Re: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: marycha)

następny post »
Data: 1999-12-30 22:53:57
Temat: Re: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: marycha)
Od: expert <e...@f...onet.pl>

> Temat eutanazji jest tematem "drazliwym",
a gdziez tam.
Toz to administracyjna procedura pozbywania sie starych ludzi, ktorzy
pobieraja renty, emerytury.
Przy odrobinie presji mozna tak wyczyscic szpitale z ciezko chorych,
domy starcow i ubezpieczalnie nie beda musialy placic emerytur.
Holendrzy wiedzieli co robia.

ale przez to, ze tak malo sie o
> nim mowi KONKRETNIE, narasta duzo nieporozumien.
???

ze i temat eutanazji moze
> spowodowac spory, ale chce sprostowac pewien mit "legalnosci".
Jest legalna w Holandii.

> Szczerze mowiac, nie wiem jaki jest obecnie stan prawny w Holandii,
to po co piszesz.
Jak sie dowiesz np. w aMBASADZIE Nederlandow to odpisz

> Praktyki eutanatyczne s? w kraju tym nielegalne,
sa legalne i legalnie oczyszcza sie z chorych

> Warunki, jakie trzeba spe?niae, aby eutanazja pozosta?a niekaraln?, s?
> nast?puj?ce:
>
> - wolna od przymusu i w pe?ni u?wiadomiona zgoda pacjenta;
a kto to sprawdzi post factum, gdy pacjent na lekach

> - rozmowa z nim winna odbywaae si? w warunkach wykluczaj?cych jak?kolwiek
> otwart? lub po?rednia presj?;
juz sama rozmowa to 100% presja.
Moze bys zechcial odbyc w Holandii taka rozmowe,
moze nie ulegniesz presji, a moze , kto to wie, sprawdz na sobie .

> - umotywowana pro?ba o eutanazj? musi braae charakter dokumentu pisanego;
no problem, chory wszystko podpisze, gdy ma silne bole

> - pacjent winien przedstawiae przes?anki swej decyzji, w?ród których nie
> mog? znale 1/4 ae si? takie motywy jak strach przed samotno?ci?, depresja,
> interesy spo?eczne lub rodzinne;
rozumiem ze sa juz poradniki co wpisac, zeby podanie zostalo pozytywnie
rozpatrzone przez pluton egzekucyjny w komorze smierci

> - pacjent powinien mieae czas na przemy?lenie swojej decyzji;
no problem, byle sie nie mogl odwolac

> - na lekarzu spoczywa obowi?zek zasi?gni?cia opinii specjalistów przed
> podj?ciem dzia?ania.
ilu 1-2 , a co ma do tego specjalista ?
Zawsze sie znajdzie taki specjalista Dr Zgon, co bedzie zatwierdzal
wszystkie podania pozytywnie i mial najwieksze wziecie.

> 1. Lekarz winien mieae pewno?ae, ?e pacjent chce dobrowolnie zako?czyae swoje
> ?ycie.
to nie jest dobrowolne, bo nie jest samodzielne,
samodzielne i dobrowolne jest jedynie samobojstwo
a tutaj procedura juz prowadzi do pomyslnego finalu.

Pacjencie, njie probuj zawrocic z jedynej slusznie wybranej drogi, bo
inni czekaja w kolejce ;-)

> 2. Pragnienie ?mierci musi byae wyra?one w sposób jasny i mieae charakter
> trwa?y.
Noz w serce ?

> 3. Pacjent powinien dysponowaae dok?adn? i nie budz?c? w?tpliwo?ci wiedz? o
> swoim stanie i rokowaniach.
A znasz takiego, ktora taka wiedze ma dzisiaj ?

Lekarz przedstawiaj?cy diagnoz? i rokowanie nie
> mo?e mieae tak?e zastrze?e? co do swoich ustale?.
???
> 4. Pragnienie ?mierci nie mo?e byae przej?ciowe.
to juz sobie jaja robisz.
Jak go pluton egzekucyjny zabije
to po smierci moze zawsze zmienic zdanie i jako duch straszyc
lekarzy.

Lekarz zobowi?zany jest
> zbadaae motywy stoj?ce za ??daniami pacjenta.
i co z tego ze zbada, ciach i juz
zbadalem, nastepny do komory

> 5. Wymaga si? kolegialnego podejmowania decyzji oraz sprawdzania, czy
> wszystkie z wymienionych kryteriów zosta?y spe?nione.

I co z tego aborcje za zakazane,
a w gazetach setki ogloszen :
GINEKOLOG - ZABIEGI PROZNIOWO !!!

> 6. Kiedy lekarz wyra?a zgod? na pro?b? pacjenta, wówczas, aby unikn?ae
> zb?dnych cierpie?, eutanazj? nale?y przeprowadziae jak najszybciej.

I to mi sie podoba.
Bo a nuz sie pacjent rozmysli.
Egzekucji nie nalezy nigdy odkladac na pozniej.
Strzal w tyl glowy i do piachu.

> Pozdrawiam,
>
> Kamil Uminski
>
> --
> !^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
> Informacje zawarte powyzej stanowia wyraz osobistej wiedzy autora
> i nie powinny byc inaczej interpretowane, zas za wynikle z ich
> zastosowania konskwencje autor nie ponosi zadnej odpowiedzialnosci.

Dobrze ze to dodales.
Bo powyzsze wyglada jak poradnik eutanazji dla lekarzy i szpitali.

> Kamil Uminski, M.D. d...@k...umcs.lublin.pl
> Serwis Nie Tylko Medyczny - http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil