszych jelitach, niejako pozorujemy swoją
własną śmierć ;-). Przepraszam wrażliwych, ale po śmierci rozkład człowieka
zaczyna się od jelit. Na przykład myśliwy, z reguły patroszy upolowaną
zwierzynę na miejscu, aby zapobiec jej szybkiemu rozkładowi. Wydaje mi się,
że proces rozkładu raz rozpoczęty, trudno jest zatrzymać. Skąd
mikroorganizmy mają wiedzieć, że my, chcemy jednak jeszcze żyć ;-). To jest
moja własna teoria, i nie każdy musi się z nią zgadzać ;-).

> Niestety, wydaje mi się, że nie powinno się robić takich zamienników.
Białko
> to białko (jest ono niezbędne), natomiast owoce to cukry i to JE właśnie
> powinno się w tym przypadku ograniczyć.

Owoce i warzywa to nie tylko weglowodany ;-). W owocach i warzywach są
wszystkie niezbędne dla człowieka aminokwasy - cegiełki, z których składają
się białka. Wystarczy zastanowić się nad egzystencją roślinożerców, aby zdać
sobie z tego sprawę.

> NIE. Nie suszarką! Wystarczy ręcznik, chusteczka itp.

Mimo wszystko uważam, że suszarka w niektórych przypadkach jest
niezastąpiona ;-).

> Z tym jogurtem to nie przesada???(actimel-reklama robi swoje)

Wcale to nie jest przesada. Pałeczki kwasu mlekowego obecne w naszych
jelitach czy w kobiecej pochwie, to podstawa zdrowia. Zapewniają one
właściwy poziom pH oraz konkurują z bakteriami patogennymi, utrzymując ich
populację pod kontrolą. Gdy ich ilość z jakiś powodów gwałtownie zmaleje,
kłopoty zdrowotne są nieuniknione.

Pozdrawiam, andrzej

--
http://www.glowacki.art.pl

5. Data: 2004-03-30 16:06:53

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 7. Nie pić wody wodociągowej (można np. kupować wodę w butelkach 5
> litrowych).
Ponieważ ??

> 8. Ograniczyć spożycie białka zwierzęcego na korzyść spożywania owoców i
> warzyw.
Fruktoza - jeden z podstawowych składników pożywek dla grzybów.
Czemu nie spożywać białka? Konkretny powód...

> 9. Włączyć do swojej codziennej diety bio-jogurty i surówki z kwaszonej
> kapusty. Korzystne byłoby spożywanie ich "na pusty żołądek".
Kapusta na czczo - generator refluksu żołądkowo-jelitowego.

> 10. Stosować ściśle według ulotki Lamisilatt *) w żelu, do smarowania
> fragmentów skóry zaatakowanej przez grzyby.
Płacą Ci za reklamę tego specyfiku?

> 11. Po umyciu, wykąpaniu, zawsze dobrze wysuszyć chorą skórę - na przykład
> suszarką do włosów.
Suche powietrze - sucha skóra - wrota dla grzybów...

> 12. Jeżeli po częściowym podleczeniu stan zapalny utrzymuje się, na
przemian
> z Lamisilattem, można na krótko, spróbować zastosować maść Elidel *)
Reklama? jw...

> (niestety jest dość droga - tubka około 100 zł). Jedno opakowanie można
> dostać bez recepty.
Generalnie jest na receptę i tak powinno zostać. Dzięki przeginaniu w
używaniu konkretnych leków
sami sobie plujemy w kaszę - rodzi się oporność.

> 13. W zależności od potrzeby, u kobiet można stosować Laktovaginal *) -
> http://www.lactovaginal.pl lub tampony namoczone w jogurcie (może
> Actimelu?).
Tampon i Actimel - niestety actimel to nie tylko bakterie. Takie działanie
może spowodować poważny stan zapalny.

> Uważam, że dobrze by było, aby w tym wątku znalazły się uwagi innych osób,
> w szczególności tych, którzy grzybicę wyleczyli.
To co pomogło innym nie musi pomagać wszystkim - to tak profilaktycznie
powiedziane.

> * Przed użyciem leku przeczytaj ulotkę, bądź skontaktuj się z lekarzem
bądź
> farmaceutą ;-).
W kwestii grzybic i innych chorób propozycja konsultacji z lekarzem jest jak
najbardziej na miejscu - niestety często pierwsza jest konsultacja z grupą
dyskusyjną...

pzdr
LN

6. Data: 2004-03-30 18:06:22

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ ??

Ponieważ zawiera chlor, który osłabia naszą florę fizjologiczną. W dodatku,
woda wodociągowa zawiera zanieczyszczenia pochodzące z rdzewiejących rur.
Chyba każdy z nas widział, jak wygląda woda, która ponownie płynie w naszych
kranach, po przerwie w jej dostarczaniu.

