Re: Heteromatrix

From: tren R <t...@n...sieciowy>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Heteromatrix
Date: Mon, 02 Nov 2009 22:07:19 +0100
<hcnbbm$fti$1@news.onet.pl>

Chiron pisze:

> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości

> To był wymyślony przykład. Napisałem- jak zacytowałeś: "gdyby nam się
> udało zbadać dokładnie wszystkie zaszłości człowieka"- a ja nie mam
> możliwości zbadania nawet powierzchownego 1% Twoich zaszłości. Jednak-
> waląc150 w południe po Radomiu- z całą pewnością się nie lubisz. Że
> powiesz inaczej? To tak, jak uczeń, któy chodzi na wagary- ani dnia nie
> był w szkole- i mówi, że oczywiście, że chce zdać do następnej klasy!

twoje porównanie byłoby adekwatne, gdyby brzmiało tak:
"to tak jak kierowca, który stoi na parkingu - ani dnia nie jechał - i
mówi, że oczywiście, chce zostać kierowca rajdowym"

z jednej strony deklarujesz niemożliwość zbadania człowieczych
wewnętrznych zawiłości ("zaszłości") a z drugiej walisz po oczach diagnozą:

"Jednak- waląc150 w południe po Radomiu- z całą pewnością się nie lubisz."

jest to sprzeczność.

> Czy jak napisze- że on nie chce zdać- to też zapytasz, na jakiej
> podstawie tak twierdzę?

nie, o to nie zapytam. notoryczny wagarowicz może bredzić, że chce zdać
- i mogę to nazwać brednią, bo nie robi NIC w kierunku zdania. ale o
człowieku, któremu zdarzyło sie "walić 150 w południe po radomiu" nie
mogę powiedzieć "nie lubi siebie". mogę powiedzieć - głupio robi.
nie widzę przyczyn, dla których miałbym przylepiać mu jakąś duchową
etykietę.

> Tylko człowiek napędzany Tanatosem zachowuje się
> w ten sposób. I od tego, co napędza go i w jakim stopniu jeszcze, oraz
> spotkanych innych kierowców (czy pieszych)- zależy, jak się taka jazda
> skończy. Dlaczego jednak taki człowiek w_danym_momencie_się_nie_lubi-
> nie wiem. Składa się na to całe jego życie- z tym, że to nielubienie
> może być na stałę- lub tylko w danym momencie.

ok, widzę już twój problem jak na dłoni.
masz jakąś sraczkę na punkcie jazdy samochodem. swojego syna też jakoś
szczególnie pilnujesz w kwestii samochodowej. o właśnie, sraczka
samochodowa - nazwę ja w skrócie SS. i żydów nie lubisz...
wszystko się składa w jedną, holistyczną całość, herron, tfu, chiron.

> Nie próbuję więc na ogółwłazić w czyjąś duszę, bo to po prostu
> może być uznane za atak na czyjąś prywatność

czy wskazywanie, że ktoś się lubi czy nie to już włażenie w czyjąś duszę?