Grzybice <- moje rady

następny post »
From: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Grzybice <- moje rady
Date: Tue, 30 Mar 2004 00:02:47 +0200
Sender: f...@p...onet.pl@pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl

Witam serdecznie,

Właśnie odpisałem na prywatny email, w którym kolejny raz poproszono mnie o
wskazówki, jak wyleczyć grzybicę. Widzę, że grzybice (drożdżyce), są jednym
z najczęściej pojawiających się tematów na tej grupie. Niestety, problem
jest bardzo skomplikowany i obecnie nauka nie wie dokładnie, dlaczego u
niektórych z nas następuje przerost grzybów. Podobnie jak w przypadku
alergii, istnieje wiele teorii, które próbują tłumaczyć to zjawisko. Wydaje
się, że jakąś rolę odgrywa tutaj, nadużywanie antybiotyków,
kortykosteroidów, cytostatyków, zażywanie przez dłuższy okres hormonalnych
pigułek antykoncepcyjnych, dieta bogata w cukier, nadmierne spożywanie
białka zwierzęcego, osłabienie układu odpornościowego, stres, skażenie wody
i środowiska. Wiele na ten temat pisano już na tej grupie i nie warto tego
wszystkiego powtarzać. Zainteresowanych odsyłam do archiwum:
http://groups.google.pl W tym miejscu chcę jedynie zamieścić moje zwięzłe,
prywatne sugestie, które zamieściłem we wspomnianej przeze mnie odpowiedzi.
Nadmieniam, że nie jestem lekarzem, ani w żaden inny sposób, zawodowo
związany z medycyną. Po prostu, trochę interesuję się medycyną i na temat
grzybów chorobotwórczych przeczytałem, jak i również napisałem, sporo ;-).

Aby wyleczyć grzybicę bądź wspomóc jej leczenie, sugeruję:

1. Udać się do kompetentnego lekarza ;-).
2. Jeżeli jest to grzybica skóry, najlepiej dokonać mikroskopowego badania
zeskrobin, bądź wykonać posiew, oraz w obydwu przypadkach mykogram.
3. W przypadku podejrzenia grzybicy jelit, dokonać oznaczenia miana
przeciwciał we krwi bądź wykonać posiew kału, pod kątem obecności grzybów.
4. Prowadzić zdrowy tryb życia: zdrowo się odżywiać, dobrze się wysypiać,
zażywać ruchu, unikać stresu, nie nadużywać antybiotyków i innych leków,
itd.
5. Zaprzestać spożycia cukru rafinowanego w każdej postaci (ciasta,
cukierki, itp.).
6. Starać się wyeliminować ze swojej diety produkty z białej mąki.
7. Nie pić wody wodociągowej (można np. kupować wodę w butelkach 5
litrowych).
8. Ograniczyć spożycie białka zwierzęcego na korzyść spożywania owoców i
warzyw.
9. Włączyć do swojej codziennej diety bio-jogurty i surówki z kwaszonej
kapusty. Korzystne byłoby spożywanie ich "na pusty żołądek".
10. Stosować ściśle według ulotki Lamisilatt *) w żelu, do smarowania
fragmentów skóry zaatakowanej przez grzyby.
11. Po umyciu, wykąpaniu, zawsze dobrze wysuszyć chorą skórę - na przykład
suszarką do włosów.
12. Jeżeli po częściowym podleczeniu stan zapalny utrzymuje się, na przemian
z Lamisilattem, można na krótko, spróbować zastosować maść Elidel *)
(niestety jest dość droga - tubka około 100 zł). Jedno opakowanie można
dostać bez recepty.
13. W zależności od potrzeby, u kobiet można stosować Laktovaginal *) -
http://www.lactovaginal.pl lub tampony namoczone w jogurcie (może
Actimelu?).
14. Uzbroić się w cierpliwość (!) i obserwować swój organizm, modyfikując
moje sugestie.

Uważam, że dobrze by było, aby w tym wątku znalazły się uwagi innych osób, a
w szczególności tych, którzy grzybicę wyleczyli.

* Przed użyciem leku przeczytaj ulotkę, bądź skontaktuj się z lekarzem bądź
farmaceutą ;-).

Pozdrawiam i życzę zdrowia ;-), andrzej

--
http://www.glowacki.art.pl