> Czemu nie spożywać białka? Konkretny powód...

Odsyłam do odpowiedzi, której udzieliłem Iwonie.

> Kapusta na czczo - generator refluksu żołądkowo-jelitowego.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Przypuszczam, że nigdy nie jadłeś
kapusty kwaszonej na czczo, natomiast ja, bardzo często ją spożywam jako
pierwszy posiłek i nigdy nie miałem absolutnie żadnych dolegliwości.

> Płacą Ci za reklamę tego specyfiku?

Moim zdaniem, jest to najskuteczniejszy preparat przeciwgrzybiczy, dostępny
bez recepty. Taką opinię ma również wielu dermatologów. Wystarczy poszperać
trochę po sieci, aby się o tym przekonać. Reklamuję go całkowicie
bezinteresownie, bo zdaję sobie sprawę, ile chorzy na grzybicę - których
jest bardzo wielu i ciągle przybywa - próbują preparatów, tracąc przy tym
czas, zdrowie i pieniądze, zanim trafią na skuteczny lek.

> Suche powietrze - sucha skóra - wrota dla grzybów...

Mój post, to nie praca naukowa. To spontaniczne wyrażenie myśli czy wstęp do
dyskusji. Dlatego można znaleźć w nim wiele, co można by rozwinąć,
sprostować. Mówiąc o suszeniu skóry, oczywiście miałem na myśli drożdżycę
skóry. W takim wypadku wilgoć jest wielkim sprzymierzeńcem grzyba.

> [...]
> używaniu konkretnych leków
> sami sobie plujemy w kaszę - rodzi się oporność.

Nadużywanie leków to rzeczywiście bardzo poważny problem, jednak dotyczy on
zarówno tych bez recepty jak i wypisywanych przez lekarzy. Te drugie
wyrządzają prawdopodobnie większe szkody i to ich raczej dotyczy wspomniana
przez ciebie oporność. Na całym świecie istnieją leki bez recepty i całe
szczęście. Osobiście jestem za edukacją zdrowotną, uświadamianiem
społeczeństwa, a przeciwny daleko posuniętym zakazom i nakazom.

> Tampon i Actimel - niestety actimel to nie tylko bakterie. Takie działanie
> może spowodować poważny stan zapalny.

Możesz mi zatem wytłumaczyć, dlaczego wielu ginekologów zaleca swoim
pacjentkom stosowanie tamponów namoczonych w jogurcie i dlaczego Actimel nie
wywołuje poważnych stanów zapalnych ust, przełyku?

> To co pomogło innym nie musi pomagać wszystkim - to tak profilaktycznie
> powiedziane.

Wydaje mi się, że jest to zupełnie oczywiste dla wszystkich. Poza tym, to
samo można by powiedzieć lekarzowi, który przepisuje nam lek, który pomógł
na tą samą dolegliwość innym pacjentom.

> [...]
jak
> najbardziej na miejscu - niestety często pierwsza jest konsultacja z grupą

Czy Ty zawsze traktujesz siebie jako jedyną osobę dorosłą a wszystkich
innych jak dzieci? Skąd się bierze złośliwość do innych, bez wyraźnego
powodu?

Niejednokrotnie doświadczyłem w życiu, że najbezpieczniej jest nic nie
robić, bo wtedy nie narażamy się na żadne ataki. Ciekawy jednak jestem,
jakby wyglądały grupy dyskusyjne bez tych, co próbują coś napisać,
bezinteresownie pomóc w jakiś tam sposób innym? Co wówczas robiliby Ci, co
lubują się w ślepym krytykowaniu? Życzliwa krytyka, konstruktywną dyskusja
potrafi być bardzo twórcza i jest każdemu z nas w życiu bardzo potrzebna.
Jednak nachalna, destrukcyjna krytyka jest w moim odczuciu prymitywizmem i
zmorą grup dyskusyjnych. Zawsze uważałem, że kontrolowanie, krytykowanie
innych jest najwygodniejszą i najprostszą rzeczą, jaką człowiek może robić w
życiu. Dlatego tak wielu ludzi, tak bardzo to lubi.

Dla wyjaśnienia nadmienię, że wysłanie mojego pierwotnego posta zostało
spowodowany tym, że w ostatnim czasie na grupie pojawiło się kilka wątków
(pytań) dotyczących drożdżycy. Zamiast zabierać głos w każdym z tych wątków,
postanowiłem wysłać jeden post, dla tych wszystkich osób, które są
zainteresowane tematem.

Pozdrawiam, andrzej
--
http://www.glowacki.art.pl

7. Data: 2004-03-30 18:38:42

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie krytykuję złośliwie ani też nie krytykuję w całości Twojego postu.
Jednak niektóre Twoje porady mogą być nietrafione a nawet szkodliwe dla
niektórych ludzi.
Granica między wypośrodkowaniem uniwersalnych porad dotyczących w tym
przypadku grzybicy, a zaleceniami ukierunkowanymi
indywidualnie dla pacjenta przez lekarza nie istnieje.

Pomoc bezinteresowna owszem, ale pomoc lekarska to co innego.
Dyskusja? Jak najbardziej, ale diagnoza, leczenie i porady z tym związane to
co innego.

Nie jesteś lekarzem.

Za to jesteś artystą...

pzdr
LN

8. Data: 2004-03-30 19:49:50

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawracające grzybice pochwy, polecam moją wcześniejszą wypowiedź. :
http://groups.google.pl/groups?q=barbarella+lactovag
inal&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&scoring=d&selm=h35Y
b.289430%24AU2.159356%40news.chello.at&rnum=3
pozdrawiam
barbarella

9. Data: 2004-03-30 20:01:49

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "L&N lab" <l...@p...onet.pl> napisał:
>
> Nie krytykuję złośliwie ani też nie krytykuję w całości Twojego postu.

Niestety, nie po raz pierwszy poczułem w Twoim poście postawę sędziego,
który z góry ocenia innych, sporą dozę ironii i nieuzasadnionej krytyki.

> [...]
>
> Pomoc bezinteresowna owszem, ale pomoc lekarska to co innego.
> Dyskusja? Jak najbardziej, ale diagnoza, leczenie i porady z tym związane

Wiem, że niektórzy trąbią tu bez przerwy o rzekomych szkodliwych poradach
udzielanych na grupach. Jednak ja osobiście nigdzie nic konkretnego na ten
temat nie przeczytałem. Przeczytałem natomiast i to niejednokrotnie, jak to
ten czy tamten lekarz zaszkodził pacjentowi. O dziwo, posty na ten temat, są
tutaj bardzo nielubiane. Z tego jasno wynika, że niektórzy, na siłę chcą
widzieć świat tylko w swoich barwach. Tą dygresją, nie miałem zamiaru
kogokolwiek urazić. Powiedziałem to tylko, dla lepszego zobrazowania
problemu.
Jeśli zdamy sobie sprawę, że wszystko może zaszkodzić - nóż, ołówek,
scyzoryk, torebka foliowa, Internet, lek, nawet ten przepisany przez lekarza
a nieodpowiednio użyty - po prostu wszystko, to wówczas problem rzekomej
szkodliwości porad udzielanych na grupie, okaże się problemem fikcyjnym, w
dużej mierze propagowany przez niektórych osoby związane ze służbą zdrowia.
Mamy 21 wiek i świat na szczęście nie dzieli się już na szamanów, znających
tajniki magii i słuchającego ich, bez jakichkolwiek zastrzeżeń tłumu.
Przecież nie można na przykład cenzurować rozmowy dwóch pacjentom, którzy
rozmawiają na szpitalnym korytarzu, radząc jeden drugiemu. Naprawdę, nie
traktujmy innych ludzi jak dzieci. Pozwólmy im dyskutować na dowolny temat i
dokonywać własnych wyborów. Jeżeli się z czymś nie zgadzamy i mamy ochotę
coś sprostować, to zróbmy to w sposób cywilizowany. Grzecznie przedstawmy
swoje zdanie, podpierając je argumentami.

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego, andrzej

--
http://www.glowacki.art.pl

10. Data: 2004-03-30 20:22:06

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozmawiają na szpitalnym korytarzu, radząc jeden drugiemu. Naprawdę, nie

Widzisz to nie jest tak idealnie jak to postrzegasz. Mój przyjaciel jest
farmaceutą.
Pacjentów nie może traktować jak dorosłych, nawet nie jak dzieci. To są
niemowlęta we mgle - z wyliczanką "poleconych" przez sąsiadkę, teściową,
.........*(*wpisz co chcesz),
lekarstw, farmaceutyków i wielu innych medykamentów najczęściej wzajemnie
się wykluczających i na receptę.
Jeśli jest na receptę to robią awantury, jeśli nie to też robią jeśli się im
odradza. Potem jeszcze awantura za wysoki rachunek
i koniec transakcji.
Taki acard np. pytanie o 60sztuk jest? Jest. A 30sztuk jest?. Jest. To
poproszę 45 ! ;-) I dawaj dysputy i wylewne żale że potrzebuje 45sztuk
akurat.
Oczywiście to niewinny przypadek.

Pewnie zarzucisz mi że roztkliwiam się nad strasznym losem farmaceutów -
nie, wcale nie, ale dopiero w aptece widzi się
efekt "lekarza blokowego". To smutne ale prawdziwe powiedzenie dawno
wymyślone, w Polsce dużo jest lekarzy i prawników.

Wyraziłem własne zdanie.

pzdr
LN

pilna prozba o pomoc - czyrak